[Access] Tabel niet updaten

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-07 06:52

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
Ik ben momenteel bezig met een systeem dat ik in Access 2007 maak.
Maar nu stuit ik op een probleem. Ik heb een tabel met data.
Daarvan heb ik een formulier gemaakt. Wanneer je bij een veld de ID invoert komen de rest van de data van die rij in alle velden te staan.
Maar als ik nu een veld gewoon wil veranderen om uit te printen. Dan update hij ook gelijk de tabel. Dit wil ik dus niet. Alles wat ik verander in de velden mag de tabel niet beinvloeden.
Ik kan nergens vinden hoe ik dit kan bereiken. Iemand een idee?

Huub Huub Barbatruc!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:49
Dit heeft niets met DevTools te maken; dit hoort eerder thuis in Officesuites en -software

-> OFF

https://fgheysels.github.io/

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
Ik heb dit nu opgelost met een omweggetje. Maar heb nu een ander probleem...
moet ik het hier posten of nieuwe post maken?

Huub Huub Barbatruc!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17-07 09:06

Boss

+1 Overgewaardeerd

Eerst even posten hoe je het hebt opgelost, altijd handig voor als iemand met de search nog eens op dit topic uitkomt.

en dan een nieuwe openen, tenzij de volgende vraag gerelateerd is aan bovnestaande.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
Ok,

Ik heb een extra veld aangemaakt dat precies hetzelfde is al het veld dat ik wil veranderen. Het originele veld heb ik disabled voor editing. Bij het nieuwe veld kan je gewoon editen.
Daarbij een qeury gemaakt dat van een externe server heel de tijd nieuwe tabellijst ophaald als je uitlogd.
Beetje omslachtig, maar werkt wel goed :)

Huub Huub Barbatruc!