Toon posts:

[OpenSUSE 10.2] Systeem informatie op desktop

Pagina: 1
Acties:
  • 207 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb OpenSUSE 10.2 geinstalleerd en er alles op werkend gekregen met wat hulp van de suse communitie, maar 1 ding kan ik maar niet vinden.

Ik heb veel screenshots gezien van Linux en ook SUSE waarop te zien was hoe systeem informatie werd weergegeven op de desktop (cpu frq, cpu temp, mem use, mem temp, enz)

weet iemand hier een oplossing voor, want ik zou dit graag nog willen hebben, dat zou de linux ervaring echt afmaken... :)

Ik heb al gezocht op google, maar aangezien ik nog niet alle termen ken waarmee gewerkt wordt onder linux zal ik wel niet alles gezien hebben wat google te geven heeft :9

alvast bedankt

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:35
Ik weet niet precies wat je bedoelt aangezien er heel veel mogelijkheden maar zoek is op:

conky: link google
gdesklets: link google
gnome panel applet link google

• QuaQu
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-08-2021
Je geeft niet aan welke DE je gebruikt, ik gebruik KDE (wel 10.0, maar ga met 10.3 upgraden). Voor KDE kan je (super)karamba installeren en dan kijken naar karamba-themes (o.a. kde-look.org). Bij gnome is het geloof ik Conky, maar pin me er niet op vast.
De term die je zoek is volgens mij "widget".

"Ik heb een boel geld uitgegeven aan drank, vrouwen en snelle auto's. De rest heb ik over de balk gesmeten." - George Best

• joggie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-02-2025

joggie

Wie niet gek is, is saai

Grote kans is inderdaad dat je zogenaamde "desklets" zoekt. Met gDesklets kom je dan ook een heel eind! Om meer soort gelijke programma's te vinden, zou je ook kunnen zoeken naar termen als "desktop applets" ofzo. Succes!

Joggie ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik kde en heb alle updates geinstalleerd.
Het enigste wat ik graag wil is dat er een soort van lijst met gegevens zoals de cpu gebruik en de tempratuur van de cpu wordt weergegeven op de desktop

• DeadLock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:08

DeadLock

Vastlopen is relatief....

Kijk zoals eerder gezegd eens naar superkaramba en/of conky. Beiden zullen wel te vinden zijn in de SUSE repo's, dus installeren met behulp van yast :).

Strava

• dragunova
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-01 15:49

dragunova

Samozaridnyia Vintovka D.

Je bedoelt idd waarschijnlijk superkaramba.
Ook is het mogelijk om gkrellm te gebruiken.

Dor konvenientsuse te gebruiken kun je op eenvoudige wijze repositories toevoegen waardoor je deze beide pakketten kunt kiezen voor installatie.

does the pope shit in the woods? is a bear catholic?

Pagina: 1