Hallo,
Na veel zoeken op het internet ben ik nog steeds niet veel wijzer over welke windows 2003 server editie ik erop moet gaan zetten.
Ik ben van plan een webserver te kopen, en deze ergens te colocaten.
Dit moet er zowiezo op kunnen draaien:
- IIS 6.0
- .Net framework
- Smtp Server
- PHP
- Mysql
Nu zijn er verschillende soorten van Windows 2003, en de prijzen zijn ook flink verschillend.
Op volgorde van "goedkoop" naar "duur".
- Microsoft Windows 2003 web server
- Microsoft Windows 2003 Small Business Server
- Microsoft Windows 2003 server
Ik dacht, ik wil er een webserver van maken dus is Microsoft Windows 2003 web server daarvoor geschikt. Niet dus. Blijkt dat je op deze versie van windows geen databases kan installeren
Dus nu is mijn vraag of SBS wél geschikt is voor een webserver. Aangezien het zo'n 150 euro scheelt met "Microsoft Windows 2003 server" vindt ik dit toch aantrekkelijker.
Zitten er nog nadelen aan SBS ?
Na veel zoeken op het internet ben ik nog steeds niet veel wijzer over welke windows 2003 server editie ik erop moet gaan zetten.
Ik ben van plan een webserver te kopen, en deze ergens te colocaten.
Dit moet er zowiezo op kunnen draaien:
- IIS 6.0
- .Net framework
- Smtp Server
- PHP
- Mysql
Nu zijn er verschillende soorten van Windows 2003, en de prijzen zijn ook flink verschillend.
Op volgorde van "goedkoop" naar "duur".
- Microsoft Windows 2003 web server
- Microsoft Windows 2003 Small Business Server
- Microsoft Windows 2003 server
Ik dacht, ik wil er een webserver van maken dus is Microsoft Windows 2003 web server daarvoor geschikt. Niet dus. Blijkt dat je op deze versie van windows geen databases kan installeren
Dus nu is mijn vraag of SBS wél geschikt is voor een webserver. Aangezien het zo'n 150 euro scheelt met "Microsoft Windows 2003 server" vindt ik dit toch aantrekkelijker.
Zitten er nog nadelen aan SBS ?