Toon posts:

Vista werkt niet meer onder Vaio Laptop AR41S

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen, ik zit met een klein probleempje met m'n Sony Vaio AR41S Notebook.
Ik had hem aangeschaft en al direct wou ik Vista Home Premium upgraden naar Vista Ultimate d.m.v. Windows Anytime Upgrade.

Dit is dus gebeurd, maar zonder benul dat de meegeleverde cd een andere taal was dan mijn OS en daardoor moest ik blijkbaar eerst een back-up maken, wat ik heb gedaan, omdat al mijn files hierdoor verloren gingen.

Maar toen de upgrade compleet was, wou ik de files terugzetten, maar dat ging natuurlijk niet zonder ze eerst te installeren, en dan pas de nieuwe files in Program Files, weer te vervangen door de oude (denk ik toch :P).

Maar daar was het al te laat voor, ik heb dus een grote fout gemaakt, waardoor ik nu heb liggen knoeien met System Restore niet te doen. En nu ben ik dus uiteindelijk bij een punt geraakt waar ik na zoveel System Restores mijn Vista niet meer gestart krijg :P :'( :(.

Als ik hem opstart krijg ik de keuze tussen:
- Safe Mode
- Safe Mode with Networking
- Safe Mode with Command Prompt
- Last Succesful Boot (advanced)
- Start Windows regularly

Nu ligt het probleem er dat, eender welke keuze ik maak, hij niet opstart.
Als ik een keuze heb gemaakt knippert er zeer vlug een blauw scherm en start hij weer opnieuw op om vervolgens mij weer de keuze te laten maken.

Tjah in ieder geval, ik heb géén recovery discs, alleen de Windows Anytime Upgrade disc, maar als ik boot via deze disc komt hij weer op hetzelfde uit om de een of andere reden.

Nu vraag ik me af of ik gewoon vista opnieuw moet kopen (pure geldverspilling) of iets van de helpdesk van Sony moet verwachten, ...

Nou ik weet in elk geval niet wat ik ermee moet aanvangen, maar ik hoop dat jullie me ermee kunnen helpen :D

Dank bij voorbaat

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:09
Ik mag aannemen dat de Anytime Upgrade een volledige Vista DVD is? Anytime upgrade is prijziger dan een OEM versie van Vista.

Ik denk dat je gewoon de DVD erin moet doen en wellicht in de BIOS even moet instellen dat je van de DVD-brander wil starten

Verwijderd

Topicstarter
Thx voor de reply :)

Maar de cd krijg ik ook niet aan de praat, als ik boot van de cd dan laad Windows de files wel van de cd, maar daarna gaat ie weer lekker heropstarten om vervolgens weer voor hetzelfde scherm te komen staan.:?

Dus ik krijg echt niets aan de praat, en ik heb naar Sony gebeld, en het enige wat zij doen is je een recovery disc aanbieden van 42€ :(