Een website is over het algemeen voor informatie. Die informatie moet wel leesbaar zijn? Hoe maak je een leesbare site. Als je een zo een simpel dingetje als dat oppakt kan ik al 20 problemen bedenken waarmee een beginnen nog in contact is geweest.
Een site "om maar even wat neer te zetten" is niet slim als je een bedrijf wilt beginnen.
Zeker weten, maar een bedrijf dat net begint (situatie van TS) heeft nou eenmaal geen geld om een website in elkaar te laten zetten. Dan zijn er even iets andere prioriteiten en als een kennis voor weinig geld (of gratis) een website kan maken; vooral laten doen.
Ter zijner tijd kan je wel iemand inhuren om een website voor je te maken, maar als je net begint is het inderdaad alleen zodat je er informatie op wil. Hoe het er uit ziet; tja hoe simpeler hoe beter toch? 'Mijn' site moet ook ter zijner tijd (wanneer ik tijd heb) eens goed worden veranderd. Het is wel duidelijk en makkelijk in de omgang (op de indexpagina naar (eerste pagina), daar moet ik nog even iets aan veranderen zodat ze niet moeten doorklikken...
Maar als alle informatie er op staat dan pas moet je gaan kijken hoe je het wilt gaan verpakken, hoe het er uit moet zien, etc.. Het is mijns inziens beter dat er op dag 1 al een duidelijke en logische site staat waar informatie op kan worden gevonden, dan een perfecte website op dag 60
ik codeer in ultraedit (html, php, perl, css) en ik kan daarmee sneller werken dan ik in dreamweaver kan wysiwiggen. notepad is natuurlijk de absolute loser-editor, maar het feit dat je handmatig codeert wil niet automatisch zeggen dat je site er dan gedateerd uit komt te zien.
Ongetwijfeld, maar dat komt omdat je er al ervaren in bent.. Ik weet verder niks van websites maken (ja hoe je vet maakt) en het is en blijft gewoon een kwestie van codes kopieeren/plakken, kijken wat het wordt en vervolgens aanpassen. Dat is; als je je eerste website in Kladblok maakt. Frontpage werkt in dat opzicht natuurlijk ook als erg basis
Natuurlijk niet, maar juist handmatig coderen vereist een hoop kennis als je een wat modernere website wil maken. Tabellen, randen, borders, etc. Het is de basis van een website maar als je begint wil je liever zorgen dat je een website hebt dan dat je tijd erin wil steken om codes uit je hoofd te kennen
Ik wil het mogelijk maken om via de site een offerte aan te vragen.
er moet dan een formulier ingevuld worden en die moet gemail worden naar het mail adres van de hovenier. hetzelfde wil ik voor aanvraag van algemene informatie / klachten/ en ondersteuning.
Dat is verder mogelijk, neem eens een kijkje op de website van mij onder het onderdeel 'reserveren'. Erg basis (PHP gemaakt in kladblok, nadat ik hier op GoT door mensen op wat sites ben geweest met voorbeelden die ik zelf heb moeten aanpassen, verbeteren, etc)
[
Voor 10% gewijzigd door
Verwijderd op 22-08-2007 18:38
]