Toon posts:

WORD Automatische tekst

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben al dagen opzoek naar een manier om een document automatisch te maken. Ik wil graag dat ik op een bepaald punt een naam invul, dat dit automatisch op aangegeven plaatsen wordt veranderd. Ik weet dat het kan, maar ik zou niet weten hoe.

Ik heb gekeken bij auto tekst, ik weet dat het kan door worden vervangen, maar er is een gemakkelijkere manier om het te doen. Zou iemand mij willen helpen? Want kom er echt niet uit

Thanks

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Je kan om bijvoorbeeld brieven te versturen, adressenlijsten in Word zetten, en dan in de tekst bepaalde gegevensvelden invoegen. Dan voegt Wordt telkens per uitdraai de gegevens van een persoon in. Je kan ook in Word zo een lijst maken met contactpersonen. Dit staat in 2007 onder het kopje 'mailings'. Mail merge noemen ze dat.

Is dit ongeveer wat je wilt doen?

[ Voor 13% gewijzigd door fsfikke op 22-08-2007 13:26 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

voor het eerste maak je een gewoon tekstveld aan via de werkbalk formulieren, of je maakt een bladwijzerbereik aan voor deze naam (in dat geval moet je wel opletten dat de bladwijzer niet gewist wordt bij het invullen). daarna kan je daar verder in het document naar verwijzen met het veldtype REF (invoegen->veld...->koppelingen/verwijzingen->REF->bladwijzernaam selecteren.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie advies, ik ga er meteen mee aan de gang!!!!!!!