Toon posts:

Juiste Temperatuur van mijn Prescott?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi allemaal,

Ik heb een vraag, ik heb hier een systeem met als inhoud:

Mobo: Asus P5ad2-premium
cpu: Intell pentium 4 550 (3,4ghz) prescott
Geheugen: 2gb (2 * corsair ddr2 met passieve koeling.)

Op de CPU zit de zalman CNPS7700
Nu heb ik Prime95 testen gedraaid, en de zwaarste test die ik kon selecteren
(most heat, max load, etc) aangeklikt.
nu heb ik deze een tijdje (ongeveer 8 minuten) gedraaid,
en liep volgens Everest de Temp op tot 62 graden, (hij bleef redelijk hangen op deze temp)
ben daarna maar gestopt.
nou ben ik benieuwd wat een beetje goede temperaturen zijn?
heb ik mijn koeling verkeerd of is dit normaal?
Mocht er nog wat info nodig zijn laat het maar horen, In ieder geval bedankt
voor jullie hulp.

Groetjes Blueblazer

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Depends wat je hebt qua cooling?

Met stock is die temp zeker in orde hoor.

Lager is altijd beter :+

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:01

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Die temp is inderdaad vrij normaal.

Hoezo? Ondervind je problemen oid?

Rail Away!

Verwijderd

Topicstarter
er zit dus die zalman op, + het zit in een thermal Take armor met extra uitbreiding waardoor er nog
een extra 25cm fan draait aan de zijkant.
Ik ondervind geen problemen maar ben bang dat als ie na 8 minuten testen al zo hoog op loopt,
dat ie dalijk beschadigd bij een paar uur flink gamen... heb ik weinig zin in :P zoals je waarschijnlijk wel zult begrijpen :D

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2007 17:55 ]

Verwijderd

Prescott's zijn nogal heethoofden :P

Zolang je geen fouten krijgt is het goed. Zodra je PC fouten begint te maken (en niet fouten als stemmen op een foute politieke partij o.i.d. :P ) zou ik me echt zorgen gaan maken. 60 graden kunnen die CPU's wel hebben. :)

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:14

Haan

dotnetter

62 graden is inderdaad prima te doen hoor :)

Tijdens gamen zal het niet echt veel hoger worden, omdat je cpu dan waarschijnlijk minder zwaar belast wordt dan zo'n kunstmatige stress-test. De hitte van de videokaart zal dan wel weer een negatieve invloed hebben, maar je hoeft sowieso niet bang te zijn voor doorbranden, want daar is je processor tegen beveiligd ;)

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Mijn Prescott haalt hier de 75 graden tijdens 2 minuten Prime95. Ik ben jaloers op jouw temperaturen :D

Hij doet het dan nog wel gewoon normaal, dus ik maak me er niet druk om, ik heb toch nog garantie :)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2007 19:33 ]

• Haan

Haan

dotnetter

75 graden is wel te hoog, de processor gaat dan throttelen (hoe spel je dat goed? :D ), waardoor de prestaties achteruit hollen. Weet je zeker dat de koeler wel goed gemonteerd zit en/of niet volledig vol met stof zit?

Verwijderd

Topicstarter
In Ieder geval bedankt voor de reactie's, het is voor mij nu ook wat helderder.
wat mij betreft zijn mijn vragen beantwoord,
En TTx ik heb ook best wel wat moeten doen voordat ik dit voor elkaar kreeg.. :P

Verwijderd

Haan schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 19:40:
75 graden is wel te hoog, de processor gaat dan throttelen (hoe spel je dat goed? :D ), waardoor de prestaties achteruit hollen. Weet je zeker dat de koeler wel goed gemonteerd zit en/of niet volledig vol met stof zit?
Ik heb echt geen idee (Mag van m'n vader de kast niet open trekken :O). Maar ja, dan moet m'n vader maar zien wat hij doet als de pc crashed... :D

• Haan

Haan

dotnetter

Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 19:44:
[...]

Ik heb echt geen idee (Mag van m'n vader de kast niet open trekken :O). Maar ja, dan moet m'n vader maar zien wat hij doet als de pc crashed... :D
Ik heb dan wel een vermoeden hoe die kast er op dit moment van binnen uitziet :X
Regelmatig de binnen kant van een pc schoonmaken is gewoon erg nuttig, anders loopt alles vol stof en dan wordt het lekker warm daar binnen.. Ook als je bijvoorbeeld een videokaart of north/southbridge hebt met een klein fannetje, loopt die op een zeker moment daardoor vast en brandt de chip eronder door..

En dat valt niet onder garantie ben ik bang ;)

Verwijderd

Haan schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 19:50:
[...]

Ik heb dan wel een vermoeden hoe die kast er op dit moment van binnen uitziet :X
Regelmatig de binnen kant van een pc schoonmaken is gewoon erg nuttig, anders loopt alles vol stof en dan wordt het lekker warm daar binnen.. Ook als je bijvoorbeeld een videokaart of north/southbridge hebt met een klein fannetje, loopt die op een zeker moment daardoor vast en brandt de chip eronder door..

En dat valt niet onder garantie ben ik bang ;)
Wel als er zo'n kekke verzegelingssticker op zit. Wedden dat ze de boel dan gaan vervangen.

• markje1
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:47
Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 19:44:
[...]

staat hij altijd achter je als je bezig bent? maak hem is open kijk of er stof in zit en doe hem weer dicht

-

Pagina: 1