[KPN] Speedtouch 780WL Configureren

Pagina: 1
Acties:
  • 5.954 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• hell4you
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-12 12:10
Ik word weer eens helemaal gek van dat experia kastje van de kpn. 8)7 Standaard ben ik, als ik inlog een: KPNuser, die mij niet de machtigingen geeft die ik wil. (dat is: de DHCP server instellingen wijzigen). Op de betreffende pagina is helaas geen "configure" knop te vinden. Nu ben ik wat verder gaan kijken en heb gevonden dat in de URL 'ov' gebruikt wordt als overzicht pagina, en 'cfg' als configuratie pagina. :9

Resultaat:
Overzicht: http://192.168.1.254/cgi/b/intfs/_intf_/ov/?be=0&l0=3&l1=1&name=LocalNetwork
Configuratie: http://192.168.1.254/cgi/b/intfs/_intf_/cfg/?be=0&l0=3&l1=1&name=LocalNetwork

maar wanneer ik naar de configuratie pagina wil gaan, wordt mij wederom om een gebruikersnaam en wachtwoord gevraagd (ik ben al ingelogd als kpn (KPNUser), maar die heeft daar dus geen machtigingen voor).

Ik verwacht dat dit hetzelfde wachtwoord is als voor telnet, waar ik dus ook niet op kom.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan forceren, veranderen, of resetten?
Geprobeerde combinaties:
admin /
admin / admin
admin / kpn
admin / 1234
Admin / Admin
Admin / kpn
Admin / 1234
Administrator /
Administrator / admin
Administrator / kpn
kpn / admin
kpn / Admin
kpn / 1234

Verwijderd

Als je met IE7 werkt, is onderstaand de enige mogelijkheid.

Het wachtwoord verwijderen kan op twee manieren gebeuren:
1. met een andere browser via de webpagina's bij de Toolbox en User Management en klik op
de Username van de default user en wijzig het password naar geen/leeg password
2. via een telnet sessie en op een Windows PC gaat dat als volgt:
kies via Start >> Uitvoeren
>> type (zonder quotes) 'telnet 192.168.1.254' >> kies OK
>> er verschijnt een scherm met Username >> type Administrator of de eigen username
>> er wordt een password gevraagd >> type het geldende password
>> type 'user config name=Administrator(of eigennaam) password="" '
>> type 'saveall'
>> type 'exit' (voor beëindiging van de telnet sessie)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2007 23:01 ]

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11 01:44
Hmmm, volgens mij kan de experia box alleen door KPN uitgelezen of ge-updated kan
worden. Zij alleen hebben de inlogcodes. En ze geven ze niet vrij aan klanten.

[ Voor 23% gewijzigd door cornfed99111 op 21-08-2007 23:04 ]

• hell4you
hmm werkt niet helaas :S
ik maak even een aantal screenshots, vertel me waar ik de mist in ga.

@cornfed99111:
dus dat betekend dat ik niet eens een server mag hebben?
dat betekend dat ik niet mijn eigen firmware mag updaten?
dat betekend dat ik niet ZELF mag bepalen in welke reeks mijn ip's worden uitgedeeld?

HELP!

[ Voor 52% gewijzigd door hell4you op 21-08-2007 23:06 ]

• cornfed99111
Als ik het goed heb, dan heb je de Experiabox in bruikleen. Daarom doen ze ook zo moeilijk
bij KPN. Dat ding is van KPN. Zij willen totale controle bij hun hardware.
Ik ga over 3 maanden over naar Tele2. Ze doen daar precies hetzelfde. Alleen ik wist dat van tevoren.

Ik weet niet of je hem kan routeren of bridgen naar een eigen router en dan doen wat je wilt doen.
Ik heb dezelfde router als jij, maar de retail versie. Dus baas in eigen buik.

• hell4you
dat is jammer zeg, ik bel kpn morgen wel op. (zonder suc6 dan waarschijnlijk)
Bridgen gaat zowieso niet (het is een voip router, met sip server)

• cornfed99111
Waarom wil je de DHCP instellingen wijzigen?
Je kan volgens mij wel een AP of router aan je 780 hangen en daar je instellingen doen die je wilt.

• hell4you
dat is allemaal leuk en aardig, maar ik ga echt geen 100 poorten op 3 verschillende plekken configureren, en het is juist de bedoeling dat mijn internet erdoor "sneller" wordt. Ik wil dus de internet-load van mijn server af halen, en ik wil dat mijn clients gelijk de DNS server van kpn voor de kiezen krijgen, en NIET 192.168.1.254. daarnaast ik wil OOK mijn lease tijd aan kunnen passen.

is er misschien een plek waar je de (geupdate) firmware van kpn zelf kan downloaden? ik heb namelijk een ideetje.. :P >:)

[ Voor 14% gewijzigd door hell4you op 21-08-2007 23:48 ]

• cornfed99111
Tja, dan kan ik je ook niet verder helpen. Je zit aan die experiabox vast, vrees ik.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Forget it, je bent niet de eerste die dit probeert. Het ding is ook niet van jou, dus je gaat klooien met andermans eigendom.

Je mag best een eigen server hebben. Gewoon poort 80 forwarden, etc etc. Firmware upgraden mag je inderdaad niet, het is trouwens geen gewone Speedtouch 780 firmware. Ik heb al op andere forums topics gezien waar ze geprobeerd hebben de firmware te vervangen door die van de gewone ST780, en dit faalde.

Dat wordt dus een eigen modem kopen, of poorten forwarden. Of een andere provider nemen, je kunt nu van Planet af met een maand opzegtermijn, mits je er al langer dan een jaar zit.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• hell4you
gambieter schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 23:54:
Dat wordt dus een eigen modem kopen, of poorten forwarden. Of een andere provider nemen, je kunt nu van Planet af met een maand opzegtermijn, mits je er al langer dan een jaar zit.
mwa ik heb geen planet, maar direct adsl, anyways ik probeer wel wat ;)
bedankt voor de tips!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

hell4you schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 00:10:
[...]
mwa ik heb geen planet, maar direct adsl, anyways ik probeer wel wat ;)
bedankt voor de tips!
Planet, Direct ADSL, maakt niet zoveel uit. Succes, maar je bent gewaarschuwd ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
hell4you schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 23:47:en ik wil dat mijn clients gelijk de DNS server van kpn voor de kiezen krijgen, en NIET 192.168.1.254.
Dan stel je dat toch gelijk hard in in je clients?

PSN: djmurcielago

• hell4you
lol nee xD dat gaat allemaal niet goed met mijn domein en exchange, ik heb het nu anders opgelost.

ik heb er een extra router achter gezet, en daarvan de dhcp uitgeschakeld. Server dhcp weer ingeschakeld en default 192.168.12.254 (mijn subnet) als gateway ingesteld. werkt ook goed, alleen jammer van die extra NAT. Nu werkt mijn exchange tenminste weer als vanouds..
Pagina: 1