Mijn vriendinnetje probeert haar pc op te starten en hij ratelt even en eindigt dan met deze: YФYФ tekens. Heeft iemand enig idee wat dit inhoudt?
Verwijderd
Ik denk dat ze met een hiphФpvirus is geïnfecteerd.
Hangen en opstart troubleshooter (of een willekeurige andere faq) al eens doorgelezen?
Hangen en opstart troubleshooter (of een willekeurige andere faq) al eens doorgelezen?
Zit er een iPod oid in? Ik krijg ook allerlei funky meldingen als ik er bepaalde usb apparaten in laat zitten.
King of Cod
Hallo dzgeals, welkom op GoT!
Het zou makkelijker zijn als je misschien wat meer informatie geeft over wat voor computer het is, wat er precies komt te staan (alleen YФYФ, of nog meer?) etc.
Ook zou het helpen om te vertellen wat je al zelf geprobeerd hebt allemaal en waar je zelf allemaal al gezocht hebt. Voor dat je een topic start, is het misschien zinvol om even in de FAQ te kijken hoe en wat van jou verwacht wordt alvorens je hier een vraags stelt
Het zou makkelijker zijn als je misschien wat meer informatie geeft over wat voor computer het is, wat er precies komt te staan (alleen YФYФ, of nog meer?) etc.
Ook zou het helpen om te vertellen wat je al zelf geprobeerd hebt allemaal en waar je zelf allemaal al gezocht hebt. Voor dat je een topic start, is het misschien zinvol om even in de FAQ te kijken hoe en wat van jou verwacht wordt alvorens je hier een vraags stelt
Joggie ;)
Wat meer info is wenselijk
Wat zie je bij het booten? Zie je nog de bios informatie?
Kun je nog in de bios, en zie daar de harddisk?
Kun je met een bootcd de harddisk benaderen? Zo ja, dan even een virusscanner er over draaien.
Wat zie je bij het booten? Zie je nog de bios informatie?
Kun je nog in de bios, en zie daar de harddisk?
Kun je met een bootcd de harddisk benaderen? Zo ja, dan even een virusscanner er over draaien.
This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
Deze tekens krijgt ze op haar scherm nadat de pc de PCI devices heeft opgesommed. Die tekens staan dan onderaan het scherm en de pc doet helemaal niets meer!
Een kort Google rondje op zoekterm: YФYФ leerde me dat deze PC geïnfecteerd is door een virus.
Volgens de Fransman die hetzelfde probleem had, heeft hij het op kunnen lossen met een ultimateboot CD. (Dit topic was geheel Franstalig en gaf verder weinig extra info m.b.t. de oplossing, daarom post ik geen link.)
Maar iedere bootable CD met een virusscanner zou moeten werken denk ik.
Voortaan beter antivirus-programma gebruiken, en vooral altijd updaten!
Dat kan je een heleboel ellende schelen. Succes ermee!
Volgens de Fransman die hetzelfde probleem had, heeft hij het op kunnen lossen met een ultimateboot CD. (Dit topic was geheel Franstalig en gaf verder weinig extra info m.b.t. de oplossing, daarom post ik geen link.)
Maar iedere bootable CD met een virusscanner zou moeten werken denk ik.
Voortaan beter antivirus-programma gebruiken, en vooral altijd updaten!
Dat kan je een heleboel ellende schelen. Succes ermee!
Luchtkoeling zuigt...
Hee bedankt
Ik had dus wel gezocht maar ik kreeg alleen buitenlandse sites die ik veelal niet kon lezen ...
Hoi dzgeals en welkom op GoT.
Helaas ga ik je topic sluiten. Ik zal ook proberen uit te leggen waarom, zodat je daarmee rekening kan houden en in de hoop dat dat de volgende keer niet meer nodig is. 
Allereerst verwachten wij van een gebruiker dat hij, alvorens hij een topic opent, zelf even wat moeite steekt in het oplossen van zijn probleem en ook vermeldt in de topicstart wat hij/zij zoal heeft gedaan. Op die manier gaan wij geen suggesties doen waar je niets aan hebt omdat je ze al geprobeerd hebt, en ben jij sneller geholpen.
Daarnaast is je topictitel het visitekaartje van je topic. Kies dus altijd een goede titel uit. "YФYФ" is weinig beschrijvend voor je probleem; je had beter iets als "PC start niet door en geeft de melding 'YФYФ'" kunnen kiezen.
Als laatste puntje staat je topic niet op de goede plek. Overige Hardware is geen vergaarbak voor topics die je niet kunt plaatsen. Bij twijfel kun je de FAQ's of beleidstopics bovenaan elk subforum even doorlezen, of contact opnemen met een moderator.
Succes met de oplossing van je probleem verder. Mocht je nog problemen hebben bij het verwijderen van je virus, dan ben je met een goede topicstart van harte welkom in Beveiliging & Virussen.
Allereerst verwachten wij van een gebruiker dat hij, alvorens hij een topic opent, zelf even wat moeite steekt in het oplossen van zijn probleem en ook vermeldt in de topicstart wat hij/zij zoal heeft gedaan. Op die manier gaan wij geen suggesties doen waar je niets aan hebt omdat je ze al geprobeerd hebt, en ben jij sneller geholpen.
Daarnaast is je topictitel het visitekaartje van je topic. Kies dus altijd een goede titel uit. "YФYФ" is weinig beschrijvend voor je probleem; je had beter iets als "PC start niet door en geeft de melding 'YФYФ'" kunnen kiezen.
Als laatste puntje staat je topic niet op de goede plek. Overige Hardware is geen vergaarbak voor topics die je niet kunt plaatsen. Bij twijfel kun je de FAQ's of beleidstopics bovenaan elk subforum even doorlezen, of contact opnemen met een moderator.
Succes met de oplossing van je probleem verder. Mocht je nog problemen hebben bij het verwijderen van je virus, dan ben je met een goede topicstart van harte welkom in Beveiliging & Virussen.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()