oc cooling voor hd2900xt gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rangourthaman
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-11-2022
iemand ervaring met het overclocken van dit ding?
ik ben namelijk van plan zo`n geval aan te schaffen over een tijdje en hem vrij serieus te gaan boosten.
nou heb ik het internet (lees: google) al afgestruind voor een zinnige koeler voor dit ding, maar ik kan vrij weinig vinden wat mij zint.
thermalright heeft wel wat goede koelers maar die passen niet echt in mijn airflow van mijn kast.
ik ga hem gebruiken in combinatie met een antec 900 case, en wil eigenlijk de aanzuigrichting aan de voorkant van de kaart hebben zodat deze precies voor de onderste fan hangt, en de exhaust de kast uit hebben blazen.
dus niet zoals de stockkoeler de aanzuiging van onderen laten aanzuigen. (verneukt mn carefully planned airlfow ben ik bang)

verder ben ik niet bang een beetje te knutselen om wat voor elkaar te krijgen.

iemand een ideetje?

(de 2 intakefans zitten in mijn eigen kast een slot hoger btw)
Afbeeldingslocatie: http://www.madshrimps.be/articles/NZXTZEROCaseReviewHowquietcansevenfansbe-jmke-15789.jpg

Verwijderd

Deze foto wilde je erbij hebben, toch? ;)

Afbeeldingslocatie: http://img254.imageshack.us/img254/3664/nzxtzerocasereviewhowqujr9.jpg

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-01 11:54
Water en als dat geen optie is stock, er is nog geen betere luchtkoeler dan die erop zit.

• 430xlkod
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-07-2025
Ik qoute de TS even :
Rangourthaman schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 07:36:

nou heb ik het internet (lees: google) al afgestruind voor een zinnige koeler voor dit ding, maar ik kan vrij weinig vinden wat mij zint.
thermalright heeft wel wat goede koelers maar die passen niet echt in mijn airflow van mijn kast.
Doei ;)

• Viss
En hij is nog niet uit.

• Putyah
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-01 15:35
Precies wat Viss zegt er zijn momenteel weinig luchtkoelers voor de x2900xt.Misschien dat Arctic Cooling binnenkort met een nieuwe serie koelers komt die erop past. Momenteel zijn er alleen maar waterkoel blokken voor de x2900 xt te koop, en deze zijn redelijk prijzig.

• Rangourthaman
hmmmm, dan zoek ik het over een tijdje wel uit, mischien een mod van zo`n thermalright ding?

ps. bedankt voor de fotocorrectie allstar, ik was denk ik nog niet helemaal wakker toen ik het berichtje poste.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
430xlkod schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 12:56:
[...]

Ik qoute de TS even :

[...]

Doei ;)
Je weet ook dat die thermalright zowel met de heatsink boven als onder de kaart kan? Met de HS eronder lijkt me toch prima hier.

Op Arctics na zijn er geen voor > achter koelers voor videokaarten, maar je zou gewoon een 120 of 80 aan de voorkant kunnen hangen, iets schuin naar onderen gericht, zodat de lucht daar onder bij het rood eruit gaat. ook zou je het recht kunnen doen, en de backplates daar achter kunnen verwijderen.

• DDC
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-01 04:37

DDC

Ik snap niet waarom die cooler van Thermalright zo lang duurt. Het is toch gewoon dezelfde als de HR03 plus maar dan dat de core 45 graden is gedraait

• 430xlkod
Ik ben in ieder geval meer geintresseerd in die thermalright voor de R600 dan een fullcover WC blok ondanks ik WC heb ...

De blokken voor R600 zijn gewoon imo te duur nu deze tijden, ze proifteren er gewoon van.
Daarom wacht ik nog een tijdje (mss wel lang) totdat er veel andere alternatieven zijn. Ondertussen zijn de prijzen ook gezakt ;) .

• thQS
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-01-2018
Putyah schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 15:27:
Precies wat Viss zegt er zijn momenteel weinig luchtkoelers voor de x2900xt
Zo als daar zijn...

Trouwens , wnr komt die HR-03/R600 nu eigelijk uit?

Verwijderd

Maar heb je ook een max budget?

• thQS
denk des noods hypothetisch, later kunnen we rationeel doen ;-)

Verwijderd

Ik weet niet wat je budget is maar anders misschien een redelijke waterkoeling set?

http://www.thermaltake.co...DIY/cl-w0121/cl-w0121.asp

+

http://www.thermaltake.co...TMG/CL-W0150/cl-w0150.asp

Misschien een idee?

