Win2k TS geluid

Pagina: 1
Acties:

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-02 14:38
Ik heb verscheidene topics doorgelezen over het werken met Win2K terminal server en geluid, de berichten die ik krijg zijn nogal tegenstrijdig, de een zegt dat het al mogelijk is vanaf NT4, de andere zegt dat het pas kan vanaf Windows 2003 TS.

De situatie is dat we een Win2K Terminal Server hebben draaien, waar thuiswerkers via VPN op inloggen, de applicatie Avaya Softphone moet eenmalig als demo via de Terminal server werken, maar hiervoor is dus geluidsmapping nodige via de Terminal Server.
Het geluid moet dus uitkomen op de speakers of headset van de thuiswerker terwijl het via de Terminal Server gestuurd word.
Als ik kijk bij Terminal Services Configuration, eigenschappen van RDP-Tcp, tabblad Client Settings is er wel een optie die disable Audio mapping heet, deze is aangevinkt, maar is ook uitgegrijst zodat ik deze niet kan aanpassen, ik ben ingelogd als lokale administrator.

Kan iemand informatie geven of het uberhaupt mogelijk is dit te realiseren?
Ik weet dat Citrix een veelbesproken optie is om op over te stappen, maar dit is op het moment helaas niet uitvoerbaar.

Alvast bedankt.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dit zal in een citrix of domain group polcy zitten. Heb je die al eens even uitgezet voor de betreffende server?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Audio staat hier als nieuwe feature voor Windows 2003 er bij? :)

• Ora et Labora
Op http://www.microsoft.com/...cab73ddd3fe.mspx?mfr=true staat beschreven dat het sinds win2k ook werkt onder de titel nieuwe functies sinds Windows 2000.

Ik heb inmiddels gekeken op de Domein Controller, de TS staat in een OU met hierin een policy, ik heb bij Beheersjablonen, Windows onderdelen, Terminal Services, Client- of servergegevensomleiding de optie Audio-omleiding toestaan ingeschakeld, maar helaas kan ik het op de TS nog steeds niet aanpassen, de functie is nog steeds uigegrijst :'(

Alvast bedankt voor de hulp!

[ Voor 3% gewijzigd door Ora et Labora op 23-08-2007 10:18 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dan quote ik maar even letterlijk, misschien dat je het dan wel goed leest ;)
Nieuwe en bijgewerkte functies sinds Windows 2000
De Windows Server 2003-familie biedt de volgende verbeteringen (ten opzichte van Windows 2000) die bijdragen aan een hoger ondersteuningsniveau voor Terminal Server:

Audio-omleiding

Met audio-omleiding kan geluid op een clientcomputer worden gereproduceerd wanneer een toepassing in een Terminal Server-sessie probeert een wave-geluid af te spelen. Deze functie voorziet in de standaardmogelijkheden voor audio: het afspelen van bijvoorbeeld wav-bestanden in een e-mail, in documenten of eenvoudige streaming media.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Ora et Labora
8)7 Kwestie van goed lezen, ik mag echt wel met een hamer op m'n hoofd slaan ja 8)7
Dank!

• Ora et Labora
Als test een Win2k3 server gepakt en ingericht als TS en hier werkt het idd wel...

• Ora et Labora
Oke, geluid afspelen gaat prima, nu wil ik ook nog graag geluid opnemen, neem als voorbeeld dat je skype via TS wilt laten draaien, iemand enig idee of dit mogelijk is? Ik krijg het namelijk niet voor elkaar, onder configuratiescherm staat bij geluid afspelen wel netjes de RDP driver, maar bij microfoon staat niets, en is ook niets in te stellen...

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:59

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Audio input zit niet in RDP (Terminal Server), alleen output.
Voor input zul je toch echt naar ICA (Citrix) moeten overstappen.

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• Ora et Labora
Coach4All schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 10:37:
Audio input zit niet in RDP (Terminal Server), alleen output.
Voor input zul je toch echt naar ICA (Citrix) moeten overstappen.
Lijkt me duidelijk, bedankt voor de input!

Pagina: 1