Mylex Acceleraid 160, disk boot faillure

Pagina: 1
Acties:

• harp00n
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-02 19:43
Ik heb sinds kort een pc waarin een raid controller zit (mylex acceleraid 160) en een Seagate Cheetah (36GB)..
Nu heb ik zelf geen ervaring met zo'n opstelling maar wil ik dit wel werkend krijgen... Ik heb al op het forum gezocht naar een oplossing maar ik kom er niet in de buurt.
Bij het opstarten wordt de schijf niet gevonden, ook niet in de bios.. Bij het opstarten kan je wel de raid controller configureren, maar hier kom ik nergens mee verder..
Als ik alles verder laat lopen bij het opstarten krijg ik een Update ESCD Succesfully, en direct daarna een:
"DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER"..

In het Mylex RAID EzAssist 2.03-17 configuratiescherm wordt er gezegd dat er geen "unconfigured disk availeble on this controller" is.. Kan het zijn dat de HDD kapot is of moet ik iets insteller eerst?

Is er ergens een tutorial om dit van voor af aan te fixen, of is er iets makkelijks dat ik er zo aan kan doen..

verdere config:
Via mainbord
Fujitsu Siemens systeem, pentium III 1000mhz
Samsung pc133R 128MB

Alvast bedankt

[ Voor 18% gewijzigd door harp00n op 22-08-2007 13:12 ]

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-02 20:53

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Tja het één leid naar het andere he. Als er geen schijf gedetecteerd wordt dan kun je geen array maken en als je geen array hebt kun je die ook niet kiezen in het moederbordbios als opstartschijf. En als je geen opstartschijf hebt krijg je dus idd een "disk boot failure".

M.a.w. check de bekabeling eens, zodat de schijf herkend owrdt in de bios van de Mylex.

En voor de rest RTFM aub.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• harp00n
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-02 19:43
Dukey schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 13:13:
Tja het één leid naar het andere he. Als er geen schijf gedetecteerd wordt dan kun je geen array maken en als je geen array hebt kun je die ook niet kiezen in het moederbordbios als opstartschijf. En als je geen opstartschijf hebt krijg je dus idd een "disk boot failure".

M.a.w. check de bekabeling eens, zodat de schijf herkend owrdt in de bios van de Mylex.

En voor de rest RTFM aub.
kheb geen handleiding dus die kan ik ook niet lezen, anders was ik niet hier... en de bekabeling lijkt allemaal goed vast te zitten... gaat 1 kabel van de pci controller via een bord naar de HDD..

tja zoals gezegd heb ik geen ervaring met raid, en als er ergens een tutorial stond dan wil ik die eerst wel lezen, maar die heb ik tot op heden niet gevonden...
dit is een 2e hands pc dus ik heb alleen een pc en geen andere papieren, vorige eigenaar verzekerde mij dat het een instelling was, waar ik dus op vertrouwde...

nog een ander idee?