[Wii] Aansluiting via component geeft slecht beeld

Pagina: 1
Acties:
  • 2.985 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Een kennis van mij heeft de JVC LT-32A70SU HD(-ready) LCD TV.
Van het weekend heeft diegene de Component AV kabel gekocht, van Nintendo zelf.

Echter merken ze geen verschil in beeldkwaliteit ten opzichte van de standaard kabel.
Wat zou er aan de hand kunnen zijn, ligt dat aan de TV, dat die geen 480p ondersteund, of moet er een apart kanaal gekozen worden?

Ik heb van alles al geprobeert, systeemsoftware updaten, instellingen aangepast naar 480p... Laten controleren op 4:3 of 16:9... Maar niets maakt uit.
Weten jullie waar het aan kan liggen?

Ik heb in het Wii topic begrepen dat de JVC TV's alles upscalen, is dit ergens uit te schakelen (voor een apart kanaal)?

Tevens heb ik ook wat screens: http://www.flipdesign.nl/wii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:21

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Ze draaien nu wel op 480P en niet op 480I? En heb je screenshots voor en na?
Ik heb eerder het idee dat ze ineens een veel mooier beeld verwachten terwijl dat niet echt het geval hoeft te zijn. Het beeld zou wel scherper moeten zijn (geen color spill e.d.) maar dan vallen dus wel kartels e.d. juist meer op.

[ Voor 60% gewijzigd door Creepy op 22-08-2007 13:03 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:27

franssie

Save the albatross

Zo slecht vind ik het niet overigens, Wii is gewoon niet HD dus strakker dan dit kan gewoon niet denk ik?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

boh, het ziet er wel een stuk waziger uit dan op mijn televisie...welke resolutie rapporteert je televisie?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Creepy schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 13:02:
Ze draaien nu wel op 480P en niet op 480I? En heb je screenshots voor en na?
Ik heb eerder het idee dat ze ineens een veel mooier beeld verwachten terwijl dat niet echt het geval hoeft te zijn. Het beeld zou wel scherper moeten zijn (geen color spill e.d.) maar dan vallen dus wel kartels e.d. juist meer op.
480i is geen in te stellen modus op de Wii voor zover ik weet, maar kan best zijn dat er wat gebeurd voordat de output van de Wii op het scherm verschijnt, dat weet ik niet.

Maar dat zou op zich wel raar zijn dan, want dan zou het dus niet moeten uitmaken welke kabel je gebruikt? Tenminste, die indruk krijg ik van jouw bericht, terwijl ik in het Wii-topic juist lees dat het een significant verschil moet zijn, wat nu niet het geval is.

Met de standaardkabel is totaal geen verschil te bemerken, dus foto's van 'before' en 'after' heeft niet veel zin dan in mijn ogen... :)
franssie schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 13:05:
Zo slecht vind ik het niet overigens, Wii is gewoon niet HD dus strakker dan dit kan gewoon niet denk ik?
Het klopt dat de Wii geen HD output heeft en dat is mij (en hun) ook bekend.
Echter heb ik wel scherper beeld dan wat zij hier op de foto's laten zien.
Verschil is wel dat ik geen HD TV heb en de RGB-SCART kabel dus gebruik... ;)
Dus echt een goede vergelijking is het niet... :)
Boeboe schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 13:22:
boh, het ziet er wel een stuk waziger uit dan op mijn televisie...welke resolutie rapporteert je televisie?
Dat weet ik niet, dat zal ik even navragen, moet ik eerst even een manier vinden waar dat te vinden is... :)

[ Voor 26% gewijzigd door CH4OS op 22-08-2007 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 222639

Mijn component-kabel geeft een beduidend beter beeld t.o.v. de composite kabel.

Mijn tv geeft verder wel problemen wanneer ik switch van de non-hd naar de 'hd' resolutie. Beeld valt dus weg en dan zie ik niets meer. Moet ik dus zonder beeld het 480p knopje proberen te vinden en dat was wel een klein uurtje werk.

Het kan zijn dat je tv 480p niet ondersteunt en dat hij scaled naar 576i. Wanneer hij dit brak doet zou het beeld enigzins vervormt kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Heb een reactie gekregen van degene die het probleem heeft.
De TV geeft 480p aan, dit is toch de juiste beeldresolutie, die je kan draaien mits je de componentkabel aangesloten hebt?

Wel vreemd dat er dan toch geen verschil te merken is op de TV.
Zou de grootte van de TV hier misschien iets mee te maken kunnen hebben?
Deze is namelijk 32inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-06 16:09

sHELL

VR "connoisseur"

Misschien dat dit helpt?

http://www.gamespot.com/features/6162297/p-2.html

Kun je zien wat voor een verschil je kunt verwachten.

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
sHELL schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 17:57:
Misschien dat dit helpt?

http://www.gamespot.com/features/6162297/p-2.html

Kun je zien wat voor een verschil je kunt verwachten.
Ik zal de link in ieder geval doorgeven, dan kunnen zij er naar kijken waar voornamelijk het verschil in zit (wat ik verder overigens ook niet helemaal wist).

Anders zal ik zelf even moeten kijken... ;)

[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 23-08-2007 10:33 ]

Pagina: 1