Toon posts:

[Garantie] EN7900GT TOP garantie Alternate

Pagina: 1
Acties:
  • 444 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb iets minder dan een jaar geleden een compleet systeem aangeschaft via de webshop van Alternate NL.

Nu kreeg ik een twee maanden geleden artifacts. Defect geheugen vermoed ik.
Vervolgens de kaart teruggestuurd. Daarop een mailtje ontvangen, de kaart is aangenomen en defect geconstateerd. En hij zou worden teruggestuurd naar de fab..

Inmiddels ruim of meer een maand verder en ik heb nog steeds een pc met een leegstaand videokaart slotje.

Dus ik Alternate bellen en vragen hoe het staat met de garantiestatus.

Vervolgens wordt ik gemeld dat ze niet weten wat de status hiervan is, en dat het tot 8 weken kan duren. Of misschien zelfs langer, maar daar kon ze geen uitspraken over doen.
Iets wat uiteraard voor mij totaal geen bevredigend antwoord is daar ik ook o.a. mijn geld verdien met deze pc.

Maar ook daarop antwoordde de telefoniste ( met een toon van, meneer u moet niet zeuren :? ) van dat ze niets voor me kon betekenen en dat ik maar moest wachten.

Uiteraard kan ik hier niets mee.

Heeft iemand hier ervaring mee? En ook misschien een advies wat ik hierbij het beste kan doen?

Verwijderd

je moet gewoon een beetje andere toon opzetten,met aardig zijn kom je niet zo ver meer tegewoordig,maar het kan indd wel lang duren ja,bij mij moest ik ook 2a3 maanden wachten tot ik mijn kaart terug had

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-11 16:02
Alternate is niet een van de meest geweldige winkels, zie ook de shop reviews.
Heb je misschien de beschikking over een rechtsbijstand verzekering ? Anders deze eens inlichten of in ieder geval eens melden bij Alternate dat je deze in gaat schakelen.

-

Verwijderd

Volgens mij is er wetteljks niks aan de hand.. Je kaart wordt gerepareerd (valt onder de garantie) en je systeem werkt ook nog zonder de kaart... En aangezien Alternate een webshop is zijn ze zelf ook niet in het bezig van vervangingsonderdelen; lijkt mij dat je bent overgeleverd aan je sociale kwaliteiten en (de rederlijkheid van) Alternate

Maar goed, er is al genoeg op GoT gepost over dergelijke zaken dat je zelf wel wat meer zou kunnen vinden als je er wat tijd in steekt

ps. gewoon even zoeken in SG want Videoplanken & Beeldkanonnen is nou niet de plaats waar je een dergelijk bericht hoort te posten

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2007 12:09 ]

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-11 08:22
Het is een beetje jammer van Alternate.

Voorheen altijd een goede shop geweest, maar sinds ze zo erg zijn gegroeid word het eigenlijk alleen maar minder.

Weet niet wat je met je pc doet, maar wellicht een oplossing om voor 2tientjes tijdelijk een brakke kaart erin te rammen.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-11 12:37
Al gevraagd voor een (tijdelijke) alternatieve kaart of een alternatieve oplossing ?

http://blog.bjornhouben.com

• Eximius
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 26-09 23:12
RMA bij een fabrikant kan soms meer dan 8 weken duren, alternate repareerd je kaart niet, die sturen ze terug naar leverancier, dan terug naar Nvidia en dan wordt er een keertje na gekeken, krijg je een nwe, gaat naar leverancier, gaat naar alternate, alternate belt je een keertje...

tja veel (langzame)schakels... ik zou iets meer geduld hebben en niet alleen alternate blamen ;)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dit gaat niet over een probleem met de kaart maar over een probleem met de winkel. Vandaar een move van Videoplanken & Beeldkanonnen naar Stuffis Generalis :)

• SpX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-10 11:42

SpX

Heel toevallig heb ik precies hetzelfde probleem, met dezelfde kaart, alleen via een andere winkel ...

Ik heb m`n 7900GT TOP gekocht op 18-5-06 bij cool-prices. Een paar weken geleden begon de kaart opeens defecten te vertonen. Dit werd zo erg dat ik genoodzaakt was de kaart te RMA`en.

Cool-prices bevond de kaart ook defect, en ik kon een vervangende kaart uit de geforce 8000 verwachten, die evengoed of beter presteerden. De hele 7900 serie was uit het assortiment verdwenen, dus ruilen was geen optie.

Gister ben ik gebeld, en zeiden ze dat ze me een 8800 GTS 320 van asus hadden geretourneerd, en ik alleen de verzendkosten moest betalen.

Top geregeld dus. Het hangt dus vooral van je winkel af, hoe ze de garantie-procedure uitvoeren, en ze de klant proberen te helpen. Cool-Prices gaf toe dat de 7900 TOP kaarten al vaker waren geretourneerd...

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:40

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Scoor anders idd een Geforce 6200 ofzo uit V&A voor 20 euro :)

Hier stond een dode link.

