Toon posts:

Miro /Pinnacle PCTV Rave & Geforce?

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heb sinds kort een Pinnacle PCTV Rave, op m'n Athlon-systeem met een Guillemot 3D Prophet Geforce videokaart, op Win98SE.

Nu krijg ik de Rave niet goed aan de gang; het progje PCTV Vision zoekt wel de kanalen op, maar geeft geen beeld. Ga ik echter naar het VidCon32-progje (waarmee je tv-beelden op kunt nemen), dan doet-ie het wel!

Heb al nwe drivers van Guillemot, & diverse Detonator-drivers van NVidia geprobeerd (Detonator 5.16, 5.32). Iemand tips? Misschien dat een andere Detonator-versie goed werkt met de Rave-kaart, of moet ik een Reference-driver (3.??) van NVidia proberen?

Verwijderd

Topicstarter
Hoe loopt de combinatie Hauppage WinTV & Geforce (+Athlon)?

Misschien ruil ik de PCTV Rave nog in, mocht ik nix wijzer worden...

• Kolky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 17:08

Kolky

subtitle not available

Je krijgt geen beeld? Dus je krijgt een roze of blauw vlak?
Probeer dan het PCTV-venstertje te vergroten of te verkleinen. Als het goed is, dan komt het beeld vanzelf.

Verwijderd

Topicstarter
Roze, of roze/groen gestreept. Verkleinen (zelfs tot 160x120) heeft geen effect.

Vreemde is, dat hij met het programma 'Vidcon32' (waarmee je video op kan nemen) wel gewoon beeld laat zien.

Teletekst werkt ook niet; het programma 'PCTV WebText' kan geen teletekst-pagina's vinden (bij geen enkele zender).

Heb al instellingen van Video weergave veranderd (primary forceren, interlace activeren) - helpt niet.

Verwijderd

'tis een kut ding. Ik heb 'm terug gestuurd, een Hauppage gekocht.... weg problemen...

Ik had precies het zelfde probleem... alleen heb ik de V7700

Verwijderd

Topicstarter
Cronik,

V7700 = asus GeForce, niet? Heb je een PIII of een Athlon? Kun je misschien vertellen op welke configuratie die Hauppage draait?

Heb zelf een Athlon met eeb Abit KA7 (VIA KX133 chipset) mobo.

• Kolky

Kolky

subtitle not available

De Hauppage en de Pinnacle gebruiken allebei dezelfde chip. Als de ene het niet doet, zal de andere het ook niet doen. Ik heb een geforce2 met die pinnacle kaart en dat werkt perfect.
Heb je wel geluid?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik heb wel geluid, ook in de 'PCTV Vision'-applicatie. Wanneer ik van zender wissel, krijg ik wel het juiste geluid, alleen geen beeld.

Helpt 't wellicht wanneer ik een ander PCI-slot probeer? (werkte wel bij een geluidskaart; in ander pci-slot & lopen).

• Kolky

Kolky

subtitle not available

Het is een kleine moeite en kan geen kwaad toch? Probeer maar zou ik zeggen. Heb je al wel de nieuwste drivers enzo gedownload?

Verwijderd

Topicstarter
Heb hem eens in een ander PCI-slot gezet; geen verschil.
Wat betreft die drivers: Heb de officiele drivers van Guillemot geprobeerd, en de NVidia Detonator 5.16 en 5.32
Welke drivers gebruik je zelf eigenlijk? Ik kan de Reference drivers van NVidia nog 's proberen (3.68 is dat geloof ik).

Maar in elk geval bedankt so far voor de tips, Kolky!
Waardeer ik erg :)
Pagina: 1