• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:06
Hallo lui,

Ik heb even een vraagje over active sync.

Heb vorige week een 2dehandse qtek s100 gekocht omdat m'n SE klinisch dood was na een avondje sauna.
Maar, zodra ik dus de telefoon aan het sync kabeltje hang, vliegt mijn comp eruit.

Zonder activesync werkt het maar dan heb je er natuurlijk geen bal aan.
Maar zodra AS er op staat en ik hang de phone eraan start de comp opnieuw op.

Ik had op de computer de automatische updates uitstaan, het is zeg maar zo'n slimstream (of hoe heet zo'n ding ook alweer) cd met de updates van sp2 tot oktober 2006.

Kan het zijn dat ik na het installeren van de updates wel normaal met AS kan werken?

who put a "stop payment" on my reality check

• joggie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-02 15:00

joggie

Wie niet gek is, is saai

Waarom heb je dat nog niet geprobeerd dan? Ik neem aan dat je het over Windows XP hebt, dan zou je gewoon een systeem herstel punt kunnen maken mocht het niet werken en mocht je niet up-to-date willen zijn :)

Joggie ;)

• DaRk PoIsOn
joggie schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 12:19:
Waarom heb je dat nog niet geprobeerd dan? Ik neem aan dat je het over Windows XP hebt, dan zou je gewoon een systeem herstel punt kunnen maken mocht het niet werken en mocht je niet up-to-date willen zijn :)
Op zich had ik dat best kunnen doen alleen ben ik daar dus nu te laat mee.
En heb eigenlijk ook nooit herstelpunten gemaakt.
Het gaat trouwens om xp ja.

Maar hij staat al vanaf 8 uur te downen en om half 9 was ie op 3% dus volgens mij heeft ie heel wat binnen te halen.

Kben vanavond benieuwd.
Is er trouwens ook nog een alternatief voor AS.

Ik heb gelezen over paxo en truedesk maar kun je daar ook software mee installen of moet dat dan rechtstreek op de pocketpc gezet worden en vanaf daar installen?

• joggie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-02 15:00

joggie

Wie niet gek is, is saai

Over een alternatief voor AS kan ik niks zinnigs zeggen, daar zul je waarschijnlijk zelf het best naar kunnen zoeken.

Verder bedacht ik me net dat wanneer je nog op de standaard instellingen draait, windows xp voor het installeren van de updates een herstel punt heeft gemaakt.

Joggie ;)

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:21

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Gek, AS werkt normaal hier. Maar ik heb dan ook SP2 en de (meeste) updates al binnen. Welke versie AS is het anyway? Anders kun je inderdaad wel eerst even alles updaten.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

• itarix
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:27

itarix

404 soul not found

zorg er ook voor dat je de nieuwste versie van activesync hebt (4.5) een oudere versie kan ook voor problemen zorgen. nou is het compleet uitvallen van je computer wel een extreem probleem dus ik weet niet of het helpt..

• InfinityEye
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:33
Heb je de nieuwste versie van Active Sync van internet gedownload, of de versie gebruikt die op CD staat. Sinds de uitgave van de S100 is Active Sync enkele keren geüpdate, misschien werkt het? Het is het proberen waard.

edit: Ik las iets te laat dat dat hierboven ook al is geadviseerd.

[ Voor 13% gewijzigd door InfinityEye op 22-08-2007 13:19 ]

No trees were cut down or harmed sending this message, however several electrons were severely inconvienced.

• DaRk PoIsOn
InfinityEye schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 13:17:
Heb je de nieuwste versie van Active Sync van internet gedownload, of de versie gebruikt die op CD staat. Sinds de uitgave van de S100 is Active Sync enkele keren geüpdate, misschien werkt het? Het is het proberen waard.

edit: Ik las iets te laat dat dat hierboven ook al is geadviseerd.
Sorry voor de late reactie, zit nog op m'n werk.
Ik heb inderdaad 4.5 van AS.
Ik moet ook eerst de virusscanner en firewall uitschakelen anders klapt ie er meteen uit.
Met de VS en FW uit duurt het een paar minuten voordat de pleziertjes over zijn.

edit: Kben net thuis (18:10) en hij's nu de updates aan het installen dus ben benieuwd, 't waren er 81 dus daar is ie nog ff zoet mee

edit2: alle updates erop, activesync draait als een tiet.

Mag dus een slotje op :P

edit3: 23:13 uur, ergeet het slotje maar.
Hij knalt er weer net zo hard uit met alle updates erop.
Het ging net ff goed maar het is nu weer net zoals bij het begin.

Activesync geeft ook een foutmelding tijdens het syncen met outlook

[ Voor 25% gewijzigd door DaRk PoIsOn op 22-08-2007 23:14 ]

• DaRk PoIsOn
Niemand die iets weet?

Kheb nu alle updates geinstalled en hij deed het eerst een half uur lang en nadat ik na 2 uur terugkwam en wou syncen knalde hij er weer net zo hard uit.

De telefoon doet nu trouwens ook heel raar met bluetooth.

Misschien dat ik er een nieuwe rom versie op moet zetten en een oudere versie van AS.

rom is nu: 1.12.00 WWE, dat zou dan 1.12.55 worden (tenminste als dat de laatste is)

AS is 4.5

Het is trouwens geen QTEK S100 maar een T-mobile MDA compact.
Maar dan zonder de t-mobile zooi erop.

• DaRk PoIsOn
Is er echt niemand die iets weet?
Ik heb ondertussen windows opnieuw geinstalleerd maar hij blijft nogsteeds het zelfde doen.
Op de computer van m'n huisgenote kan ik wel normaal aansluiten zonder dat ie er uit knalt.
Een vriend van me heeft zo'n linux gaming computer thingy en die werkt ook gewoon op de comp.

Kan het er misschien aan liggen dat de usb bussen niet genoeg stroom leveren?
Voor de rest zit er een sonyericsson w300i een spv e200, een webcam, logitech usb mouse en nog wat meuk.

Verwijderd

Welke versie van windows Mobile heb je op je telefoon??
Ik heb ook problemen gehad met AS op mijn pc en deze heb ik opgelost door mijn pda te flashen naar een nieuwere versie van windows mobile.

• DaRk PoIsOn
ik draai nu windows 2003 se maar op deze telefoon kan geen nieuwere versie van windows mobile.
Of bedoel je een nieuwere versie van de rom?

Pagina: 1