[DFS] Replica set verwijderen?

Pagina: 1
Acties:

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-02 16:09
Mijn voorganger heeft in het verleden tot nu gebruik gemaakt van DFS. Dit is volgens mij al een keer opnieuw gedaan omdat er meerdere mappen zijn die niet gewijzigd en/of veranderd kunnen worden. Nu wil ik de mappenstructuur op de server opschonen echter ik kan bepaalde mappen niet verwijderen!!

Ik wil zelf helemaal af van DFS en heb dus ook de shares/links verwijderd. Echter er bestaan nu nog steeds mappen op de HDD die ik niet kan verwijderen?! “Access denied”

Ik snap er helemaal niets van en kan niet vinden waarom ik deze mappen niet kan verwijderen. Na veel zoeken ben ik in de AD (Advanced Features) > System > File Replication Service > DFS Volumes > DFS Root een aantal waardes tegengekomen. Ik heb zelf het idee dat het hiermee te maken heeft. Kan ik die mappen zomaar verwijderen?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen of eventueel advies kan geven hoe ik ze wel kan verwijderen.

Als ik ga googlen kan ik niet veel terugvinden hierover. Jawel, een website echter hiervoor moet je betalen om te kunnen lezen. http://www.experts-exchan...ms/Server/Q_22576812.html <-- Dit lijkt mij hetzelfde probleem!

[Edit]
Als ik system hidden files aanzet, zie ik een hidden map in deze niet te verwijderen map genaamd
"DO_NOT_REMOVE_Ntfrs_PreInstall_Directory"

Groeten,

Pedro

[ Voor 11% gewijzigd door Pedr0 op 22-08-2007 16:27 ]

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Al je DFS entries zijn in de DFS management console helemaal leeg? :)

• Pedr0
Yep, helemaal leeg....alles is weg dat is het vreemde. :)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
en als je op die experts exchange site helemaal naar beneden scrolled :? dan zie je gewoon de readable text...

ergo:

Okay, someone say this and you get the points :) Cause I found out how to fix it.

Active Directory Userand Computers -> View -> Advanced Features
In the left pane System -> File Replication Service -> DFS Volumes -> <dfs root name>
Click on the orphaned DFS replica set and delete.

WooHOO!

A wise man's life is based around fuck you

• Pedr0
OMFG..... |:(

Ik zat dus toch in de juiste richting....morgen eens proberen dan maar.

Bedankt alvast.