Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.
500W zou het wel moeten trekken (mits deze 2x een 6pins PCI-E connector heeft voor de videokaart) en je verder niet extreem wilt overclocken of meer spul erin wilt hangen.
Maar met een simpele google zoekopdracht had je dit ook wel kunnen vinden denk ik.
Moet je eerlijk zeggen dat ik wel een beetje uit de running lig.Krizzie schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 23:16:
De GTX is volgens mij iets langer dan een ATX moederbord (mijn 2900XT is ongeveer evenlang en de GTX is 3cm langer als ik me niet vergis)
500W zou het wel moeten trekken (mits deze 2x een 6pins PCI-E connector heeft voor de videokaart) en je verder niet extreem wilt overclocken of meer spul erin wilt hangen.
Maar met een simpele google zoekopdracht had je dit ook wel kunnen vinden denk ik.
Ben nu pas weer ff in de ban van de hardware omdat ik nu ineens overal hele geil specs zie staan.
Heb sinds dat ik m'n X1900XT heb gekocht eigenlijk geen aandacht meer besteed aan hardware.
Dus dat is wel ineens huge performance jump!
De 2x 6pins ga ik even googlen voor mn PSU.
Maar niemand een 8800GTX-proof kast?
Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.
Meest chieftec's zijn 8800GTX proof.(En houden ZAT ruimte over)DutchManticore schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 23:19:
[...]
Moet je eerlijk zeggen dat ik wel een beetje uit de running lig.
Ben nu pas weer ff in de ban van de hardware omdat ik nu ineens overal hele geil specs zie staan.
Heb sinds dat ik m'n X1900XT heb gekocht eigenlijk geen aandacht meer besteed aan hardware.
Dus dat is wel ineens huge performance jump!
De 2x 6pins ga ik even googlen voor mn PSU.
Maar niemand een 8800GTX-proof kast?
Kijk even op chieftec site en dan kijken naar kasten waar hdd, 90 graden zijn gedraaid.
Is het verder beetje net systeem dan? Of nog op en of aanmerkingen?
(posted with Nokia N95)
'
Verwijderd
[ Voor 46% gewijzigd door M2M op 22-08-2007 09:40 ]
Dus wellicht is een Chieftec een goed alternatief voor je. Ze hebben ook voldoende varianten van hun kasten om met kleuren e.d. te varieren.
Voeding is ook een Chieftec, 550W. Weet zo niet precies welk type maar volgens mij hebben ze dr niet zo heel veel in die range
[ Voor 13% gewijzigd door redfoxert op 22-08-2007 09:36 ]
Kater? Eerst water, de rest komt later
Haan schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 09:42:
Ik heb een tijdje geleden een 8800 GTX in een Mystique kast gebouwd, en het past netDat was wel de zwarte versie, die is wel iets anders, maar het binnenwerk is volgens mij gewoon hetzelfde.
Ok harstikke bedankt, M2M ook.redfoxert schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 09:36:
Mijn Chieftec SH01-B-B-B past de GTX zonder problemen in. Harddisk rek is gedraaid waardoor de kabels niet in de weg komen te zitten. Airflow is ook prima geregeld door de mogelijkheid om in de zijkant twee 92mm fans te monteren die lucht direct over de harddisks blazen.
Dus wellicht is een Chieftec een goed alternatief voor je. Ze hebben ook voldoende varianten van hun kasten om met kleuren e.d. te varieren.
Voeding is ook een Chieftec, 550W. Weet zo niet precies welk type maar volgens mij hebben ze dr niet zo heel veel in die range
Ik ga even proberen een Chieftec te regelen. En die twee extra fans klinken ook goed, geloof best dat een QuadCore en een 8800GTX een lekker temperatuurtje weten te kweken.
En de airflow die ik nu heb (Dell 8400 case!!!) stelt ook geen fuck voor dus slechter kan het niet.
De Mystique aan de andere kant is wel een stuk handiger omdat ik die zeker weten bij dezelfde winkel vandaan kan trekken en dat bespaart dus weer €9,95 aan verzendkosten, lol wat een vrek...
Maargoed, jullie krijgen het zeker nog te horen. Alleen van m'n ouders nog geen 'ja' of 'nee' gehoord.
Damn wat wil ik graag AlanWake & Crysis op max settings spelen :(!!
En deze Cooler Master Centurion 5 Tower Case dan? Mooie kast, goede prijs alleen lijkt ie me wat dicht bepakt aan de binnenkant?!
Of kan het toch wel?
Verwijderd
Ik heb die kast ook gehad hééél leuke kast voor dat geld, heb het opgemeten enz. en het zou moeten passen hoor. Wel een beetje krap maar dat maakt geen zat uit
Ik heb in die kast wel eens een PC gebouwt met 8800GTX. Het past dus zeker alleen moet je op de plek waar de kaart komt geen HDD plaatsen want dan past het niet.DutchManticore schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 16:23:
Wacht even!
En deze Cooler Master Centurion 5 Tower Case dan? Mooie kast, goede prijs alleen lijkt ie me wat dicht bepakt aan de binnenkant?!
Of kan het toch wel?
[afbeelding]
Ja dat is opzicht wel iets om over na te denken.Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 18:00:
gaat passen
Ik heb die kast ook gehad hééél leuke kast voor dat geld, heb het opgemeten enz. en het zou moeten passen hoor. Wel een beetje krap maar dat maakt geen zat uitVerder leuk systeempje maar zou je niet wachten op de 9800GTX die ondersteunt Direct X 10.1! niet backwards compatible! En hij zou ook het dubbele(!) van de 8800GTX presteren. Ik zou in iedergeval even wachten als ik een kaart van 600 euro ga halen
maar je moet het zelfs weten
suc6 verder
Dat dubbele performance moet je denk ik met een korreltje zout nemen maar...
En dan heb ik nog even tijd m'n pa ervan te overtuigen dat die Quad en dikke graka ook voor hem fijn zijn. M'n vader is nogal wispelturig.
Drie jaar geleden koopt ie een niet eens top van de markt PC bij D(r)ell voor €1600 .
Nu kan ik aan deze configuratie komen voor net geen €1200 en dan vind ie het ineens teveel geld voor een PC. Het IS ook veel geld. Maar de vorige keer kocht 'ie op eigen houtje een PC van 1600 die het niet eens waard was en nu is 1200 voor een PC die het dubbel en dwars waard is (prijs/performance gewijs) ineens teveel geld voor een PC.
Ik klaag niet dat hij dat geld niet uit wil geven, ik vind hem alleen beetje hypocriet