Toon posts:

[Clustering] Windows en Linux systemen clusteren

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Na lang zoeken op het internet heb ik besloten om mijn vraag hier weer te stellen:

Is het mogelijk om een Windows XP Pro systeem te gebruiken als master node en als slave nodes gebruik te maken van linux systemen? Ik wil mijn Desktop PC met Windows XP Pro erop gebruiken als de cluster master node en alle andere systemen die ik over heb wil ik als linux cluster slave nodes gebruiken die wat meer rekenkracht leveren aan mijn Windows XP Pro machine.

Alvast bedankt.

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Clusteren van Windows onderling ken ik, clusteren van Linux onderling ook, maar gemengd . . .

Hoeveel info had je hierover al gevonden ? ;)

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-03 08:49

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

*wat* wil je precies gaan clusteren :?

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een mogelijkheid om Windows met Linux systemen te kunnen clusteren. Ik wil op die slave nodes geen windowns os gaan installeren aangezien dat qua kosten duur is en ook trager. Ik wil op die linux nodes een simpele image draaien wat voor clusteren geschikt is. Dus geen inkewikkelde en onnodige programma's op die nodes. Die nodes wil ik alleen gebruiken als rekenkracht bij bijvoorbeeld rendering van zware 3D projecten en berekenen van algoritmes. De software wat hirvoor gebruikt wordt wil ik op de Windows systeem draaien en met behulp van de slave nodes wil ik bepaalde berekeningen sneller laten verlopen. De slave nodes moeten alleen rekenkracht leveren aan mijn Windows systeem.

Op internet heb ik geen informatie kunnen vinden over een combinatie van clusteren van windows en linux.

Verwijderd

Topicstarter
Iemand anders een suggestie?

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Ja hoor!

Ga maar eens goed lezen wat een cluster precies is en wat ervoor nodig is..

Wat jij wilt gaat nl nooit werken.

iRacing Profiel

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-03 10:18

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 09:39:
...
De software wat hirvoor gebruikt wordt wil ik op de Windows systeem draaien en met behulp van de slave nodes wil ik bepaalde berekeningen sneller laten verlopen. De slave nodes moeten alleen rekenkracht leveren aan mijn Windows systeem.
De enige manier dat dit zou kunnen lukken is als de gebruikte rendering software dit zou ondersteunen en in dat geval verwijs ik je door naar de handleiding van de software. Normaal gesproken werkt dit nml niet.

Andere mogelijke termen waar je eens op zou kunnen zoeken zijn (met weinig kans van slagen voor jouw specifieke doel):
- Grid computing
- Distributed computing

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• terabyte
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-07-2025

terabyte

kan denken als een computer

@TS: weet je hoe ontzettend ambigu het woord 'clusteren' is?
Als ik denk aan 'clustering' dan denk ik aan supercomputers.
En als ik denk aan supercomputing dan zou ik niet weten hoe je dat met een stel windows bakken zou moeten doen.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:31

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Zo te lezen wil jij iets gaan doen met Distributed computing zoals een beowulf cluster: http://www.beowulf.org/

Maar dat heeft vrij weinig met Netwerken te maken (al zit er wel een netwerk tussen) maar goed.

Ik zou zeggen: Lees je eens in in het concept Clusteren, en dan zal je zien dat het begrip voor legio zaken wordt gebruikt. Verder zie ik vrij weinig raakvlak met het echte Netwerken in dit topic.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.