Beste tweaker,
Na een tijdje zoeken op het forum en google en een tijd lang zelf lopen pielen heb ik nog geen oplossing voor mijn probleem. Ik ben namelijk bezig met een banner die zijn content uitleest uit een XML bestand.
Deze defineert hij en gooit ze in een dynamic text field. Ik wil geen PHP er tussenin gebruiken. Dus het liefst alles in Actionscript. Ik ben al een heel eind behalve dat ik graag wil tellen hoeveel 'records' (aanbieding) er in het XML bestand zijn.
Als ik het goed heb kan je heel makkelijk zoiets tellen in actionscript. Namelijk met:
maar als ik deze trace krijg ik als antwoord 1 terug terwijl er een stuk of 50 aanbiedingen zijn.
Ik heb hier al het 1 en ander mee geprobeerd zoals:
en nog een hoop mogelijkheden maar helaas zonder succes.
Zie hieronder mijn XML struktuur.
Iemand enig idee ? Ik kan niet de XML aanpassen ( denk ook niet dat dat nodig is ) want ik moet alleen een dynamische banner bouwen. Ik heb hem al werkend behalve dus dat ik wil weten hoeveel aanbiedingen er zijn zodat ik er 1 random uit kan pikken.
bedankt!
Na een tijdje zoeken op het forum en google en een tijd lang zelf lopen pielen heb ik nog geen oplossing voor mijn probleem. Ik ben namelijk bezig met een banner die zijn content uitleest uit een XML bestand.
Deze defineert hij en gooit ze in een dynamic text field. Ik wil geen PHP er tussenin gebruiken. Dus het liefst alles in Actionscript. Ik ben al een heel eind behalve dat ik graag wil tellen hoeveel 'records' (aanbieding) er in het XML bestand zijn.
Als ik het goed heb kan je heel makkelijk zoiets tellen in actionscript. Namelijk met:
Flash ActionScript:
1
| aantal = this.childNodes.length; |
maar als ik deze trace krijg ik als antwoord 1 terug terwijl er een stuk of 50 aanbiedingen zijn.
Ik heb hier al het 1 en ander mee geprobeerd zoals:
Flash ActionScript:
1
2
3
4
5
6
7
| aantal = this.childNodes[1].length; aantal = this.childNodes[0].length; aantal = this.childNodes.firstChild[1].length; aantal = this.childNodes.firstChild[0].length; aantal = this.childNodes.childNodes.length; aantal = this.firstChild[0].length; aantal = this.firstChild[1].length; |
en nog een hoop mogelijkheden maar helaas zonder succes.
Zie hieronder mijn XML struktuur.
XML: Datafeed.xml
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
| <aanbiedingen> <aanbieding> <aanbieding_id>100440</aanbieding_id> <geldig_van>20061124</geldig_van> <geldig_tot>20070822</geldig_tot> <actienaam>Time to save money ! Oslo verlaagd !</actienaam> <link><![CDATA[http://www.vliegtickets.nl/?vertrek=Amsterdam%20(AMS)&bestemming=Kopenhagen%20(CPH)&aanbieding=100440&refer=SPC-m4n]]></link> <prijsopbouw>eur 58 + 45 tax </prijsopbouw> <prijs>103</prijs> <vertrek> <id>AMS</id> <naam>Amsterdam</naam> <land>NL</land> <regio>West Europa</regio> </vertrek> <bestemming> <id>CPH</id> <naam>Kopenhagen</naam> <land>DK</land> <regio>Noord Europa</regio> </bestemming> <airline> <id>SK</id> <naam>SAS Scandinavian Airlines</naam> <logo><![CDATA[http://www.vliegtickets.nl/logo/scandinavian.gif]]></logo> </airline> <voorwaarden> <vertrekperiode></vertrekperiode> <boekingsperiode></boekingsperiode> <min_verblijf>Minimum verblijf: geen</min_verblijf> <max_verblijf>Max. verblijf: 12 maanden</max_verblijf> <overig> Reizen t/m 31 october 2007 Dagelijks 3 x rechtstreeks/ Kopenhagen 4x rechtstreeks Vanaf tarieven geldig in laagste boekingsklasse Vertrekplaats Amsterdam</overig> </voorwaarden> </aanbieding> en nog veel meer aanbieding.... etc.. <aanbiedingen> |
Iemand enig idee ? Ik kan niet de XML aanpassen ( denk ook niet dat dat nodig is ) want ik moet alleen een dynamische banner bouwen. Ik heb hem al werkend behalve dus dat ik wil weten hoeveel aanbiedingen er zijn zodat ik er 1 random uit kan pikken.
bedankt!