Booten van USB stick. Harde schijf is onzichtbaar.

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Topicstarter
(dit probleem heeft niet direct iets te maken met andere thread die ik gestart heb, dit is een andere pc)

Ik heb een USB stick zo geformatteerd en klaar gemaakt, dat ik er vanaf kan booten.
Het is een windows 98 omgeving, waarbij de usb stick C: is. Ik wil vanaf de usb stick een partitie aanmaken op de primaire hardeschijf van mijn laptop.

Als ik de usb stick in mijn laptop doe, dan boot ik in de win98 omgeving en krijg ik een command prompt.

Als ik vervolgens fdisk intyp, springt fdisk gelijk weer uit. ik kan dus geen harde harde schijf zien.

Heeft iemand een idee wat ik zou kunnen doen?

Iemand tipte mij om de 'compatibility mode' aan te zetten in de bios, maar die kan ik niet vinden.

[ Voor 7% gewijzigd door Philflow op 21-08-2007 22:46 ]

• M. Mulder
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01-2021

M. Mulder

DPC: Team TFC

Is haast niet mogelijk om een OS te loaden van af USB devices. Vandaar dat ik ook een eSata HD (extern) heb gekocht en daar Vista op draai. Ik heb gelezen hoe je XP kan laten draaien op een USB HD, maar dat is lastig en veel werk om te doen en het loopt niet altijd even stabiel

• Philflow

Philflow

Topicstarter
M. Mulder schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 23:41:
Is haast niet mogelijk om een OS te loaden van af USB devices. Vandaar dat ik ook een eSata HD (extern) heb gekocht en daar Vista op draai. Ik heb gelezen hoe je XP kan laten draaien op een USB HD, maar dat is lastig en veel werk om te doen en het loopt niet altijd even stabiel
het gaat me eigenlijk niet om een heel OS te draaien. ik wil alleen even partitie kunnen maken op de C; harde schijf en daar XP installeren.

de laptop heeft namelijk geen DVD, en ik wil niet vast zitten aan een externe DVD speler.

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Sowieso pakt fdisk geen NTFS schrijven, hoe daar ook rekening mee. Maar kan je niet beter een linux live cd gebruiken?

• Philflow

Philflow

Topicstarter
Kawaii schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 01:02:
Sowieso pakt fdisk geen NTFS schrijven, hoe daar ook rekening mee.
Oh misschien komt het wel daardoor.
Maar kan je niet beter een linux live cd gebruiken?
Geen idee. Linux heb ik nog nooit aangeraakt. en dat wilde ik eigenlijk houden ook zo. Maar misschien is het onbekend maakt onbemind, in mijn geval dan.

Maar ik vind het van de gekke dat ik een externe DVD speler in huis moet hebben om XP te kunnen installeren op die laptop.

[ Voor 12% gewijzigd door Philflow op 22-08-2007 01:12 ]

• Philflow

Philflow

Topicstarter
Nou wie weet heb ik een doorbraakje. ik heb met acronis disk Director mijn usb stick bootable kunnen maken, en er staan ook nog eens alle Acronis disk tools op. Dus wie weet! morgen eens uitproberen

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

VisionMaster

Security!

Philflow schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 01:23:
Nou wie weet heb ik een doorbraakje. ik heb met acronis disk Director mijn usb stick bootable kunnen maken, en er staan ook nog eens alle Acronis disk tools op. Dus wie weet! morgen eens uitproberen
Mijn oplossing is wel eens geweest om vanuit een DOS omgeving de installer van WinXP op mijn USB drive een kick te geven. Dat was dan een harddisk, maar dat is praktisch hetzelfde als een bootable USB stick.

Een partitie aanmake kan je dan doen via de installer. Je kan wel NTFS schijvn maken vanuit Win98, maar daar moet voor heel wat meer brandende hoepels springen dan een DamnSmallLinux USB stick die dat kan.

I've visited the Mothership @ Cupertino

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:35
Het klinkt misschien heel stom, maar heb je er al bij nagedacht om fdisk even vanuit de command prompt te draaien om te kijken waar Fdisk problemen mee heeft? (Dus start > uitvoeren > cmd, en dan fdisk [enter])

Overigens is het niet ondenkbaar dat jouw laptop een IDE/SATA adapter heeft die een driver nodig heeft onder Windows. Kijk om dat op te lossen is in je BIOS of je een compatibility mode kunt aanschakelen voor je controller.

• Philflow

Philflow

Topicstarter
Nijn schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 01:37:
Het klinkt misschien heel stom, maar heb je er al bij nagedacht om fdisk even vanuit de command prompt te draaien om te kijken waar Fdisk problemen mee heeft? (Dus start > uitvoeren > cmd, en dan fdisk [enter])
Ok ga ik morgen proberen.
Kijk om dat op te lossen is in je BIOS of je een compatibility mode kunt aanschakelen voor je controller.
Ja die tip die kreeg ik al. Ik kan in de bios echter geen "compatibility mode" terug vinden.

• soheilmd
  • Laatst online: 12-02 19:43
volgens mij kun je het met het programma XFDISK doen
succes

• M. Mulder

M. Mulder

Nu begrijp ik het even niet:

Waarom niet eerst een OS installen en daarna partities aanmaken met Acronis? Je komt nu gewoon in Windows 98?

• Philflow

Philflow

Topicstarter
M. Mulder schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 16:13:
Nu begrijp ik het even niet:

Waarom niet eerst een OS installen
Omdat ik geen OS kon installen :)

Maar ik heb nu de opslossing gevonden: Acronis Disk Director laat me een usb opstart stick formateren.

Volledige functionaliteit vanaf usb stick, alle schijven zichtbaar!

Acronis _/-\o_

• M. Mulder

M. Mulder

Mooi dat dat i.i.g. gelukt is:

Welke proggies heeft Acronis op de stick gezet?

• Philflow

Philflow

Topicstarter
Volgens mij de volledige suite. ziet er nog chique uit ook.

nu is het alleen nog de vraag, stel ik zou ooit een Vista installatie willen uitvoeren, laat vista zich installeren vanaf een harddisk of usb stick?

of kan dat alleen met gehackte versies.

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Vista op een externe Firewire schijf is mij niet gelukt. Ik krijg netjes een foutmelding daarover dat je niet op externe schijven kan installeren.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Pagina: 1