Shareaza speed

Pagina: 1
Acties:

• dEX2340
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-08-2025
Ik gebruik nu Shareaza 2.2.5.0 in Windows Vista. In het begin kon ik best snel downloaden maar nu krijg ik bij alle zoekresultaten telkens max. speed van 16-20 KB/s terwijl er meestal meer dan 50 sources zijn. Dit is wel heel laag (vroeger stond er bij sommige 3 MB/s of zelfs meer).

Als ik dan een bestand kies om te downloaden begint shareaza niet te downloaden alhoewel er meer dan genoeg sources zijn.

Ik heb geen standaardinstellingen veranderd.

Iemand een idee? Moet ik de firewall van vista uitzetten?

[ Voor 13% gewijzigd door dEX2340 op 22-08-2007 13:06 ]

iPhone XR

Verwijderd

Moet ik de firewall van vista uitzetten?
Ik zou zeggen; zet hem eens uit en kijk eens of dat helpt.. Heb je uberhaupt al iets gedaan, rondgezocht op Google? Gekeken of er updates zijn (heb zelf al gekeken maar je lijkt de laatste versie te hebben)? Een goede windows draaien? Een gezonde harde schijf? etc etc

• dEX2340
Al veel op Google gezocht maar over Vista vind ik weinig of niets terug (ook niet op forum van website van Shareaza).

Mijn harde schijf is supergezond en vista werkt ook zeer goed vind ik.

Toen downloaden nog snel ging stond Windows firewall ook op dus dat zou de reden niet mogen zijn.
Edit: nu toch eens afgezet en downloaden lijkt terug te lukken. Nog even afwachten.

Toch al bedankt!

[ Voor 59% gewijzigd door dEX2340 op 22-08-2007 13:10 ]

iPhone XR

Verwijderd

Shareaza geeft op het eerste tabblad aan of er problemen zijn met de firewall.

• dEX2340
Blackspot e.a.: hebben jullie ook wat tips voor advanced settings in shareaza?

Voor Windows XP had ik die maar verloren door crash van vorige computer ...

Ik gebruik port 6346, ik veronderstel dat die goed is.

Op http://home.no.net/tgrumpy/ct/dex.php?lang=nl ook test gedaan dat werkt ook.

Resultaten
TCP: De TCP verbinding werd aanvaard door je computer, en ons verzoek werd beantwoord. Dit betekent dat andere clients op het netwerk probleemloos met je kunnen verbinden
UDP: Een antwoord werd verkregen van je client! Dit betekent dat Shareaza probleemloos UDP paketten kan ontvangen van het netwerk.
Proficiat. Alles lijkt in orde en Shareaza zou probleemloos met het netwerk moeten verbinden.

[ Voor 64% gewijzigd door dEX2340 op 22-08-2007 13:21 ]

iPhone XR