Toon posts:

[RDP] Verbinding weigeren wanneer ingelogd mogelijk ?

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik me afvraag..
Is het mogelijk om als ik vanaf werk ingelogd zit op bijvoorbeeld thuis via RDP.
Dat MOCHT er iemand vanaf thuis inloggen, dat hij of zei dit niet kan, net zolang totdat ik uit de pc bent.
Dus zeg maar dat er een soort van "verbod" op komt dat er al iemand zit te werken?

Via de search kan ik niets vinden.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Al uitgeprobeerd wat er dan gebeurt?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-02 23:51

Jimbolino

troep.com

Met programma's als VNC en Dameware kun je de muis of het toetsenboard uitschakelen...

Ik weet niet of microsoft een oplossing hiervoor heeft verzonnen, maar ik kan wel een aantal dingen verzinnen:
- USB poorten disablen via apparaat beheer (weet niet 100% zeker of dit werkt)
- Je wachtwoord veranderen nadat je bent ingelogd, en weer terug veranderen voordat je uitlogt.
- Uitleggen aan de persoon waar ie op moet letten als ie inlogt (er staat namelijk een waarschuwing in beeld in de trend van: "Deze computer is in gebruik ..."

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Via vista en Xp kan er maar 1 gebruiker tegelijk zijn ingelogd, als er dus al 1 is ingelogd krijgen ze inderdaad die melding.

En je kan het altijd gewoon proberen natuurlijk.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Kurios schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 18:48:
Via vista en Xp kan er maar 1 gebruiker tegelijk zijn ingelogd, als er dus al 1 is ingelogd krijgen ze inderdaad die melding.
Mja, dan zie je
"de computer is in gebruik door MACHINENAAM\USER. Als u doorgaat wordt de bestaande gebruiker afgemeld. (dataverlies enzo)."
Wilt u doorgaan? [JA][NEE]

Welke knop denk je dat er gekozen wordt? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
hmm dat is wel flauw.. Dus de fysieke gebruiker krijgt voorkeur boven de remote gebruiker?

Ik heb zelf een tweak toegepast waardoor ik met meerdere gebruikers tegelijk kan inloggen via remote, dan wordt je er dus remote niet uitgegooid.

Werkt subliem (en dus heel anders dan Radmin ofzo, waarbij je de muis overneemt. Nu ben je gewoon een tweede gebruiker met je eigen bureaublad.)

[ Voor 33% gewijzigd door Kurios op 24-08-2007 20:40 ]

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-02 23:51

Jimbolino

troep.com

Kurios schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 20:37:
Ik heb zelf een tweak toegepast waardoor ik met meerdere gebruikers tegelijk kan inloggen via remote, dan wordt je er dus remote niet uitgegooid.
Door termsrv.dll te vervangen door een oudere versie? of zijn er nog makkelijkere tweaks?

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

Kijk eens in de security policy. Misschien is daar een registrykey voor.

LinkedIn WoT Cash Converter

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Voor 2003 is er een group policy settings onder Computer Configuration > Administrative Templates > Windows Components > Terminal Services: "Deny logoff of administrator logged on to console session".
Wilde gok want je geeft veel te weinig informatie, zelfs je OS weten we niet.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1