Toon posts:

Kan een DVD speler lijm lekken?

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds 3 maanden heb ik het spel Command & Conquer Tiberium Wars. Ik heb de dvd ook ongeveer net zolang in de dvd speler (LiteOn HD166S) zitten. Toen ik vandaag het spel uit de dvd speler haalde kwam het dvd laadje er eerst niet uit, na nog een paar keer geprobeerd te hebben kwam de dvd eruit, helaas zat er aan de onderkant van de dvd rond het oog (het gat in het midden) een rand met plak (lijm?). Hierna heb ik een andere dvd in de speler gedaan en na 10 minuutje zat ook plak aan de onderkant van deze dvd.

Weet iemand hoe dit kan, en ligt dit aan de dvd (origineel spel) of aan de speler zelf?

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:48
Gezien je het met twee DVD's heb lijkt het mij aan de speler te liggen. Zou em gewoon onder garantie terugsturen en vragen of de fabrikant je spel vergoed (tis immers jou schuld niet). En leer hieruit, altijd draaien vanaf images (lang leve Daemon)...

Verwijderd

Vermoedelijk is hier de stoffen ring, in de DVD drive, zo warm geworden, dat de lijm die dat vasthoudt, is gesmolten, en op je dvd terecht is gekomen.

Daarom is koeling ook wel belangrijk..

Iets anders zou het niet kunnen zijn (het plakt, als het smeer was, zou het uit het loopwerk komen.)

:)

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Hoezo altijd vanaf images draaien? Als je goed met je cd/dvd's omgaat moet je die gewoon kunnen afspelen, daarvoor zijn die dingen gemaakt!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt, het zal dan idd de dvd speler zijn. Dan maar een nieuwe kopen.. :/

• MrBigfield
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-02 17:11
@Kawaii. Een image kan nooit onder de lijm zitten;)

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:48
En tis nog es tien keer sneller ook :)

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 21:05

Madrox

Oh, Pharaoh!

Kawaii schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 01:00:
Hoezo altijd vanaf images draaien? Als je goed met je cd/dvd's omgaat moet je die gewoon kunnen afspelen, daarvoor zijn die dingen gemaakt!
Kan me herinneren dat ik mijn Diablo CD helemaal grijs gedraait heb. Maar ondanks dat ik altijd goed met de CD's omging, ontkom je er niet aan dat er krasjes opkomen; alleen al door het regelmatig in uit de la doen. Die Diablo CD was dus na een tijdje (1/2 a 1 jaar ofzo) gewoon brak. Sinds die tijd draai ik toch liefst van een Image of kopie.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• markje1
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-02 08:58
Madrox schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 00:49:
[...]

Kan me herinneren dat ik mijn Diablo CD helemaal grijs gedraait heb. Maar ondanks dat ik altijd goed met de CD's omging, ontkom je er niet aan dat er krasjes opkomen; alleen al door het regelmatig in uit de la doen. Die Diablo CD was dus na een tijdje (1/2 a 1 jaar ofzo) gewoon brak. Sinds die tijd draai ik toch liefst van een Image of kopie.
ja en naar mijn weten is het ook legaal. kopie ovan eigen gebruik was het volgens mij. in het software gedeelte verdiep ik mij niet zo. dat release ik niet 8)7

-

Pagina: 1