Door een samenloop van omstandigheden (hoofdzakelijk geblunder van mezelf
) heb ik de harde schijf van mijn echtgenote softwarematig gesloopt. Kort relaas van de gebeurtenissen:
PC wilde niet meer opstarten (Y..Y..), daarna gepoogd met Knoppix vs. 3.x de PC op te starten, dit werkte. Met disktest de MBR gepoogd te herstellen en daarna op W gedrukt. Heb daarmee volgens mij nieuwe blanco partitie over bestaande heen gegooid
. Daarna deze partitie weer gedelete en vervolgens ettelijke recovery tools er op losgelaten in een poging de zaak te herstellen. Alleen getdataback NTFS doet hierbij iets (met name veel tijdelijke internet bestanden waar ik niets aan heb.
Op de oude partitie stonden alle belangrijke gegevens in C:\data\prive\... Voordat iemand het als advies geeft: Ja ik had beter vooraf een backup kunnen maken, maar nee dat hebben we nooit gedaan.
Heeft iemand nog suggesties mbt in te zetten herstel tools en de aanpak hierbij? Kent iemand misschien een goede low-level disk editor (die bijv. ook kan zoeken)?
PC wilde niet meer opstarten (Y..Y..), daarna gepoogd met Knoppix vs. 3.x de PC op te starten, dit werkte. Met disktest de MBR gepoogd te herstellen en daarna op W gedrukt. Heb daarmee volgens mij nieuwe blanco partitie over bestaande heen gegooid
Heeft iemand nog suggesties mbt in te zetten herstel tools en de aanpak hierbij? Kent iemand misschien een goede low-level disk editor (die bijv. ook kan zoeken)?