[Systeem] Nieuw systeem doet amper iets

Pagina: 1
Acties:

• brecht_vb
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:20
Onderdelen:
moederbord: Asus P5K
Kast: Antec Sonata II
Processor: Core 2 Duo E6600
Ram: 2 x 1GB TransMeta
Cooler: ThermalTake Silent 775
Graka: Geforce 7200GS (turbocache...)

Ik heb het moederbord, processor, cooler en ram-geheugen gemonteerd. Ook het frontpanel naar het moederbord gemonteerd. De grote ATX-stekker (met uitbereiding voor 2.0), de kleine stekker voor de processor zelf. De graka is ook gemonteerd.

Zo zou het systeem toch op zijn minst mogen booten? Als ik de voeding aansluiten op het net, en de power-knop van de kast indruk, geeft de cooler voor 1/5e seconden een kik en wordt abrupt gestopt. Als ik nu de stekker voor de processorvoeding uittrek, dan heeft hij voor een seconde een kik en de cooler draait rustig uit...

Iemand een idee? Ik sta voor een raadsel.

• Zarkov
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-05 15:53
Stap 1: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter lezen.
Stap 2: Realiseren dat je systeem ergens koortsluiting maakt. (ik gok dat je moederboard ergens in verbinding staat met je kast.)
Stap 3: De overige pollicies van GoT doornemen. Een stukje zelfredzaamheid en inzet is hier wel een vereiste. Als je niet eerst aangeeft wat je zelf hebt geprobeert om het probleem op te lossen kun je niet al te vriendelijke reacties verwachten.

[ Voor 37% gewijzigd door Zarkov op 22-08-2007 13:42 ]

• theroman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-08-2025
Kortsluiting inderdaad,lijkt mij ook. Raakt het moederbod nergens de kast (zoals bij het backpanel)? Je kunt eens proberen het bord uit te bouwen, op je mobodoos o.i.d. te leggen en dan te booten. Weet je zeker dat het geen kortsluiting is.

Verwijderd

Kortsluiting idd, heb je niet toevallig het moederbord "koud" op de backplate geschroeft? :D

• ScytheNL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-06-2025

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

het type voeding is hier eventueel ook wel makkelijk..

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-05 15:47

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Bij het lijstje gemonteerde onderdelen mis ik de afstandsbusjes.
Nou is dat voor sommige mensen vanzelfsprekend, en voor anderen weer niet. U mag het zeggen :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

En nog nieuws? :P
Pagina: 1