Toon posts:

Website ontwerpen

Pagina: 1
Acties:
  • 540 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,

Ik ben sinds kort bezig met het ontwerpen van een website voor een familielid.
het gaat om een website voor een hoveniersbedrijf.

ik wil de site een moderne zakelijke uitstraling geven.. maar ik weet eigenlijk niet goed waar ik moet beginnnen.

in de afgelopen week ben ik bezig geweest met adobe FW/DW en PhotoShop
maar 1 week 3 programmas volledig de baas zijn is onmogelijk gebleken.

Ik heb al een ontwerp.. maar het maken dat is andere koek.
Hoe kan ik dit het beste aanpakken,.. en heb ik alle 3 de programma`s wel nodig? :?

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:37
Die programma's zijn je gereedschap, als je een plaatje wilt bewerken kan je een programma als Photoshop gaan gebruiken, maar als je alleen een plaatje wil inkorten (croppen) zou je natuurlijk ook gewoon Paint kunnen gaan gebruiken.

Of je die programma's dus echt nodig hebt hangt ook van je zelf af, met alleen notepad kan je namelijk ook al een website maken.

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-10 15:31
ik wil de site een moderne zakelijke uitstraling geven
Dit heeft meer te maken met een consequente website structuur, lettertype en kleurenpallet dan met photoshop...

Als je de layout van de website helemaal in een css layout onder brengt (dus zonder plaatjes, html layout codes etc), krijg je waarschijnlijk het beste resultaat.

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:27

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Is er al een huisstijl? Je moet je website wel in diezelfde lijn houden natuurlijk. Kijk eens hoe andere websites in elkaar zitten en eruit zien.
Je zegt dat je al een ontwerp hebt maar je zegt ook dat je de site een moderne en zakelijke uitstraling wilt geven. Dit heb je dan toch al gedaan met je ontwerp?
Wat heeft je opdrachtgever als voorkeur gegeven? Heeft hij/zij ook bepaalde website als voorbeeld aangegeven? Ik vraag altijd om 5 websites die de klant mooi en fijn vindt, je krijgt dan een beetje een gevoel waar de klant van houdt. Dit pas je aan richting je doelgroep (daar gaat het uiteindelijk om) en zo ga je verder.

• Kwastie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:23

Kwastie

Awesomeness

ik ben ook sinds 2 weken begonnen met dreamweaver/Photoshop (Geen fireworks btw.) en nu heb ik al deze website is volledig af en van deze & deze alleen het ontwerp.. (nog wel maar wat meer sites maar deze zijn compleet)

ik heb maar 2 tips:
-Lees/gebruik veel tutorials om te oefenen met het maken van websites
-Begin simpel, maak het jezelf niet te moeilijk

als ik je moet helpen vraag het even ik weet nog wel aantal goede sites

[ Voor 14% gewijzigd door Kwastie op 22-08-2007 16:14 ]

When I get sad i stop being sad and be awesome instead

Verwijderd

Ik heb zelf alleen nog site voor mijn werk gemaakt, maar die is volledig in kladblok dus alleen HTML.. Erg ouderwerts en wil graag iets moderners maken, maar net als jou worstel ik met wat ik moet gebruiken.

Topics zoals deze worden echter snel gesloten omdat we natuurlijk makkelijk zelf een programma moeten kunnen vinden. Er zijn echter zoveel programma's en ik heb helaas niet de kennis om te zien wat goed/niet goed is :) Ik houd je topic in ieder geval in de gaten :)

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-11 11:05

disjfa

be

Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 16:23:
Topics zoals deze worden echter snel gesloten omdat we natuurlijk makkelijk zelf een programma moeten kunnen vinden. Er zijn echter zoveel programma's en ik heb helaas niet de kennis om te zien wat goed/niet goed is :) Ik houd je topic in ieder geval in de gaten :)
Kladblok is nou eenmaal goed genoeg om html te wijzigen. Wat je er daarna bij gaat plakken zoals de ts met DW is een keuze van de gebruiker :) Er is gewoon heel veel keuze en het enige wat scheelt is de manier hoe mensen willen werken. Er zijn geen "betere" html editors :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Verwijderd

disjfa schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 16:25:
[...]

