AMD 64 X2 4800+ @2,41Ghz,
2048MB DDRRAM,
ATI X800GTO,
2x Samsung 930BF 19" TFT
Verwijderd
bij installeren linux alle partities verwijderen, opnieuw opstarten en dan kijken of je met fdisk iets kan doen
hielp wel bij mij
hielp wel bij mij
Paritities verwijderd, fdisk kan er nog steeds niets mee.
Daarnaast heb ik ook van seagate een diag disk geprobeerd en die geeft aan dat de harddisk fysiek in orde is
Nog meer ideeen?
Daarnaast heb ik ook van seagate een diag disk geprobeerd en die geeft aan dat de harddisk fysiek in orde is
Nog meer ideeen?
2048MB DDRRAM,
ATI X800GTO,
2x Samsung 930BF 19" TFT
Er is niks mis met je harddisk... Opnieuw Linux installeren en alles verwijderen. ( dus alle partities e.d.) Fdisk ziet die partities namelijk niet. Succes.
Verwijderd
Misschien werkt het niet, maar je kunt het heel snel proberen. Verwijder alle partities met Gdisk. Dat werkt een stuk beter als Fdisk.
weet niet of het werkt, maar volgens mij wel.
Mzzl
weet niet of het werkt, maar volgens mij wel.
Mzzl
Een aantal linux distributies gebruiken partitioneer software die problemen heeft met grotere hd's . zeker als daar ook nog ns windows partities op staan.
Je kan op die manier inderdaad het zaakje goed verkloten.
Een heel makkelijke oplossing:
Draai een keertje Partition Magic 5 of 6.
Tijdens het opstarten zal ie al zeggen dat er partities corrupt zijn en de zaak zo repairen .. aan die software kan ik je evt wel helpen .. icq .
Je kan op die manier inderdaad het zaakje goed verkloten.
Een heel makkelijke oplossing:
Draai een keertje Partition Magic 5 of 6.
Tijdens het opstarten zal ie al zeggen dat er partities corrupt zijn en de zaak zo repairen .. aan die software kan ik je evt wel helpen .. icq .
Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein
Verwijderd
Ik heb haast net hetzelfde probleem, enige verschil is dat het niet door Linux komt maar door het verwijderen van partities die "hidden" stonden via een bootmanager. Dom he! Ben met m'n probleem naar verschillende forums getrokken zonder resultaat. Partition Magic gebruiken was een veelgehoord antwoord, zonder enig succes trouwens. Moest jij er hoedanook uitkomen laat dan iets weten aub. M'n seagate is me te kostbaar om bij het schroot te gooien.
In jou geval is gewoon je master boot record verkloot. In dat geval moet je die dus zien te overschrijven. Met GRUB kan je dat bijvoorbeeld prima doen. Wanneer je Windows 98 er op knalt doet ie dat botweg zonder te vragen dus zou dat moeten wekren. Zo niet is ie corrupted en zal je ben ik bang over moeten gaan tot een low level format ..
Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein
Verwijderd
men neme een win2k cd, pleure em in cdrom drive, booten in recovery console, tikke in: 'fixmbr' en 'fixboot' en klaar!
of, je neemt Ranish Partition Manager en maak daar een bootflopje mee, die is echt relaxed!
of, je neemt Ranish Partition Manager en maak daar een bootflopje mee, die is echt relaxed!
Bedank voor de info, ik heb inmiddels me schijf weer aan de praat. (Denk ik
) Hij doet in ieder geval weer normaal.
2048MB DDRRAM,
ATI X800GTO,
2x Samsung 930BF 19" TFT
Pagina: 1