Toon posts:

Probleem met JMicron IO Controller op Asus P5KC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds kort een Asus P5KC als moederboard, deze doet het prima. Behalve dat ik mn oudere IDE schijf en IDE dvd brander niet aan de praat krijg. Als ik de pc aan zet blijft het HDD lampje aanstaan en gaat niet meer uit, en de bios en windows(xp en vista) detecteren nog de hardeschijf, nog de dvd brander. Ook het los koppelen van een van de 2 lijkt geen zin te hebben, zelfs als ik de IDE kabel van het moederboard los haal en de pc aanzet blijft het lampje aan, en detecteerd windows de hele JMicron controller niet(in apparaat beheer). Nu zou je zeggen dat die controller gewoon helemaal kapot is, maar het gekke is dat beide IDE drives het 2 keer ineens wel deden(na het resetten van de bios en nog wat gerommel). Dit krijg ik nu alleen niet echt meer voor elkaar(ik weet ook niet precies waarom ze het ineens wel deden en wat ik deed).

Kan iemand mij helpen met dit probleem?

Alvast bedankt.

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-02 20:53

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Jmicron kun je aan en uitzetten in de moederbord bios. Met een reset naar de defaults waardes word de JMicron aangezet. Vervolgens heb je hem weer zelf uitgezet waarschijnlijk.

En ik denk dat je je ledjes verwisseld hebt....

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Verwijderd

Topicstarter
Dukey schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 16:20:
Jmicron kun je aan en uitzetten in de moederbord bios. Met een reset naar de defaults waardes word de JMicron aangezet. Vervolgens heb je hem weer zelf uitgezet waarschijnlijk.

En ik denk dat je je ledjes verwisseld hebt....
Ledjes zijn niet verwisseld sinds de keer dat hij het wel deed. Een ik heb de controller ook nooit in het bios uit gezet(en vaak genoeg gecontrolleerd)...