Kladblok is nou eenmaal goed genoeg om html te wijzigen. Wat je er daarna bij gaat plakken zoals de ts met DW is een keuze van de gebruiker :) Er is gewoon heel veel keuze en het enige wat scheelt is de manier hoe mensen willen werken. Er zijn geen "betere" html editors :)
Ahh natuurlijk, maar ik heb de hele site in kladblok gemaakt (met Frontpage is de indeling gemaakt, verder gewoon tekst) en zoals je kunt zien is de pagina erg basis en ook erg vorige eeuw ;)

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-11 15:10

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Binnen een week die tools goed leren kan niet. Als je een week hebt om alles te maken dan moet je je misschien eens gaan afvragen waarom je uberhaupt de opdracht hebt aangenomen.

In principe heb je FW niet nodig als je Photoshop al gebruikt. DreamWeaver kan maar als je jezelf prettiger voelt bij een andere HTML editor dan moet je die vooral gebruiken.

Vragen over het ontwerp e.d. kan je beter niet hier vragen maar in Graphics. Let wel op het beleid want vragen hoe je een bepaald ontwerp aan moet pakken zonder dat je zelf nog maar iets hebt gedaan wordt niet gewaardeerd.

Maar zit je probleem nu in het gebruik van de tools of puur in het omzetten van het grafisch ontwerp naar CSS/HTML en wat is dat probleem dan nu precies? Hoe je iets het beste aan kan pakken is totaal afhankelijk van jouw kennis van de tools en je werkwijze, daar kunnen we je eigenlijk niet bij helpen. Voor HTML/CSS problemen moet je overigens weer in Webdesign, Markup & Clientside Scripting zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door Creepy op 22-08-2007 16:54 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf alleen nog site voor mijn werk gemaakt, maar die is volledig in kladblok dus alleen HTML.. Erg ouderwerts en wil graag iets moderners maken, maar net als jou worstel ik met wat ik moet gebruiken.

Ik heb de programma`s wel gevonden maar het werken met die programma`s is erg lastig vanwege de termelogie die gebruikt wordt

Ik heb deze topic gestart om 4 redenen:

1. tips voor het maken van een site (zakelijk) hoe begin je etc..
2. om gebruikers ervaringen te horen en, zoals nu al gebeurd, linkjes naar reeds gemaakt websites.
(zien er allemaal erg mooi uit btw)
3. om wellicht in contact te komen met mensen die je binnen het forum of per mail kunnen helpen/ondersteunen wanneer je ergens niet meer uit komt. soort van netwerken.
4. Om andere beginners bruikbare informatie te kunnen geven.

Een hoop topics zijn gemaakt omdat iemand ergens niet uit komt.
zodra er een antwoord is, bloed het topic dood of verdwijnt de user.

Vaak hebben "outsiders" niets aan zo een topic. Dit topic kan, hopelijk, iedere beginnend webber wel iets uit halen. ik hoop dan ook niet dat dit topic gesloten wordt of dood gaat.
_/-\o_

• yok
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online

yok

design, slice & code.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:23
Ik vraag me eigenlijk wel serieus af of het wel slim is te beginnen met het maken van een website voor een klant als je niet eens weet welke technologieën je daarvoor kunt gebruiken en welke software je fijn vindt werken. Ik denk dat je voordat je begint met het maken van de website eerst comfortabel moet worden met de software. Er zijn er een hele hoop dus je moet er gewoon wat proberen denk ik om erachter te komen welke je fijn vindt werken.

Volgende stap is nadenken over de structuur van de website. Daarvoor moet je erachter zien te komen wat er op de site moet komen te staan, welke menu-items je nodig hebt bijvoorbeeld en dan moet je bedenken hoe je de informatie het beste kan organiseren.
Ik probeer deze bedenksels altijd gewoon in een worddocumentje te tikken om een goed overzicht voor mezelf te creëren. Deze stap doe je ook in overleg met de klant natuurlijk. Ook kan je in deze fase nadenken over de layout van de site en dit communiceren met de klant.

