Xtreme Audio Notebook OF Surround 5.1 USB ?

Pagina: 1
Acties:
  • 585 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• won
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Onlangs een Compal laptop gekocht zonder SPDIF uitgang. Ik heb een Logitech set met digitale decoder en die gebruik ik nu met mijn desktop en zijn soundblaster live coax uitgang. Het geluid is zoveel beter dan analoog dat ik echt niet terug wil :)

Nu er zijn 2 opties waar ik weinig over kan vinden:

Creative X-Fi Xtreme Audio Notebook
De PCIexpress optie met uitstekend ding die je dus iedere keer eruit moet halen voor vervoer, wel betere audio chip en mss nog beter geluid dan ik nu al heb:
http://nl.europe.creative...ategory=208&product=16642
pricewatch: Creative X-Fi Xtreme Audio Notebook

Creative SoundBlaster Surround 5.1 (USB)
Deze kan ik via een docking achtige usb hub aansluiten en dan hoef ik bij thuiskomst maar 1 enkele usb erin te prikken (muis/tobo/audio). Maar de chip is geloof ik minder, staat wel weer tegenover dat deze een optische uitgang heeft (beter dan coax?) Maar dat voordeeltje is dan weer niet zo dat ik nog steeds erg twijfel.
http://nl.europe.creative...y=207&product=15912&nav=0
pricewatch: Creative SoundBlaster Surround 5.1 (USB)

Verder of de ene nou wel of niet CPU gebruikt is geen punt voor mij. De prijs opzich ook niet niet dat iemand nu met 300 euro terratec oid kaartjes moet aan komen zetten :)

Weet nu echt niet voor welke ik moet gaan, de notebook optie klinkt lekr maar ziet er onhandig uit. En de USB oogt duf en slecht maar is dan weer handig. Als iemand kan bevestigen hoe 1 van de 2 klinkt zou ik al erg geholpen zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door won op 22-08-2007 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 31-05 00:36
wat beter is coax of optisch, hebben we al teveel strijd over gemaakt hier

houdt het er nu maar even bij: digitaal is digitaal, en jij zal het verschil niet horen :)

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• won
  • Niet online
Kwaliteit doelde ik eigenlijk niet eens op. Ik heb nu het probleem dat ie geen surround digitaal doorstuurt en ik hoopte dat zulke vage problemen met een TOSLINK niet voorkwamen. Ik lees nl altijd dat het mis gaat met coax spdif.

Zal maar eens een wensen en eisen lijstje oid maken om er uit te komen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• won
  • Niet online
Het is het externe kastje geworden. Aangesloten met een optisch TOSLINK kabeltje die erbij zat. Ding gaat maar tot 96Khz en 24bits wat een kleine teleurstelling is. Vooral nu de goedkope onboard sound met optische uitgang tot 192Khz gaan. Dobly Digital en andere surround vormen werken perfect.

[ Voor 10% gewijzigd door won op 01-11-2008 03:17 ]

Anoniem: 371803

Bedankt voor je informatie die ik nieuw aan te sluiten en zo mooi post heb ik het met u eens. is een aanvulling op uw zo informatief ....

JN0-304 - JN0-331 - JN0-342 - JN0-350

[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 371803 op 29-10-2010 13:24 ]