guide plus+

Pagina: 1
Acties:
  • 1.957 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• haggman
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-12-2025
Ik heb sinds kort een recorder met het guide plus+ systeem.

Zo langzamerhand kom ik er achter dat dit niet lijkt te werken met mijn tv provider: tele2.
Als ik het goed begrijp wordt het guide plus+ signaal verzonden met eurosport en die zit niet in het pakket van tele2. Verder werkt de G-link (die meegeleverd is met de recorder voor aansluiten op de set top box) ook niet met elk type set top box. In mijn geval is dat een set top box van het merk samsung type SMT-6010E.

Ik heb heel veel gelezen op het internet over dit onderwerp, maar ik vind eigenlijk geen eenduidig verhaal hierover. mijn vragen zijn;

* werkt het nu wel of niet met digitale tv (volgens mij inprincipe wel)
* Bij welke aanbieders van tv in nederland werkt het?
* zijn er mensen die tele2 hebben en waarbij dit systeem wel werkt?

graag krijg ik op deze vragen antwoord. Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties!

• wpverbeek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09-2024

wpverbeek

Wouter Verbeek

haggman schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 16:40:
....

* werkt het nu wel of niet met digitale tv (volgens mij inprincipe wel)
* Bij welke aanbieders van tv in nederland werkt het?
* zijn er mensen die tele2 hebben en waarbij dit systeem wel werkt?

graag krijg ik op deze vragen antwoord. Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties!
Het werkt wel met digitale tv, alleen moet je de GuidePlus gegevens via je analoge kabel ontvangen. Vervolgens kan je dan bij GuidePlus bij editor, de kanalen veranderen naar externe recorder 1 kanaal 001 bijvoorbeeld. Als je G-link dan werkt, zet hij als ie iets van die zender moet opnemen via guideplus de decoder automatisch op het juiste kanaal. Let wel op dat je in Guide Plus eerst wel moet instellen welk merk decoder je hebt. Volgens mij werkt het bij de meeste providers wel, alleen is tele2 natuurlijk over het internet, dus of hij die set-top-box kan aansturen weet ik niet. Heb je nog wel analoge kabeltv om het guideplus signaal van te ontvangen?

http://www.europe.guideplus.com/En/help/supextrec.html
http://www.europe.guideplus.com/En/getting_started.html

[ Voor 6% gewijzigd door wpverbeek op 22-08-2007 19:12 ]

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-02 12:08
precies naar mijn weten kun je alleen Guide+ binnenhalen via het analoge signaal van je kabelprovider. Andere vormen als Digitenne,Tele2 of CanalDigitaal moet je een recorder nemen die zij aanbevelen. Heb zelf Guide+ prima draaien met UPC analoog + digitale Thomson decoder waardoor ook BBC3,4 op te nemen zijn bijvoorbeeld.

• haggman
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-12-2025
Bedankt voor jullie reacties!

helaas heb ik geen analoog signaal op dit moment, misschien dat we dat dan maar weer gaan aanschaffen. Beetje dubbel op zou het wel zijn natuurlijk, maar je wilt toch dat je apparatuur goed werkt hè.
Ik gaat ook nog maar eens zeuren bij Tele2, misschien dat ze me er wat meer over kunnen vertellen. Ik ben bang van niet. Meestal kunnen die helpdesk mutsen je niet verder helpen dan te vertellen waar de aanknop zit.

Als er nog meer mensen zijn die hier wat wijsheid over hebben dan hoor ik dat graag!

Ik heb trouwens nog 1 vraagje voor de duidelijkheid:

Digitaal tv signaal kan geen guide plus signalen ontvangen?
Dat vind ik een beetje vreemd. Heb je nieuwe technologie, werkt het niet met andere technologie zoals guide plus. Dus bijvoorbeeld digitenne van KPN kan het signaal ook niet doorsturen?

[ Voor 22% gewijzigd door haggman op 23-08-2007 15:51 ]

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-02 12:08
De aanbieders in Nederland naar mijn weten niet maar dit weet ik niet zeker. De Guide+ EPG komt via het analoge Eurosport kanaal wat sowieso door de kabelaars wordt doorgegeven. Overigens heeft Gemstar/Infomedia in Luxemburg (die achter Guide+ zit) een bepaalde hoeveelheid ruimte per land op hetzelfde datasignaal als de teletekst van Eurosport.

Blijf het met je eens dat veel logischer was geweest om bijv. via internetaansluiting van guide+ site dagelijks automatisch te downloaden maar dan moet er wel weer adsl/kabel internet aansluiting worden gemaakt met je HD recorder. En niet iedereen heeft dat in de buurt van zijn/haar tv.

De recorders zijn er overigens al flink stuk langer en je zou kunnen zeggen dat de techniek op den duur in Nederland zal verdwijnen met de recorders die momenteel door kabelaars zelf worden aangeboden. Bij Digitenne is dit bijv. een Topfield box. KPN Interactieve tv (voorheen Mine) heeft ook zn eigen recorder of UPC met zn Thomson DVR daar maakt men gewoon gebruik van zn eigen EPG.

Op den duur zal sowieso iedereen digitaal kijken en analoog volledig verdwijnen. Dan zul je bij iedere tv een decoder hebben met/danwel zonder ingebouwde recorder met EPG van kabel/digitenne,canaldigitaal,tele2 enz.
haggman schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 15:35:

Digitaal tv signaal kan geen guide plus signalen ontvangen?
Dat vind ik een beetje vreemd. Heb je nieuwe technologie, werkt het niet met andere technologie zoals guide plus. Dus bijvoorbeeld digitenne van KPN kan het signaal ook niet doorsturen?

Verwijderd

heb nu ook net tele2 compleet en probeer guide plus in mijn sony hd-dvd recorder in te stellen.

Ik zie wel het actieve tv kanaal in het scherm maar krijg via guide plus - instellingen het g-link verhaal al niet aan de praat. Net de servicedesk gesproken en die kende guide plus niet eens en navraag bij collega van hem deed blijken dat tele2 dat niet doorstuurt. Klopt dat? Dan heb ik dus geen ruk aan guide plus op mijn HD recorder

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:17

Rio

Ik heb al een boek

Panasonic DMR-EH65

Sinds kort komt nog maar bij een beperkt aantal zenders meer dan twee dagen aan programma-informatie door. DIt was altijd al zo bij bijvoorbeeld Discovery en NatGeo, maar is sinds een paar maanden ook het geval bij de zenders van oa SBS6.

Iemand enig idee hoe dit komt? Kan ik het oplossen of is dat achter de schermen veranderd door ofwel Gemstar ofwel SBS?

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:58

Sagat

Is pappa x2!

*klein schopje*

De hd recorder van mijn ouders ontvangt sinds een paar weken ook geen guideplus info meer. Ik vermoed een mechanish defect in de recorder (hij is net een maand of 2 terug na reparatie) maar ik vraag me af of meer mensen in de regio amersfoort wellicht problemen met guide plus updaten hebben?

De recorder staat standy op eurosport maar er gebeurt dus helemaal niets, tv kanalen zijn analoog. Wel is ziggo bezig met voorbereidingen voor digitale tv meen ik gehoord te hebben.

10 second ninja DONE

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:58

Sagat

Is pappa x2!

*zucht*
Gevalletje rtfm :$
Het helpt om je postcode/land in te vullen bij de guide plus setup.
|:(

Maar het werkt dus weer (gewoon via eurosport), wellicht heeft iemand er ooit nog is iets aan.

10 second ninja DONE

Pagina: 1