Hierna ga ik meestal aan het ontwerpen, meestal worden er 2 of 3 verschillende ontwerpen gemaakt en deze laten zien aan de klant. Wanneer deze goedkeuring heeft gegeven ga je pas aan de slag met html en css.

Overigens denk ik dat je met de duizenden tutorialsites op het internet er echt wel in je eentje uit moet komen hoor, zo ingewikkeld is het technische gedeelte niet. Kijk bijvoorbeeld eens rond op w3schools.com

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
Ramon schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 17:29:
Ik vraag me eigenlijk wel serieus af of het wel slim is te beginnen met het maken van een website voor een klant als je niet eens weet welke technologieën je daarvoor kunt gebruiken en welke software je fijn vindt werken. Ik denk dat je voordat je begint met het maken van de website eerst comfortabel moet worden met de software. Er zijn er een hele hoop dus je moet er gewoon wat proberen denk ik om erachter te komen welke je fijn vindt werken.
het is voor een familielid die net een bedrijfje heeft opgezet en niet eens weet wat een website is.
ik wordt er niet voor betaald. De software die ik wilde gebruiken is Frontpage,. maar daar kom ik allerlei vervelende belemmeringen tegen.. text die in voorbeeld anders gepossitioneerd is dan in preview bijv. (ander topic:)
Volgende stap is nadenken over de structuur van de website. Daarvoor moet je erachter zien te komen wat er op de site moet komen te staan, welke menu-items je nodig hebt bijvoorbeeld en dan moet je bedenken hoe je de informatie het beste kan organiseren.
Ik probeer deze bedenksels altijd gewoon in een worddocumentje te tikken om een goed overzicht voor mezelf te creëren. Deze stap doe je ook in overleg met de klant natuurlijk. Ook kan je in deze fase nadenken over de layout van de site en dit communiceren met de klant.

Hierna ga ik meestal aan het ontwerpen, meestal worden er 2 of 3 verschillende ontwerpen gemaakt en deze laten zien aan de klant. Wanneer deze goedkeuring heeft gegeven ga je pas aan de slag met html en css.
heb ik gedaan,.. de uitdaging is echter om erachter te komen welke programma`s ik nodig heb om een mooie website te bouwen.. plaatjes bewerken, rollovers maken etc..
Overigens denk ik dat je met de duizenden tutorialsites op het internet er echt wel in je eentje uit moet komen hoor, zo ingewikkeld is het technische gedeelte niet. Kijk bijvoorbeeld eens rond op w3schools.com
Grappig dat je die noemt daar heb ik de interessen voor webdisign vandaan opgepikt.
heb daar vrij snel de basis van HTML geleerd.

Moderator,. wellicht beter om dit topic te sluiten.
Ik ga zelf klooien en wanneer ik vragen heb zal ik wel wat posten in graphics ofzo.
Bedankt voor de reacties. ;)

• disjfa

disjfa

be

Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 17:55:
[...]
het is voor een familielid die net een bedrijfje heeft opgezet en niet eens weet wat een website is.
Dus en de opdrachtgever weet niet wat een website is en de developer weet niet wat een website is. Dat lijkt me niet de beste combinatie als ik zo kijk.

disjfa.nl

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
Als je design vragen hebt moet je in graphics zijn, als je html vragen hebt moet je hier zijn. ;)

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Verwijderd

Topicstarter
disjfa schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 18:01:
[...]

Dus en de opdrachtgever weet niet wat een website is en de developer weet niet wat een website is. Dat lijkt me niet de beste combinatie als ik zo kijk.
wahhaha zo zwart wit is het nou ook weer niet.. ik weet wel wat een website is, ik heb er wel al wat gemaakt intern voor mijn afdeling op het werk. maar nu wil ik een super mooie hebben en ik weet gewoon niet goed hoe ik moet beginnen....

Verwijderd

disjfa schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 18:01:
[...]