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:13

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Dat de fabrikant er zo lang over doet heb je als klant toch niets mee te maken? De winkel waar jij je aankoop hebt gedaan moet iets voor je regelen. Imho is een termijn van 8 weken echt buiten proportie, zeker binnen de normale garantie termijn. Slechte service van in dit geval Alternate.
Of je pc nou wel of niet werkt zonder aparte gpu is niet van belang lijkt mij.

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-11 19:54
Vroeger bij de technische dienst van Informatique gewerkt, er werd mits de klant dat zelf aangaf gezocht naar een passende oplossing. Je kan denken aan een alternatief voor je videokaart, een videokaart te leen of een omruiling voor een uit rma komende zelfde videokaart (mits aanwezig). Acht weken is wel erg lang maar geen uitzondering, als het goed is kunnen ze bij alternate wel de status bij de leverancier opvragen (is een kwestie van een belletje).

| I've got permission to color outside the lines |

Verwijderd

Over het hoe en wat rond garanties, wat je mag verwachten en waar je recht op hebt is hier in Stuffis Generalis al heel veel geschreven. Met de search kan je een lading topics vinden met rechten, plichten en adviezen.

Dat alles staat los van Alternate. Als je het specifiek over Alternate wil hebben, hoort je topic in PW :)

• TEAMIKKE
  • Niet online
strandbal schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 13:02:
Scoor anders idd een Geforce 6200 ofzo uit V&A voor 20 euro :)
Zou niet mogen natuurlijk omdat de winkel niet opschiet. Ik heb hetzelfde verhaal helaas ook mee gemaakt met Salland. Aftersales is bijna overal moeilijk aangezien ze er niks op vooruit gaan.

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-11 23:56

ajhaverkamp

gewoon Arjan

TEAMIKKE schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 13:43:
[...]
Zou niet mogen natuurlijk omdat de winkel niet opschiet. Ik heb hetzelfde verhaal helaas ook mee gemaakt met Salland. Aftersales is bijna overal moeilijk aangezien ze er niks op vooruit gaan.
Aftersales is moeilijk omdat de winstmarges zo laag zijn voor deze winkels.

This footer is intentionally left blank

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:33
Mooi he, concurrentie... :)

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:54

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

ajhaverkamp schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 14:01:
Aftersales is moeilijk omdat de winstmarges zo laag zijn voor deze winkels.
Daar zouden ze nou juist een punt kunnen maken, ik denk dat er best mensen (onder wie mijn persoontje) bereid zijn iets meer te betalen voor goede service...
Overigens, als je je geld verdient met die PC, zou ik zorgen voor een backupcomputer, of een goede dosis reserveonderdelen. 8 weken is geen uitzondering helaas, en zoals al gezegd, garantie tot aan de deur heb je, daarna moet je ervoor vechten.

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
FreezeXJ schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 18:33:
[...]

Daar zouden ze nou juist een punt kunnen maken, ik denk dat er best mensen (onder wie mijn persoontje) bereid zijn iets meer te betalen voor goede service...
Die winkels bestaan al, die liggen doorgaans in de stad ergens...

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

• TEAMIKKE
  • Niet online
Valt ook tegen hoor. ''Ja meneer, we moeten het eerst even zelf testen hoor.'' Vervolgens kom je na een dag terug en dan blijkt dat het onderdeel niet op voorraad is enz :z Ik zeg niet dat het overal zo is maar wel bij veel.

Het grote voordeel is wel dat je beter/sneller communiceert dan via de mail/telefoon. Het maakt een stuk meer indruk als je naar de winkel komt om polshoogte te nemen dan via de mail.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:57
Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 13:43:
Als je het specifiek over Alternate wil hebben, hoort je topic in PW :)
Dit topic staat zo vol met "Alternate" en andere PW ShopSurvey shops dat dit meer op z'n plaats is in PW.

Verwijderd

FreezeXJ schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 18:33:
[...]

Precies de reden dat er niet alleen een Pricewatch is maar ook een Shop Survey: door *beiden* te gebruiken en dan een eigen afweging te maken op basis van locatie, prijs en de verhalen kan je een goede keuze maken.

De balkjes in de PW helpen erbij om prioriteiten te stellen aangaande welke Shops in aanmerking komen (in de buurt) om vervolgens de reviews te bekijken. Dat laatste wordt nog wel eens verzuimd, terwijl alle informatie die voor een specifieke bestelling van belang kan zijn daar nooit in samengevat kan zijn.

Misschien is een winkel wel goed in goedkoop laptops leveren waarbij een on-site service van fabrikant zit, en is de goede score daarop gebaseerd. Bestel je iets wat andere service vraagt, dan kan je bedrogen uitkomen. Kortom: altijd even de reviews erbijpakken.

Heeft TS nog specifieke Alternate-zaken, die niet weergegeven kunnen worden uiteindelijk in een Shop Review? Anders heeft iedereen er meer baat bij dat zodra de ervaring afgerond een Shop Review geplaatst wordt, draagt het weer bij aan voornoemde systeem :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2007 23:04 ]

Pagina: 1