• Rangourthaman
mischien wel een goed idee inderdaad; zo`n watercoolertje.
er zitten echter wel wat nadelen aan:

- die slangen hangen dan midden in mn airflow
- ik heb nog maar 2 vrije bays (en ik wou nog een fancontroller)
- die radiator hangt dan precies op het enige punt in mn case waar ik dus geen airflow heb.

mn voorste fans anders plaatsen is geen optie, aangezien dan de hele flow naar de NB en CPU cooler eraan gaat.
WC zou wel kunnen, moet ik wel een externe radiator gaan fixen, mischien ergens op de kast gooien?
mischien zou ik hem wel boven mijn 20cm outtake kunnen zetten, en dan een passieve radiator, als ie groot genoeg is moet ie wel prestaties gaan leveren.
plus dit zou er wel mooi uitzien. ;)

• thQS
waarom zit er eigelijk nog een fan op (EDIT: gaat natuurlijk over de TMG AT 4 )? Geheugen koelen of zo?

[ Voor 24% gewijzigd door thQS op 23-08-2007 17:53 ]

Verwijderd

@thQS:
Ja is idd om het geheugen te koelen.

@Rangourthaman:
Maar die slangen houden opzich niet veel tegen van jou airflow, en het enigste waar jij jou airflow dan voor nodig is, is voor het moederbord.
De Radiator haalt door zijn 120mm fan lucht uit de voorkant zal ik maar zeggen. Hij heeft geen lucht van jou systeem binnen in nodig.
Enigste nadeel is dan natuurlijk dat je geen bays meer over hebt.

Je kunt eventueel ook kijken naar een Bigwater 735 of 745 set?
http://www.thermaltake.co...DIY/cl-w0075/cl-w0075.asp
http://www.thermaltake.co...DIY/cl-w0076/cl-w0076.asp

En dan deze cooler gewoon voor op je videokaart:

Dan heb je geen bays in gebruik.

• Rangourthaman
bedoel je dat ik die bigwater dan ook ga gebruiken om mn cpu te koelen?
want ik wil hem dan puur inzetten voor mn GPU, ik had er ook al naar gekeken naar aanleiding van de andere post.
dat bedoelde ik met boven mn 20cm outtake zetten.
ik denk dat ik zelf ga knutselen met een 20 cm radiator en pomp, en dan een full cover block voor de 2900xt.
dat lijkt me wel het hardste koelen, en dan heb ik echt vrijwel geen verstoring van mn airflow.
dan kan al de intakelucht in mn kast naar de cpu en nb toe.

• Rangourthaman
en dan kan ik de fan die nu op mn gpu zit mooi als 2e gebruiken op mn ultra 120

Verwijderd

Rangourthaman schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 07:32:
bedoel je dat ik die bigwater dan ook ga gebruiken om mn cpu te koelen?
want ik wil hem dan puur inzetten voor mn GPU, ik had er ook al naar gekeken naar aanleiding van de andere post.
dat bedoelde ik met boven mn 20cm outtake zetten.
ik denk dat ik zelf ga knutselen met een 20 cm radiator en pomp, en dan een full cover block voor de 2900xt.
dat lijkt me wel het hardste koelen, en dan heb ik echt vrijwel geen verstoring van mn airflow.
dan kan al de intakelucht in mn kast naar de cpu en nb toe.
Lijkt mij ook de beste oplossing...
Koop bv een cooltek radiator, die zijn goedkoop en erg goed.
Beter dan bv die van TT...
Sterke pomp heb je niet nodig omdat je maar 1 blok in je loop neemt...

• 430xlkod
Weten jullie ook dan de std. fan van de kaart in 2D modus op amper 25% draait ?
En dat hij tussen de 70 - 90°C nog maar op 37% snelheid draait ?

Download RivaTuner maar eens en kijk bij de fan settings, en zet dan eens manueel de fan op 100%, doe wel eerst oordopjes in. Dit wist ik zelf nog niet, en nu dat ik het weet is het binnenkort met ATI-Tool de voltages aanpassen en gewoon de stock fan op 100% zetten.
Hij kwam bij mij tijdens gamen niet boven de 53°C uit...

Het is maar dat ik het even meedeel ;) .

• Viss
Je zult alleen wel andersom te werk moeten gaan. Zodra je clocks aanpast gaan voltages & fan weer op default. Eerst clocks instellen dus en dan (snel) in voltage tab de gewesnet voltages ingeven.

Verwijderd

Ja dat is ook een oplossing, zelf wat knutselen.
Ik heb hier zelf ook 2 radiators voor in mijn Thermaltake Armor kast gebouwd.
Het was namelij keen Bigwater 735 setje, maar vanwege het feit dat het motortje doorgebrand was kreeg ik een compleet nieuwe set thuis gestuurd. Dus had ik alles dubbel.
Heb nu aan de voorkant 2 radiatoren zitten met 2 120mm fans erop.