Niet alle mensen met een bedrijf gebruiken de website om extra klanten te lokken. Het is vaak een extra beetje van informatie zodat mensen je ook online kunnen vinden... Gewoon een extra, ouders van een vriend hebben een bedrijf en hebben sinds kort ook een eigen internet website. Niet om extra klanten te lokken (er staat verder ook geen email adres op), maar gewoon zodat mensen je kunnen vinden...

ps. zojuist Dreamweaver gekocht O-) dus ik ga daar even mee spelen _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2007 18:15 ]

Verwijderd

in dreamweaver kun je op een eenvoudige manier rollovers maken, dreamweaver werkt voor leken meestal ook een stuk makkelijker dan adobe golive. frontpage zou ik afraden, nooit slechte gewoontes aanleren in het begin van je leerproces :) een goede gratis html-editor met wysiwig is bijvoorbeeld arachnophilia.

rollovers kun je nog iets eenvoudiger maken met css, css is sowieso iets waar je je in zou moeten verdiepen: het is eenvoudig te leren en biedt hele mooie mogelijkheden voor het layout en positionering van elementen. plaatjes bewerken werd je al gezegd: als het alleen maar om vergroten/verkleinen/uitsnijden gaat hoef je niet per se photoshop te gebruiken, dat kan ook met mspaint. nadeel van die professionele pakketten als photoshop voor jou als beginner, is dat ze veel te veel mogelijkheden hebben om er in 1 week zinvol gebruik van te kunnen maken: het maken van bijvoorbeeld een dropdownmenu in fireworks is weliswaar eenvoudig, maar je moet wel eerst het principe onder de knie hebben, anders zegt jou die eenvoud niets.

het allerbelangrijkste is dat je van tevoren weet hoe de site eruit moet gaan zien, wat er op moet komen en dus ook hoe de navigatie gaat werken. als je dat namelijk niet weet, ga je aan 2 jaar nog niet genoeg hebben om die site te bouwen.

• disjfa

disjfa

be

Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 18:12:
[...]
Niet alle mensen met een bedrijf gebruiken de website om extra klanten te lokken. Het is vaak een extra beetje van informatie zodat mensen je ook online kunnen vinden...
Een website is over het algemeen voor informatie. Die informatie moet wel leesbaar zijn? Hoe maak je een leesbare site. Als je een zo een simpel dingetje als dat oppakt kan ik al 20 problemen bedenken waarmee een beginnen nog in contact is geweest.

Een site "om maar even wat neer te zetten" is niet slim als je een bedrijf wilt beginnen.

Maargoed, het is wat de opdrachtgever wilt. Profesioneel zou ik het anders aanpakken :)

disjfa.nl

Verwijderd

ik codeer in ultraedit (html, php, perl, css) en ik kan daarmee sneller werken dan ik in dreamweaver kan wysiwyggen. notepad is natuurlijk de absolute loser-editor, maar het feit dat je handmatig codeert wil niet automatisch zeggen dat je site er dan gedateerd uit komt te zien.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb heel veel ideen maar kan ze nog geen vorm geven.
ik begin te denken dat ik te veel wil en te weinig weet.

De vormgeving van de website als het gaat om kleur etc. daar kom ik wel uit hopelijk.
ik heb echter ook een aantal functionaliteiten m`n hoofd.

Ik wil het mogelijk maken om via de site een offerte aan te vragen.
er moet dan een formulier ingevuld worden en die moet gemail worden naar het mail adres van de hovenier. hetzelfde wil ik voor aanvraag van algemene informatie / klachten/ en ondersteuning.

Ik wil een gedeelte van de site voor outsiders en een beveiligd gedeelte voor klanten. hier kunnen ze bijv. die klachten/vragen kwijt. zodat ze afgehandeld worden.

ik wil een kennis bank erin hebben.

Als ik kijk naar wat ik wil heb ik kennis nodig van :
HTML/XHTML/AJAX/SQL/JAVA en nog een mailserver denk ik.

of denk ik te moeilijk?

