[vista] Muis valt af en toe weg

Pagina: 1
Acties:
  • 428 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Balachmar
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-02 10:02

Balachmar

The truth is out there

Topicstarter
In vista valt mijn bedrade US optische muis af en toe weg. De lampjes gaan dan ook uit.
Ik hoor dan ook wel eens dat geluidje van dat er iets op de USB poort is aangesloten.
De muis is geinstalleerd als een standaard muis, dus verder geen 3rd party drivers.
Ook doet deze muis het onder andere besturingssystemen perfect.
Ik heb de muis hangen aan een USB hub, die zelf een powerconnector heeft, dus het kan eigenlijk ook niet zo zijn, dat er te weinig power is voor USB. Ik had deze problemen ook toen ik hem rechtstreeks op de computer aan had gesloten (natuurlijk :) )
Iemand enig idee wat voor raars hier aan de hand is?

[ Voor 24% gewijzigd door Balachmar op 22-08-2007 08:58 ]

Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

Topicstarter
Een weinig subtiele kick, maar het is echt een storend probleem, waarover ik niets kan vinden op internet. Om de zoveel minuten kan ik mijn muis even niet gebruiken. Gamen wordt zo wel erg irritant!

• ustinov
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:24
Ik had laatst hetzelfde met een logitech muis. Het bleek dat er in de muis een los (metalen) veertje zat dat af en toe sluiting maakte.

• passer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:37
@ ustinov:

kan je er wat meer over vertellen, mijn muis (ook Logitech) heeft ook van die kuren, al jaren. (draadloos) - 'k begin ook tot het idee te komen dat het eerder mechanisch is.

Welk veertje was het bij jou? (foto?)

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-03 09:50
Als je hem gewoon rechtstreeks aan je pc doet? Al geprobeerd? Ik denk namelijk wel dat het aan je hub ligt.

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

Topicstarter
ja, dat heb ik geprobeerd, en hij werkt perfect op een andere computer onder ubuntu.
Net met microsoft gebeld en volgens die kerel ligt het probleem waarschijnlijk bij het moederbord, of hardwarematig of de ondersteuning van USB on Vista...
Moederbord is Asus A8V deluxe. Hij stelde zelfs voor om te downgraden naar winXP ghe ghe

[ Voor 59% gewijzigd door Balachmar op 23-08-2007 15:02 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Balachmar schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 14:58:
ja, dat heb ik geprobeerd, en hij werkt perfect op een andere computer onder ubuntu.
Net met microsoft gebeld en volgens die kerel ligt het probleem waarschijnlijk bij het moederbord, of hardwarematig of de ondersteuning van USB on Vista...
Moederbord is Asus A8V deluxe. Hij stelde zelfs voor om te downgraden naar winXP ghe ghe
Ik had een soortgelijk probleem met een MX510 onder Vista. Viel soms (heel even) weg, en hoorde t USB af- en aankoppel geluid. Ik had het echter erna nog steeds in XP..toen maar andere muis gehaald :P.

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

Topicstarter
Exorcist schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 15:15:
[...]

Ik had een soortgelijk probleem met een MX510 onder Vista. Viel soms (heel even) weg, en hoorde t USB af- en aankoppel geluid. Ik had het echter erna nog steeds in XP..toen maar andere muis gehaald :P.
Probleem is dat dit niet de enige muis is, waarmee ik soortgelijk probleem heb onder vista.
Ik denk dat ik morgen XP ga installeren en ik hoop dat dan gewoon alles weer goed is. Vista installeer ik dan wel weer eens als ik nieuwe hardware heb gekocht :) Of ik zou de spellen dan allemaal onder linux moeten kunnen draaien, maar die illusie heb ik eigenlijk niet :)

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Bwah, een hoop games kan je mits wat moeite wel werkend krijgen in linux onder wine. Warcraft 3, bijvoorbeeld.
Maar dat is wat offtopic zeker...

Ik heb trouwens ook een Logitech muis gehad die dit probleem had, maar die is een week nadien onploft. ( niet om je bang te maken, hoor :) )

[ Voor 33% gewijzigd door Petervanakelyen op 23-08-2007 19:07 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Pagina: 1