Exchange 2003 specifiek mail adres routeren.

Pagina: 1
Acties:

• D3NN1S
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Van het weekend zit ik bij een klant om een exchange server te migreren.
Er gaan een aantal mail domeinen over naar een andere nieuwe organisatie en exhchange server.
Opzich is dit geen probleem ware het niet dat 1 specifiek mail adres van het te migreren domein nog op het oude MX record aan moet komen ipv het nieuwe.

Voorbeeld:
Domein.com gaat over naar de nieuwe organisatie en de MX records worden over gezet naar de nieuwe organisatie.
Maar nu moet EmailadresX@domein.com nog WEL bij de oude organisatie aankomen.

Is er iets in exchange in te stellen als er mail voor EmailadresX@domein.com binnenkomt dat deze geforward wordt naar het oude externe IP adres van de oude mailserver? (smarthost adres)
Is dit misschien met iets van routing groups te organiseren?
De rest van de mailadressen @domein.com moeten wel gewoon op de nieuwe server aankomen.

Is hier een oplossing voor?

Overigens is forwarder naar een ander adres (bijv. gmail.com ofzo) geen optie omdat het een email adres is van een applicatie welke alleen met dat specifieke adres om kan gaan.

[ Voor 9% gewijzigd door D3NN1S op 22-08-2007 14:54 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:17

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Als het fysiek hetzelfde LAN is, kun je die app toch gewoon naar de nieuwe mailbox laten kijken ? :)

Tijd voor een nieuwe sig..

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:55
Lekker op tijd dan :)
Maar goed, kan die applicatie niet aangepast worden?
Wat je ook zou kunnen overwegen is een host voor je exchange zetten. Maar is allemaal wel korte termijn...

No production networks were harmed during this posting

• D3NN1S
  • Niet online
Koffie schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 20:39:
Als het fysiek hetzelfde LAN is, kun je die app toch gewoon naar de nieuwe mailbox laten kijken ? :)
Helaas is het niet zo simpel :+
Het zijn 2 gescheiden LAN'S die straks ook niks met elkaar te maken hebben en compleet gescheiden draaien. (Bedrijf wordt namelijk overgekocht door een ander bedrijf :) )

En tsjaa.. @ Paella ik zou ook willen dat de klant dit eerder aangegeven had! maar het is nou eenmaal kort dag.
Daarbij komt dat de betreffende applicatie niet op korte termijn aangepast kan worden en het adres 24x7 beschikbaar moet blijven (Alarm mail adres voor hun klanten)

Wat bedoel je overigens met een host voor de exchange zetten?
Momenteel wordt de mail vanaf de Ironport doorgestuurd aan de exchange.
Helaas kan de Ironport ook niet filteren op een specefiek mail adres. :/

edit:

Ik bedenk me net iets....
Ik weet niet precies hoe deze applicatie geprogrammeerd is maar ik vermoed dat ie gewoon de exchange mailbox checkt.
Als ik nou op de oude exchange bij het oude bedrijf (waar nog een paar andere mail domeinen op gehost zullen blijven) een alias aanmaak met een mail domein adres wat nog blijft bestaan.
En vervolgens op de nieuwe exchange een forward rule instel naar de aangemaakte Alias zou dat wellicht moeten werken toch?
Dan kom alsnog de mail aan in de originele en dezelfde mailbox maar onderwater op een ander adres :?
Hmmpz.. morgen maar eens vragen hoe die app. geprogrammeerd is en of het uitmaakt als de headers anders zijn van de e-mail. :?

Maargoed als iemand nog een andere/betere/makkelijkere oplossing weet... GRAAG!! _O_

[ Voor 30% gewijzigd door D3NN1S op 22-08-2007 22:36 ]

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:03
D3NN1S schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 22:21:
[...]
Helaas kan de Ironport ook niet filteren op een specefiek mail adres. :/
Dan moet je toch op Ironport cursus, want die kan dat zeker wel :D

Wat je ook kun doen is in de nieuwe organisatie een contact aanmaken met het oude mail adres en deze een target adres geven dat wijst naar een mailadres in de oude organisatie.

Aan de mailbox in de oude organisatie moet je dan dat target adres toevoegen.

Voorwaarde is wel dat er in de oude organisatie nog een internet maildomein binnen blijft komen...

• D3NN1S
  • Niet online
Mr Magic schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 08:45:
[...]

Dan moet je toch op Ironport cursus, want die kan dat zeker wel :D

Wat je ook kun doen is in de nieuwe organisatie een contact aanmaken met het oude mail adres en deze een target adres geven dat wijst naar een mailadres in de oude organisatie.

Aan de mailbox in de oude organisatie moet je dan dat target adres toevoegen.

Voorwaarde is wel dat er in de oude organisatie nog een internet maildomein binnen blijft komen...
Tjsaaa.. Ironport is (nog) niet mijn vakgebied ;) maar ik zal mijn collega eens schoppen welke mij dit verteld heeft! :D
Overigens heb ik het min of meer op de manier die jij nu aangeeft opgelost.
Ik heb in DNS een niet bestaand domein aangemaakt en het mail adres laten forwarden naar een external contact dit niet bestaande domein.
Dat domein heeft dan weer een MX record gekregen met het oude ip er in van de oude server. :)
Flinke work-around maar hij werkt wel ;)
Pagina: 1