Nu is mijn 4600X2 @ 2.7 idle maar 34 graden.
Eerst zat ik zonder overclock met lucht koeling op 54 graden!
Dus het scheeld echt een hele hoop.
Ik krijg volgende week de TMG cooler binnen voorop mijn X1950XT.
Maar dit is allemaal tijdelijk, want in november komt mijn complete nieuwe pc :)

Greetss

• 430xlkod
Viss schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 11:06:
Je zult alleen wel andersom te werk moeten gaan. Zodra je clocks aanpast gaan voltages & fan weer op default. Eerst clocks instellen dus en dan (snel) in voltage tab de gewesnet voltages ingeven.
RivaTuner voor fan op 100% te zetten.
ATI-Tool voor clocks + voltages .

Wat moet je dan 'snel' zijn ?

• Rangourthaman
En toen schrok ik even heel hard toen ik de prijs van een fatsoenlijk full cover wc block voor de hd2900xt zag. 8)7

Verwijderd

De thermaltake waterblok voor over de 2900 zal rond de 60/70 euro kosten denk ik.
Maar dat betaal je gewoon voor een goede VGA wc blok.
Misschien kun je voor de juiste prijs even salland automatisering mailen.
Die kunnen hem namelijk aan het assortiment toevoegen en dan ook de daatwerkelijke prijs geven.

• thQS
Maar weet er nu eigenlijk iemand wnr die HR-03/R600 koeling nu leverbaar wordt. Staat al vrij lang op de site maar...

• Rangourthaman
dat gedrocht van thermaltake lijkt me niets, en dat is ook geen full cover, hij gebruikt lucht om de rest te koelen. zie ik niet zitten, als ik dan WC neem, dan wil ook wel een echt full cover block. die van danger den ziet er wel goed uit btw. :)

Verwijderd

Rangourthaman schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 16:58:
dat gedrocht van thermaltake lijkt me niets, en dat is ook geen full cover, hij gebruikt lucht om de rest te koelen. zie ik niet zitten, als ik dan WC neem, dan wil ook wel een echt full cover block. die van danger den ziet er wel goed uit btw. :)
Dat "gedrocht" van thermaltake heeft niet veel airflow nodig, maar je zegt dat je redelijke airflow in je systeem hebt. Dus zie ik het probleem niet. En als je het te duur vind, tja dan maar luchtkoeling ;)

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Rangourthaman schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 16:58:
Alsof een full-water block goedkoper is...

• Rangourthaman
dat is het zeer zeker niet, maar wel een stuk beter passend in mijn kast, dus vandaar.
het word gewoon een tijdje sparen voor mij.
bedankt allemaal voor de hulp trouwens :*)

Verwijderd

Niks te danke, en wel even laten horen wat je uiteindelijk gedaan hebt ;)

• Rangourthaman
zal ik doen, dan post ik wel er een nieuwe topic voor, want dat kan nog wel even duren ben ik bang.
ik zal er wel een mooi verhaaltje van maken met plaatjes/temps enz.

• Rangourthaman
oke, ik ben er aan uit; Ik ga mijn kaart waterkoelen, en heftig ook.
nou vraag ik aan jullie wat de ervaringen zijn omtrend radiatoren, tubing, koelvloeistof en pomjes.
ik wil de kit zelf samestellen, en zelf in elkaar prutsen. ik snap dat ik daarmee een risico neem aangezien ik nog geen ervaring heb met WC, maar dat neem ik voor lief.

mijn fiets is onlangs gejat, en de verzekering betaald mij daarvoor 500,- dusdat is ongeveer mijn budget, daar moet dan ook de hd2900xt van betaald worden.

ik zat te denken aan deze radiator:

http://www.cooltek.de/Maxistream+120mm+Triple.html

deze wilde ik dwars boven de 20 cm outtake van mijn antec 900 plaatsen (ja, dat is ook om estethische redenen ;) ) met 3 sharkoon 1000 rpm silent led fans.

voor de pomp,tubing, koelvloeistof en het reservoir heb ik wel rondgekeken, maar ik kan niet echt opmaken wat nou een goede prijs kwaliteit keuze zou zijn.
ik wil het liefste een reservoir dat in mijn weg te werken valt, maar ik heb nog maar 1 bay over, mischien een beetje een knelpunt...

het koelblok word naar alle waarschijnlijkheid een mooi dingetje van danger den
http://www.dangerden.com/...oductid=285&cat=47&page=1
tenzij iemand iets beters weet, voor een aantrekkelijke prijs.
dat ding van thermaltake vind ik igg niets, ik wil wel een full cover block, die radial fans passen ook niet in mijn airflow, plus dat dan de rest van mijn airflow gecontentreerd kan worden op de cpu, north en southbridge.

ik kijk uit naar jullie gedachtes hierover, bij voorbaat dank,

Rangourthaman
Pagina: 1