Toon posts:

Hardeschijf Share werkt niet.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds net een vaag probleem. Wegens een klacht van m'n provider over spyware etc. op een computer op dit IP heb ik voor de zekerheid maar ff m'n server ook op spyware gecheckt met hitman pro. Helaas nadat hitman klaar was kon ik via het netwerk niet meer op de computer ( ik weet niet of dit aan een computercrash of nicje-crash lag ). Maar na het reboten kon ik er weer gewoon op, dacht ik.

Helaas werkte 1 van m'n 3 windows shares niet meer, mijn eerste ingeving was dat die array corrupt was ( nvidia sata raid ). Maar nadat ik weer via vnc had gecheckt werkt die gewoon en kon ik er gewoon op.

Nu krijg ik bij het connecten naar de netwerkschijf deze melding:

bla bla bla is niet toegankelijk, mogelijk nietd e juiste machtigingen.... bla bla bla en dan onvoldoende opslagruimte op de server beschikbaar om deze opdracht te verwerken.

Dus ik beetje op internet gezocht, bleek dat het wel eens mogelijk is dat in dat geval de IRPStackSize te laag staat. Dus ik via regedit opgezocht en nu bleek dat die er niet stond en heb ik op aanraden van microsoft die toegevoegd en de waarde 15 meegegeven.

Helaas was dit nog niet de oplossing voor mijn probleem en daarom ben ik hier uitgekomen.

Specs:
3800+ x2 AMD s939
asus a8n-e
2x 512mb ddr 400mhz
2x 40gb in raid 1 via windows raid
1x 40gb als boot schijf
2x 500gb in raid 0 als data schijf

De 2x 500gb array is niet toegankelijk. Ik heb al geprobeert de windows sharing weg te halen en weer opnieuw te sharen onder andere namen maar dat blijkt ook niet te helpen.

Iemand een idee ?

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
Welk OS is het? Kijk ook eens of de ingelogde gebruiker (op de PC die vanaf het netwerk de share benadert) wel machtigingen heeft voor de share.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Verwijderd

Topicstarter
Ah stom, windows xp met sp2 is het. Ik vraag me alleen weer ff af hoe je ook alweer bij die user settings voor netwerk enzo komt bij windows xp.

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
Eenvoudig delen aanzetten. Of overal dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord gebruiken. Je komt bij het delen-menu door... rechts te klikken op de schijf en "delen" (share) te kiezen :P

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat weet ik, maar dat staat ook gewoon aan, en het gekke is dat al m'n andere shares wel werken. Maar alleen op die array is het onmogelijk om te komen. Ook als ik andere mappen probeer te sharen die op die array staan.