Sinds gister heb ik een nieuwe computer gekocht. Videokaart is een Geforce 8600GTS. Deze heb ik aangesluiten met een dvi->hdmi kabel naar mijn 37 inch pal Hd Ready TV met als reso 1366*768. Nu is het beeld heel scherp in windows en alles is perfect, kleuren ook. Als ik een film afspeel (bij elk formaat) krijg ik met elke mediaspeler dat de kleur van de video veel lichter en vager is, waardoor zwart gewoon grijs is. In paint is zwart wel gewoon zwart dus het moet aan de instellingen lichen. Weet iemand misschien hoe ik dit kan oplossen?
kan ook aan je codec liggen heb dit ook gehad.heb de heleboel opnieuw geinstalleerd en het probleem was bij mij toen opgelost.had het zelf met dvd's zeer irritant
Kan je mij vertellen hoe ik eenvoudig al die codecs verwijder en wat voor codecs ik moet installeren? Had jij ook een Nvidia GFX kaart?psycomania schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 17:15:
kan ook aan je codec liggen heb dit ook gehad.heb de heleboel opnieuw geinstalleerd en het probleem was bij mij toen opgelost.had het zelf met dvd's zeer irritant
Er is waarschijnlijk iets mis met de kleur/gamma instellingen van je videokaart drivers. Je zou eens moeten kijken in het Nvidia-configuratiescherm, en dan Adjust video colour settings, of iets in die richting. Dit werkte voor mij eerst prima.
Ik heb alleen nu het zelfde probleem, met een GF 6800GS en de 163.44 drivers, en het verstellen van de instellingen kan niet meer. Ik kan de gamma instellingen namelijk niet selecteren.
http://www.xs4all.nl/~willemy/nvidiagamma.png
Bij de de 162.xx serie drivers had ik een vergelijkbaar probleem, daarbij moest ik iedere keer na het opnieuw opstarten van de computer de gammainstellingen voor video's weer veranderen, omdat de instellingen blijkbaar niet bewaard bleven.
Als iemand een idee heeft hoe ik de instellingen weer zou kunnen veranderen, zou ik het graag horen.
Ik heb alleen nu het zelfde probleem, met een GF 6800GS en de 163.44 drivers, en het verstellen van de instellingen kan niet meer. Ik kan de gamma instellingen namelijk niet selecteren.
http://www.xs4all.nl/~willemy/nvidiagamma.png
Bij de de 162.xx serie drivers had ik een vergelijkbaar probleem, daarbij moest ik iedere keer na het opnieuw opstarten van de computer de gammainstellingen voor video's weer veranderen, omdat de instellingen blijkbaar niet bewaard bleven.
Als iemand een idee heeft hoe ik de instellingen weer zou kunnen veranderen, zou ik het graag horen.
Pagina: 1