Beste Tweakers.
Ik ben verplicht om voor mijn nieuwe opleiding 'Communicatie en Multimediadesign' een nieuwe laptop aan te schaffen.
Nu heb ik al een beetje research gedaan naar wat ik er in of op wil hebben. Nu ben ik niet zo bekend met laptops en de desbetreffende merken. Ik heb onlangs vernomen dat Toshiba en Asus op windows gebied kwalitatief ongeveer het beste zijn en natuurlijk Apple. Voor school moet het een windows systeem zijn dus Aple valt voor mij af.
Software die ik ga gebruiken:
Adobe Photoshop
Adobe After Effects
Adobe Premiere
Adobe Flash
Adobe Dreamweaver
Adobe Encore
Niet hele zware 3D programma's
Power dvd
Winamp
Heb ook vernomen dat de video kaart meer belangrijk is voor zware spellen. Voor video editing is veel RAM geheugen belangrijker.
Specificaties gewenste laptop:
Core 2 duo
2 of 4 Gb Ram. Sowieso tot 4Gb. uitbreidbaar. (snel geheugen. DDR3 of zoiets ??)
Redelijke videokaart
Harddisk min. 5.400 Rpm (100Gb+)
S-ATA II aansluiting. (Gebruik met Externe 2,5" S-ATA harddisk)
15 of 15,4 inch scherm
min. 3x usb 2.0
min. 1x firewire
Ik weet dat dit alles niet echt mogelijk is voor €1400 á €1500. Dat is wel het bedrag wat ik wil uitgeven. Misschien dat jullie tips hebben wat ik dan beter kan downgraden om aan de gewenste prijs te komen.
Ik hoop dat julllie mij voorbeelden kunnen geven van laptops met de specificaties. Of andere tips waar ik op kan/moet letten.
Ben gister bij de Media Markt geweest en heb 1 redelijk geschikte gezien.
.
Weet je een betere?
Er is een andere student hier met ongeveer hetzelfde topic maar hij heeft een totaal andere prijsklasse en andere verwachtingen/hobby's.
Alvast bedankt.
Ik ben verplicht om voor mijn nieuwe opleiding 'Communicatie en Multimediadesign' een nieuwe laptop aan te schaffen.
Nu heb ik al een beetje research gedaan naar wat ik er in of op wil hebben. Nu ben ik niet zo bekend met laptops en de desbetreffende merken. Ik heb onlangs vernomen dat Toshiba en Asus op windows gebied kwalitatief ongeveer het beste zijn en natuurlijk Apple. Voor school moet het een windows systeem zijn dus Aple valt voor mij af.
Software die ik ga gebruiken:
Adobe Photoshop
Adobe After Effects
Adobe Premiere
Adobe Flash
Adobe Dreamweaver
Adobe Encore
Niet hele zware 3D programma's
Power dvd
Winamp
Heb ook vernomen dat de video kaart meer belangrijk is voor zware spellen. Voor video editing is veel RAM geheugen belangrijker.
Specificaties gewenste laptop:
Core 2 duo
2 of 4 Gb Ram. Sowieso tot 4Gb. uitbreidbaar. (snel geheugen. DDR3 of zoiets ??)
Redelijke videokaart
Harddisk min. 5.400 Rpm (100Gb+)
S-ATA II aansluiting. (Gebruik met Externe 2,5" S-ATA harddisk)
15 of 15,4 inch scherm
min. 3x usb 2.0
min. 1x firewire
Ik weet dat dit alles niet echt mogelijk is voor €1400 á €1500. Dat is wel het bedrag wat ik wil uitgeven. Misschien dat jullie tips hebben wat ik dan beter kan downgraden om aan de gewenste prijs te komen.
Ik hoop dat julllie mij voorbeelden kunnen geven van laptops met de specificaties. Of andere tips waar ik op kan/moet letten.
Ben gister bij de Media Markt geweest en heb 1 redelijk geschikte gezien.
.
![]() |
| Asus Z53 SE |
| Core Duo T7100 |
| 2 Gb. Ram |
| 15,4 inch scherm |
| AT Radeon x1700 256Mb. |
| Dvi |
| 3x Usb |
| E-SATA aansluiting |
| Vraagprijs: €1099. |
Weet je een betere?
Er is een andere student hier met ongeveer hetzelfde topic maar hij heeft een totaal andere prijsklasse en andere verwachtingen/hobby's.
Alvast bedankt.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2007 12:47 ]