Toon posts:

Tekst en pics vervagen naar rechts.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit zal alles moeten uitleggen:
Afbeeldingslocatie: http://img297.imageshack.us/img297/4258/strepencp4.th.jpg

Deze strepen verschijnen vaak opeens zonder verklaarbare reden. Ik klik nergens op maar ben gewoon aan het surfen of iets dergelijks. Soms gaan ze na een tijd weer weg maar vaak ook niet. Een paar keer opnieuw opstarten lukt ook weleens maar lang niet altijd. Het is wel eens zo erg dat mijn beeld licht flikkert en letters en plaatjes bijna niet meer te zien zijn.

Graphische kaart: Ati Radeon x600 265mb hypermemory
Processor: Pentium Dual Core (3 Ghz)
Beeldscherm: BenQ FP731

Ik heb al de nieuwste drivers geinstalleerd maar dat help nog steeds niet.

Ik hoop dat jullie kunnen helpen.

Alvast bedankt,
Ironminer

EDIT: Ben er achter gekomen dat het op het plaatje niet te zien is als je niet hetzelfde probleem als mij hebt. Zal proberen een foto te maken met een Camera.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2007 11:11 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Over welke strepen heb je het? Ik zie niets in je screenshot namelijk (en pak aub eens een host zonder ranzige popups).

Verwijderd

Tja grote kans dat het idd je videokaart is.. Hij zit er wel goed in neem ik aan? Dan zou je bijv. even je videokaart kunnen uninstallen en gewoon even gebruik maken van je onboard (ga er van uit dat je dat op je moederbord hebt?).. Mocht er dan niks aan de hand zijn weet je in ieder geval dat het aan de grafische kaart ligt.

Vervolgens hem opnieuw erin stoppen (even controleren dat alles schoon is en er geen stof in zit) en vervolgens de kaart in zijn geheel opnieuw installeren (driveclean eerst om oude drivers te verwijderen). Mocht je dan nog steeds het probleem hebben weet je dus dat het hardware matig is
EDIT: Ben er achter gekomen dat het op het plaatje niet te zien is als je niet hetzelfde probleem als mij hebt. Zal proberen een foto te maken met een Camera.
Als je via een screenshot het niet ziet dan ligt het toch in de meeste gevallen niet aan de grafische kaart? Heb je al ander beeldscherm geprobeerd? Dat de aansluiting in je beeldscherm op een of andere manier niet helemaal goed is

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2007 11:13 ]

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:41

Entity

9000rpm

Ik zie, afgezien van de jpeg compressie, geen problemen op die screenshot hoor? Wat moet er te zien zijn?

Als jij wel strepen ziet, zou ik eens een andere monitor proberen.

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-07 10:46

rg-mohwa

Phoe Hé

ow gelukkig dan ben ik niet de enigste die de strepen niet ziet :+
maar als terw_dan & ik het al niet zien zou ik het is proberen met een ander beeldscherm.
Want je screenshot is niet echt vaag ofzo

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dat alleen ik die strepen kan zien als ik een screendump maak.
Ze zijn nu net even wat minder dus kan niet echt een duidelijke foto maken met mijn camera.

Het het wel proberen na te bootsen met Photoshop.
Afbeeldingslocatie: http://img443.imageshack.us/img443/6531/vervagingjq2.th.jpg

Alvast bedankt voor het snelle regeren.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2007 11:21 ]

Verwijderd

Lees de tips eens door Ironminer :) Vervang de kabel van pc-> scherm eens en zet er eens een ander scherm op :) Dan weten we in ieder geval of het aan de scherm ligt of aan de computer

Vervolgens het tructje met de grafische kaart die ik noemde, dan weten we of het aan de software ligt of aan hardware (kaart of kabels)

Verwijderd

Topicstarter
Waarschijnlijk Heb ik het op dit beeldscherm niet maar ik weet het niet zeker want op mijn originele beeldscherm was het er soms ook niet.

Ik heb het op beide beeldschermen nu niet.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2007 11:40 ]

• ShockRaver
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-07 20:28
heb je boxen naast je scherm ( magneten dus??? )

als ik me subwoofer naast me monitor hebt trekt het ook weg ene keer erger als de andere keer

AMD 7800X3D - DDR5 64GB Dominator - AMD RADEON RX6800 XT MB - OD11

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb boxen naast me scherm maar wel hele kleine.
Zou dat het probleem kunnen zijn?

• Synch
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-07 15:28
Zet eens weg.

Zo heb ik vroeger een scherm gemold maar volgens mij kun je dat nu gewoon resetten (ik geloof demagnetiseren, maar kan ik erg fout hebben).

edit: wat is klein??

[ Voor 7% gewijzigd door Synch op 22-08-2007 13:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
15 cm hoog 10 cm breed, en me bass staat onder me burea.

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-06 17:24
Probeer een 'Degauss' oid in je scherm menu. En zet die boxen eens even opzij.
Test je monitor ook even op een andere PC, want als-ie daar wel normaal werkt, is het iets in je systeem (anders is je monitor afgeschreven).
Pagina: 1