• Grote Schurk
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-11 22:50
1 Begin ALTIJD met een informatiestructuur (functioneel ontwerp), klad desnoods een aantal papieren vol met wat waar moet.
2 Teken alles uit op papier, dat gaat (bijna) altijd sneller. Kijk vooral even naar een aantal sites die jij en jouw familielid mooi vinden. Met uittekenen bedoel ik vlakken maken (navigatie, content, footer, banner etc.) en bedenken wat voor verhouding die moeten hebben t.o.v. elkaar.
3 Kies een kleurenpallet bij elkaar gebaseerd op het logo (als die al bestaat).
4 Maak een aantal schetsen gebaseerd op je model in een grafisch programma
5 Kies er één uit en begin met afwerken in een grafisch programma (vergeet niet met lagen en mappen te werken, dat vereenvoudigd een boel) zorg meteen dat alles de juiste grootte heeft om kwaliteitsverlies te voorkomen.
6 Knip dingen uit die niet met HTML/CSS gerealiseerd kunnen worden (gradiënts, plaatjes, rounded corners, schaduw, textures) hier is het dus fijn dat je in lagen hebt gewerkt.
7 begin met het front-end programmeren (HTML/CSS) zorg meteen dat je een HTML map hebt en een img map daarin etc. om zooi te vereenvoudigen. Gebruik enkel kleine letters als bestandsnamen. Houd je code clean. Bij HTML d.m.v. inspringen (hiërarchie), bij CSS d.m.v. het bij elkaar zetten van dingen die bij elkaar horen (tekstopmaak eerst, divs: top to bottom) en werk met een container (ook wel wrapper).
8 check je vooruitgang altijd in meerdere browsers (IE6, IE7, Moz, Opera, Safari) en een HTML-validator.
Én: Lees veel tutorials

Ben vast wat vergeten, maar dat zal je zelf op moeten lossen/zoeken :D

Als je al die dingen er in wil hebben mag je eerst een aantal jaar leren. kijk eens op de site van "Joomla!" of een andere gratis/open source CMS

[ Voor 4% gewijzigd door Grote Schurk op 22-08-2007 18:34 ]

Verwijderd

Een website is over het algemeen voor informatie. Die informatie moet wel leesbaar zijn? Hoe maak je een leesbare site. Als je een zo een simpel dingetje als dat oppakt kan ik al 20 problemen bedenken waarmee een beginnen nog in contact is geweest.

Een site "om maar even wat neer te zetten" is niet slim als je een bedrijf wilt beginnen.
Zeker weten, maar een bedrijf dat net begint (situatie van TS) heeft nou eenmaal geen geld om een website in elkaar te laten zetten. Dan zijn er even iets andere prioriteiten en als een kennis voor weinig geld (of gratis) een website kan maken; vooral laten doen.
Ter zijner tijd kan je wel iemand inhuren om een website voor je te maken, maar als je net begint is het inderdaad alleen zodat je er informatie op wil. Hoe het er uit ziet; tja hoe simpeler hoe beter toch? 'Mijn' site moet ook ter zijner tijd (wanneer ik tijd heb) eens goed worden veranderd. Het is wel duidelijk en makkelijk in de omgang (op de indexpagina naar (eerste pagina), daar moet ik nog even iets aan veranderen zodat ze niet moeten doorklikken...

Maar als alle informatie er op staat dan pas moet je gaan kijken hoe je het wilt gaan verpakken, hoe het er uit moet zien, etc.. Het is mijns inziens beter dat er op dag 1 al een duidelijke en logische site staat waar informatie op kan worden gevonden, dan een perfecte website op dag 60
ik codeer in ultraedit (html, php, perl, css) en ik kan daarmee sneller werken dan ik in dreamweaver kan wysiwiggen. notepad is natuurlijk de absolute loser-editor, maar het feit dat je handmatig codeert wil niet automatisch zeggen dat je site er dan gedateerd uit komt te zien.
Ongetwijfeld, maar dat komt omdat je er al ervaren in bent.. Ik weet verder niks van websites maken (ja hoe je vet maakt) en het is en blijft gewoon een kwestie van codes kopieeren/plakken, kijken wat het wordt en vervolgens aanpassen. Dat is; als je je eerste website in Kladblok maakt. Frontpage werkt in dat opzicht natuurlijk ook als erg basis

