2 samsung monitoren

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Quadesh
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-07 08:33
Bij de vicomputers staan 2 beeldschermen van samsung die me aanspreken de 961bf en de 206bw. Het ene scherm is 4:3 en de andere breedbeeld. Voor de 206bw zijn wel reviews te vinden en die zijn ook bijna allemaal positief. Maar voor de 961bf zijn er geen reviews, kon er iig niet veel vinden.

Het verschil tussen beide monitoren is:
19 inch tegen 20 inch
1000:1 tegen 800:1 contrast
229 tegen 279 euro.
De 961 kan ook nog versteld worden in hoogste en de 206bw niet.

Volgens mij zijn dat ongeveer de verschillen. Zelf zit ik ook nog te twijfelen over breedbeeld, omdat niet alle games breedbeeld ondersteunen. Er was zelfs al een topic voor de nieuwe game bioshock dat er verticaal gecropt wordt.

Ik ga het beeldscherm vooral gebruiken voor games, internetten, office en dergelijke. Ik ga er geen films op kijken.

Ik hoop dat jullie wat ervaringen of tips hebben wat mijn keuze makkelijker zou kunnen maken.

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
ga eens langs die pc zaak als je ze offline wil kopen en zet ze eens naast elkaar. of ga anders naar mediamarkt of een of andere beeldscherm boer. waar je ze kan bekijken,

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-07 15:55

PromoX

Flying solo

Hier heb je nog een review van de 961BF: http://www.xbitlabs.com/a...ay/19inch-7_21.html#sect0

Over de keus tussen breedbeeld en normaal is op het forum genoeg te vinden:
[Discussie] Breedbeeld of niet?
Ervaringen met Widescreen-gaming

Je zult zelf moeten bepalen of je breedbeeld wilt of niet, dit kan een ander niet voor je doen.

And I'm the only one and I walk alone.

• Quadesh
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-07 08:33
Bedankt allemaal voor de reacties. Ik weet nu wel wat meer, en er zijn een paar voordelen aan een breedbeeld monitor, maar of ik dat echt ga gebruiken. Want het grootste voordeel is toch dat je meer ruimte hebt en dat je meerdere schermen naast elkaar kwijt kunt (word documenten e.d.). En het nadeel is toch dat van die games die toch niet allemaal worden ondersteund.

Morgen ga ik naar de winkel toe en ga ik ze gewoon goed proberen te becijferen en kijken wat ik nou fijner vind. En vragen of ze de 2 betreffende monitoren naast elkaar willen plaatsen. Als ze een beetje klantvriendelijk zijn dan doen ze dat, ga ik vanuit :)

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-07 20:46

Mojo

The Power Within

De meeste nieuwe games ondersteunen tegenwoordig gelukkig wel Widescreen support. Met bijvoorbeeld een aantal EA RTS games kan je door de "-xres=1680 -yres=1050" routine achter de snelkoppeling te zetten een hoop goedmaken, menu's zijn nog steeds gaar, maar ingame textures gelukkig niet meer. En met name bij films is 16:10 breedbeeld een stuk fijner dan 5:4, dan heb je niet van die enorme zwarte balken ;)

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop