Toon posts:

Keuze Multimedia Laptop (multimediadesigner)

Pagina: 1
Acties:
  • 385 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers.

Ik ben verplicht om voor mijn nieuwe opleiding 'Communicatie en Multimediadesign' een nieuwe laptop aan te schaffen.
Nu heb ik al een beetje research gedaan naar wat ik er in of op wil hebben. Nu ben ik niet zo bekend met laptops en de desbetreffende merken. Ik heb onlangs vernomen dat Toshiba en Asus op windows gebied kwalitatief ongeveer het beste zijn en natuurlijk Apple. Voor school moet het een windows systeem zijn dus Aple valt voor mij af.

Software die ik ga gebruiken:

Adobe Photoshop
Adobe After Effects
Adobe Premiere
Adobe Flash
Adobe Dreamweaver
Adobe Encore
Niet hele zware 3D programma's
Power dvd
Winamp

Heb ook vernomen dat de video kaart meer belangrijk is voor zware spellen. Voor video editing is veel RAM geheugen belangrijker.

Specificaties gewenste laptop:

Core 2 duo
2 of 4 Gb Ram. Sowieso tot 4Gb. uitbreidbaar. (snel geheugen. DDR3 of zoiets ??)
Redelijke videokaart
Harddisk min. 5.400 Rpm (100Gb+)
S-ATA II aansluiting. (Gebruik met Externe 2,5" S-ATA harddisk)
15 of 15,4 inch scherm
min. 3x usb 2.0
min. 1x firewire

Ik weet dat dit alles niet echt mogelijk is voor €1400 á €1500. Dat is wel het bedrag wat ik wil uitgeven. Misschien dat jullie tips hebben wat ik dan beter kan downgraden om aan de gewenste prijs te komen.

Ik hoop dat julllie mij voorbeelden kunnen geven van laptops met de specificaties. Of andere tips waar ik op kan/moet letten.

Ben gister bij de Media Markt geweest en heb 1 redelijk geschikte gezien.
.

Afbeeldingslocatie: http://imagenes.solostocks.com/media/2/8/2/media_1393282.jpg
Asus Z53 SE
Core Duo T7100 :(
2 Gb. Ram
15,4 inch scherm
AT Radeon x1700 256Mb.
Dvi
3x Usb
E-SATA aansluiting :)
Vraagprijs: €1099.

Weet je een betere?

Er is een andere student hier met ongeveer hetzelfde topic maar hij heeft een totaal andere prijsklasse en andere verwachtingen/hobby's.

Alvast bedankt.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2007 12:47 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je zult zelf moeten gaan zoeken, zie Wat is er nu anders in CSL?.

Met je budget moet je makkelijk een laptop kunnen vinden die aan je eisen voldoet. Kijk in de Pricewatch, Productreviews en Shopreviews waar je het beste terecht kunt.

Toshiba en Asus zijn goed, maar je hebt ook IBM/Lenovo, HP etc. Ook goede laptops, het wordt gewoon eens gaan bladeren. De MediaMarkt is in ieder geval niet de juiste plek als je iets goeds wilt hebben met een beetje goede service.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik weet niet of ik m'n laptop bij de Mediamarkt zou kopen. Wat je daar krijgt staat meestal niet geweldig in verhouding met de prijs.
Die Asus is op zich niet verkeerd, maar ik begrijp dat je de CPU wat mager vindt. 2GB ram is op zich het minimum voor Vista, maar als je toch wel geheugenintensieve programma's zoals Photoshop gaat draaien kan je er aan denken om daar wat meer geheugen voor te nemen. DDR3 is leuk en aardig, maar toekomstmuziek. Toshiba is op zich wel prima, Asus maakt ook hele mooie laptops, maar de goedkopere Asus laptops zijn logischerwijs ook van mindere kwaliteit. Lenovo maakt zeer degelijke laptops, maar die kan je hier niet zo makkelijk krijgen.
Waar je naar kan kijken zijn bijvoorbeeld de Asus F3Sv serie, de G1S, ookal valt de Nederlandse prijs iets buiten je budget vrees ik, net als de opkomende V1S.
Verder moet je vooral even GoT doorkijken naar topics hierover van de afgelopen weken. Want je bent echt niet de enige die rond deze tijd een laptopje wilt kopen ;)

[ Voor 12% gewijzigd door fsfikke op 22-08-2007 12:44 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben ook niet van plan om bij media markt te kopen. Ik was daar meer om ervaring op te doen en te kijken wat ik wil. Jammer dat Asus (volgens mij!) niet hoger gaat dan 2Gb ram. Ik ga sowieso ff googelen en tweakers bekijken. Tips zijn nog altijd welkom. Bedankt.

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Er zijn winkels, zoals laptops4u, waar je de laptop nog wat aan kan passen.

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:37
Kan je voor dat bedrag geen aardige BTO-notebook in elkaar draaien?

Verwijderd

Topicstarter
BTO-notebook???

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Een tip is om je te verdiepen in de processorcodes. De T7100 is een Core2Duo processor, geen CoreDuo.

De meeste laptops zullen niet snel verder gaan dan 2 of 3 Gb, ze hebben maar 2 RAM-sloten.
Zoekt en gij...

[ Voor 28% gewijzigd door gambieter op 22-08-2007 13:00 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:15
Ik weet zo niet welke Asus laptops een eSata aansluiting hebben, maar mij lijkt de F3Sv idd een mooi model. BTO, Zepto en Compal zijn ook leuke laptops en ook daarvan weet ik niet welke die eSata aansluiting hebben die toch nog vrij exotisch is.

Richt je gewoon op 2GB geheugen DDR2 (DDR3 is er nl niet voor laptops en veels te duur voor desktops as well). Je kunt beter over een jaar die modules verkopen en 2x 2GB er zelf in stoppen, dat is wel zo simpel. Op dit moment is 4GB gewoon veels te duur en zonde van het geld.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op laptop4u een mooie gezien denk ik.

http://www.laptops4u.nl/info/s96s-q576g-vbi-1477.html

Zonder vista (heb ik zelf wel) is ie €1374. Mooie prijs dacht ik.
Core 2 Duo T7500
4Gb. ram
160Gb. SATA 7200
Geforce 8600m GS 256Mb and 1024Mb. with turbocashe
Enig klein nadeel is 1200x800.
Heb liever WXGA+: 1440 x 900.

Lijkt dit jullie wat??
Thanx

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-01 13:21
Op zich ziet het er goed uit, maar dat glare scherm vind ik persoonlijk echt helemaal niks,
en de resolutie is ook wat laag inderdaad..

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Dan zou ik eerder http://www.laptops4u.nl/info/f3sv-as147c-1497.html nemen. Als je die een beetje upgrade kom je op een vergelijkbare prijs uit (ookal moet je hier wel Vista bij nemen? Zou je even over kunnen mailen)
Resolutie is vrij matig, zeker als je gaat photoshoppen en multimedia dingen gaat doen.
Zie ook: [Ervaringen] Asus F3 / Z53 serie notebooks - deel 2

[ Voor 25% gewijzigd door fsfikke op 22-08-2007 14:36 ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:15
Resolutie is idd een goed punt: Van Zepto weet ik dat ze 15.4" modellen hebben met 1650x1050, is misschien ook de moeite waard. eSata is dan misschien weer niet mogelijk. Weet niet hoe belangrijk dat voor je is (je hebt overigens ook eSata kaarten voor laptops) maar ik gebruik mn externe vooral voor opslag van data, en voor die films ed is USB voor mij prima te doen.

• rstyled
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11-2025
Ik ga zelf ook dezelfde opleiding doen dus dit topic komt als geroepen. Het lijkt me wel verstandig om een intel cpu te nemen omdat deze in applicaties bijna altijd amd achter zich laat. Ik denk er ook aan om 4gb ram te nemen i.v.m eventueel vista. Videokaart mag er ook wel zijn.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Tsja, intussen heb je al genoeg tips om een heel eind te komen. Je is al verteld dat het de bedoeling is dat je hier zelf op onderzoek uitgaat, het zal dan ook geen verrassing voor je moeten zijn dat dit topic op slot gaat. Er zijn genoeg topics en vooral vele websites waar genoeg informatie is te vinden over de notebooks die nu beschikbaar zijn op de markt. De Pricewatch is daar ook een buitengewoon handig hulpmiddel bij.

Dus: Ga op onderzoek uit!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.