Natuurlijk niet, maar juist handmatig coderen vereist een hoop kennis als je een wat modernere website wil maken. Tabellen, randen, borders, etc. Het is de basis van een website maar als je begint wil je liever zorgen dat je een website hebt dan dat je tijd erin wil steken om codes uit je hoofd te kennen
Ik wil het mogelijk maken om via de site een offerte aan te vragen.
er moet dan een formulier ingevuld worden en die moet gemail worden naar het mail adres van de hovenier. hetzelfde wil ik voor aanvraag van algemene informatie / klachten/ en ondersteuning.
Dat is verder mogelijk, neem eens een kijkje op de website van mij onder het onderdeel 'reserveren'. Erg basis (PHP gemaakt in kladblok, nadat ik hier op GoT door mensen op wat sites ben geweest met voorbeelden die ik zelf heb moeten aanpassen, verbeteren, etc)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2007 18:38 ]

Verwijderd

voor wat jij wilt heb je dat grotendeels niet nodig. tuurlijk is het leuk om een database driven site als eersteling te baren, maar voor jouw doelen kom je er met een formulier en een bijbehorende kant en klare formulierparser (die de meeste providers aanbieden als service aan hun klanten) ook wel. is er een domein? daar kun je de mailboxen van gebruiken, mailserver heb je dus even nergens voor nodig.

als je dat beveiligde gedeelte en de kennisbank even uit je hoofd zet, dan kom je nu alvast een heel eind met html en css, maar die twee gedeeltes zijn nu echt te veel gevraagd van jouw kunnen. maak eerst maar eens een ontwerp, dat mag ook rustig op papier zijn: als je namelijk begint met het invullen van je eigen ideeën, dan zul je merken dat de site en het ontwerp zich langzaam vanzelf beginnen te vullen en krijg je ook een idee van de juistheid van jouw voorstellingen.

• DrBOB101
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-11 21:54
Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 18:23:
ik codeer in ultraedit (html, php, perl, css) en ik kan daarmee sneller werken dan ik in dreamweaver kan wysiwiggen.
We zijn heel trots op je...volgens mij help je TS hier niet mee.
notepad is natuurlijk de absolute loser-editor
En nog een no-no opmerking waar je TS niet mee helpt.
Maar het feit dat je handmatig codeert wil niet automatisch zeggen dat je site er dan gedateerd uit komt te zien.
Ik heb nog nooit een programma gezien die een website voor me bouwde. Hier heeft TS misschien nog wat aan!

Voor TS:
Een beetje verstand van de html tags kan geen kwaad als je een website wilt maken. Als je je zeker genoeg voelt met deze tags kan je met notepad en photoshop een prima website maken.
Als je ergens niet uit komt kan Google je helpen!

Diagnose onbekend, maar uiteindelijk komt alles goed.

Verwijderd

DrBOB101 schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 18:43:
[...]

We zijn heel trots op je...volgens mij help je TS hier niet mee.

[...]

En nog een no-no opmerking waar je TS niet mee helpt.

[...]

Ik heb nog nooit een programma gezien die een website voor me bouwde. Hier heeft TS misschien nog wat aan!

Voor TS:
Een beetje verstand van de html tags kan geen kwaad als je een website wilt maken. Als je je zeker genoeg voelt met deze tags kan je met notepad en photoshop een prima website maken.
Als je ergens niet uit komt kan Google je helpen!
ik had het dan ook niet tegen de ts, mr. megalezer.

Verwijderd

DrBOB101 - hoewel je post vast niet zo bedoelt is komt hij nogal erg flauw over terwijl .at alleen probeert te helpen :) Ik zou zeggen; lees voortaan eerst het topic in zijn geheel door, de opmerkingen van .at zijn misschien wat scherp geformuleerd maar bovenal behulpzaam bedoelt :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties.
ik ben wel al iets verder. ik begin te begrijpen dat een website bouwen grotendeels uit, zoals Yok aangaf design, slice & code. bestaat.

bedankt voor het stappenplan frits.. geprint en ga ik zeker eens nader bestuderen.
We gaan eerst maar eens met een pen en papier om de tafel...
Pagina: 1