[Vmware-server] Pc loopt vaag vast

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:39
Beetje wazige titel, maar dat scheelt, het probleem is ook wazig.

Heb sinds kort een nieuwe "server" voor thuis. Met de volgende inhoud:

Core 2 Duo E6550 (getest met 24 uur kernel compilen)
MSI Neo (p35 chipset)
4x 1GB kingston (48 uur met memtest getest geen probleem)
3x 500GB Spinpiont hdd's (e2fsck getest allemaal geen probleem)

Hier heb ik Gentoo 2007 (x64) op geinstalleerd met kernel 2.6.22-gentoo-r2. Ik wil uiteraard graag de x64 varriant geinstalleerd heben want dan kan ik ook x64 guest os'es draaien (Exchange 2007 heeft dat bijv nodig).

De bedoeling van deze server is dat ik hier lekker op kan experimenteren met Vmware-server en wat windows bakken / linux bakken enz. Leuk speelgoedje dus.

Nu heb ik in vmware-server (1.03 uit portage) geinstalleerd hier gaat het mis.

Wanneer ik virtualisatie mee compileer in m'n kernel dan start vmware-server wel, maar de virtualmachines opzich willen niet starten, waarom dit niet werkt heb ik geen idee van. In m'n bios kan ik niets meer aanzetten wat hier ook maar enigsinds mee te maken heeft. En die proc heeft zeker virtualisatie der in zitten.

Wanneer ik vertualisatie niet meecompileer dan starten de virtualmachines wel, beginnen heel enthousiast maar ALTIJD crashen ze tijdens de installatie. Tijdens deze crash loopt m'n hele bak vast. Je kunt het host OS nog wel pingen maar hij doet niets meer, ook niet op console.

Heb Windows XP x64 / x86, Windows 2003 std x64 / x86 en beta van 2008 x64 gepoogd te installeren, overal klappen ze er uit bij het deel "Registering Componments" in de setup.

Uiteindelijk heb ik een keer heel gentoo er af gegooid en Windows 2003 x64 geinstalleerd en daar vervolgens vmware-server op geknalt, dat werkt gewoon goed. Guests installeren keurig en maken ook de installatie gewoon zonder problemen af (maarjah, uiteraard is er geen x64 ondersteuning voor m'n netwerkkaarten (onboard Realtek E8111 en een 3Com 905C)). Ik wil echter gewoon lekker gentoo draaien.

Nu heb ik wat lopen zoeken op internet, kom daar op verschillende threads uit waar al enige maanden niet meer gereageerd wordt.

Bij één thread wordt als mogelijke oplossing aangedragen sched.mem.pshare = "FALSE" te plaatsen in het .vmx bestand. Dit helpt bij mij niets. Als uiteindelijke oplossing wordt aangedragen om terug te gaan naar een 32bit os. Ja, dit is natuurlijk net niet de bedoeling, maar als het niet anders kan, dan is het niet anders. Vandaar dat ik hier m'n laatste hoop vestig.

• joggie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-02-2025

joggie

Wie niet gek is, is saai

Je zou wellicht ook eens kunnen proberen om NIET de vmware-server uit portage te proberen, maar zelf de laatste versie te downloaden via hun site. Wellicht zat er een bug in de versie 1.03 en is die inmiddels opgelost.

Ik weet het alleen niet zeker, maar misschien is het wel iets wat je zou kunnen proberen (mijn ervaring met gentoo is toch wel dat je lang moet wachten tot de versie in portage is bijgewerkt naar een nieuwere versie..)

Joggie ;)

Verwijderd

off topic ... volgens mij heb je geen 64bits host nodig voor 64bits clients in vmware

wel een 64bits processor natuurlijk, maar daar hoeft geen 64bits os op te draaien.

en vwmare-server kan nog niet native geinstalleerd worden op een 64bits host, het heeft de 32bits libraries nodig.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2007 13:00 ]

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:29
Mijn 64-bit machine draait geen 64-bit client OS zonder 64-bit Server OS.

Draai zelf geen Gentoo meer op mijn server maar CentOS, bevalt iets beter.
Heb de VM Free Server gepakt van de VMWare site, tot op heden geen grote problemen kunnen vinden :)

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

• Sa1
Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 12:58:
off topic ... volgens mij heb je geen 64bits host nodig voor 64bits clients in vmware

wel een 64bits processor natuurlijk, maar daar hoeft geen 64bits os op te draaien.

en vwmare-server kan nog niet native geinstalleerd worden op een 64bits host, het heeft de 32bits libraries nodig.
Ah dat zou wel ultiem rlx zijn. Vmware-server van de site zelf vertoond dezelfde symptonen. Dan ga ik van 't weekend lekker Gentoo in 32bit installeren. Ben het gedoe nu al best zat, al 2 weken aan het klieren, ook geprobeerd zonder nocona flag geprobeerd, maar maakt geen drol uit.

• Clueless
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-01 22:47
Ik ben persoonlijk geen Linux goeroe, maar wat ik wel weet is dat je een 64bits ondergrond nodig hebt om een 64bits Guest-OS te kunnen draaien. Anders probeer je dadelijk dingen te adresseren die buiten de scope van een 32bits Host-OS vallen en ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat dat niet gaat werken.

I Don't Know, So Don't Shoot Me

• Sa1
Clueless schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 10:26:
Ik ben persoonlijk geen Linux goeroe, maar wat ik wel weet is dat je een 64bits ondergrond nodig hebt om een 64bits Guest-OS te kunnen draaien. Anders probeer je dadelijk dingen te adresseren die buiten de scope van een 32bits Host-OS vallen en ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat dat niet gaat werken.
dat is dan wel weer een dompert! :(

noujah, misschien ga ik centos nog wel proberen 64bit..
Pagina: 1