Flash music player op website - hoe kom ik er aan?

Pagina: 1
Acties:
  • 5.944 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• _se_bas
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-05 19:04
Mijn band heeft een demo opgenomen die bijna af is. Op onze website wil ik de muziek van die demo graag als stream beschikbaar maken, zodat mensen in een flash player het nummer dat ze willen horen kunnen aanklikken.

Ik heb helaas nog niet de ideal freeware kunnen vinden daarvoor. Het beste wat ik vond is dit: http://awesome-mp3-player.com/created.asp

Ik zoek echter een player die ook een playlist van een aantal nummers ondersteund. Binnen GoT of google heb ik helaas nog weinig gevonden. Zelf de player uploaden is overigens geen probleem, dat heb ik met een aantal players ook gedaan, maar dat was allemaal trial rommel.

Thanks!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt toch relatief eenvoudig een playertje bouwen in flash. Veel meer dan de files, een play, stop, pauze en evt next/prev button heb je niet nodig.
Waarom ben je per se op zoek naar een kant en klare player? Is het niet mooier de mediacontrols op je website te integreren? (waarbij je ook iets anders dan flash kunt gebruiken natuurlijk).

• _se_bas
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-05 19:04
Lijkt me prima, maar ik heb nog nooit iets met flash gedaan eerlijk gezegd. Heb je tips voor me?

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:27

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Jeroen Wijering heeft een hele mooie player gemaakt, zie http://www.jeroenwijering.com/?item=Flash_MP3_Player
Anders zelf maken zoals Terw_Dan schrijft, dan kun je het helemaal aanpassen naar eigen smaak.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

_se_bas schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 16:26:
Lijkt me prima, maar ik heb nog nooit iets met flash gedaan eerlijk gezegd. Heb je tips voor me?
Ja, begin met tutorials. De functies die je wilt gebruiken zul je grotendeels al gewoon vinden in tutorials of standaard librarys. Vaak is het dan een kwestie van dit samenvoegen in de applicatie en je bent klaar. Maar gelijk volledig vrij in de vormgeving e.d.

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Zelf heb ik enige tijd terug een kleine mp3-speler voor op mijn eigen website gemaakt, met externe afspeellijst, enkele knoppen, wat info en een tooltje erbij om afspeellijsten te maken. Ik ben even aan het kijken voor een werkende demo (eigenlijk meer zoeken waar het is opgeslagen), dus plaats ik zo wel een linkje.
Gemaakt in Flash 8 (en delphi vor de afspeellijsten) met bron.

edit: Ik kom zelf niet echt meer uit de broncode, dus zo heel erg makkelijk is mijn speler denk ik niet...

[ Voor 12% gewijzigd door dcm360 op 22-08-2007 17:21 . Reden: typen blijft lastig... ]

Pagina: 1