Tja, beetje moeilijk omschreven misschien maar stel dat ik een gebruiker op een locatie heb en die mag wat dingen op de server doen maar ik wil hem uiteraard niet domain admin maken.
Hij kan aanloggen op de server (verders niets, ook vooral niet uitzetten
) en heeft volledige rechten over de D: schijf.
Hij kan ook mapjes aanmaken etc maar geen shares aanmaken.
Als hij naar de properties van een map gaat ziet hij wel het security tabblad maar niet het sharing tabblad.
Ik wil graag dat hij ook shares aan kan maken.
Heb me rot gezocht op google en hier en wellicht gebruik ik de verkeerde keywords.
Voor de duidelijkheid:
De server is een windows server 2003 domain controller (en niet bepaald de enigste in het domein) dus ik wil hem niet aan een domein groep zoals server administrators of account administrators toevoegen.
Lokale groepen bestaan uiteraard niet omdat het een DC is.
Ik wil graag dat hij alleen op deze DC de rechten heeft om shares aan te maken.
Ik denk dat het iets te maken heeft met rechten op de registry hive hklm\currentcontrolset\services\lanmanserver
Iemand ervaring hiermee of een tip op welke keywords ik moet zoeken?
Hij kan aanloggen op de server (verders niets, ook vooral niet uitzetten
Hij kan ook mapjes aanmaken etc maar geen shares aanmaken.
Als hij naar de properties van een map gaat ziet hij wel het security tabblad maar niet het sharing tabblad.
Ik wil graag dat hij ook shares aan kan maken.
Heb me rot gezocht op google en hier en wellicht gebruik ik de verkeerde keywords.
Voor de duidelijkheid:
De server is een windows server 2003 domain controller (en niet bepaald de enigste in het domein) dus ik wil hem niet aan een domein groep zoals server administrators of account administrators toevoegen.
Lokale groepen bestaan uiteraard niet omdat het een DC is.
Ik wil graag dat hij alleen op deze DC de rechten heeft om shares aan te maken.
Ik denk dat het iets te maken heeft met rechten op de registry hive hklm\currentcontrolset\services\lanmanserver
Iemand ervaring hiermee of een tip op welke keywords ik moet zoeken?
mookie