Ik heb een nieuwe 24" monitor gekocht en sta op het punt om een nieuwe pc te bestellen. Nu zit ik nog te twijfelen over wat voor videokaart ik hierbij zal aanschaffen. Ik ben geen fanatiek gamer maar ik vind leuk om af en toe een potje FIFA te spelen. Wanneer ik bekijk van verschillende videokaarten die hebben gedraaid op hogere resoluties als 1920 x 1200 dan is het duidelijk dat de geteste spellen op deze resolutie nog niet echt speelbaar zijn. De games die in deze testen gebruikt worden zijn dan wel altijd games die voor dat moment in de tijd vrij veel eisen stellen aan de hardware (morderne set-up). Nu reken ik de aankomende FIFA 2008 niet tot die catogerie games. Immers, het is niet een game die verschikkelijk veel eisen zal stellen aan bijvoorbeeld een videokaart. Dit zou dus betekenen dat dergelijke games op hoge resoluties ook speelbaarder zouden moeten zijn.
Waarmee in de benchmarks kan ik een game als FIFA vergelijken? Een vergelijking met een DOOM 3 (Tom's hardware) op 1920 x 1200 lijkt me niet juist. Wanneer ik dit weer kan bepalen welke videokaart voor mij geschikt is.
Waarmee in de benchmarks kan ik een game als FIFA vergelijken? Een vergelijking met een DOOM 3 (Tom's hardware) op 1920 x 1200 lijkt me niet juist. Wanneer ik dit weer kan bepalen welke videokaart voor mij geschikt is.
[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2007 08:17 . Reden: Mijn post was onduidelijk, zal het tijdstip van de dag wel geweest zijn ;) Even herschreven nu. ]