Toon posts:

Standby LCD/TV met aangesloten pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heren/dames, een voor mij nieuw probleem. Ik loop al wat jaren mee in de hardware- en softwarewereld en de meeste problemen kom ik altijd wel uit, maar nu loop ik op iets waar ik geen oplossing voor heb. Hopelijk heeft iemand van jullie de gouden tip:

De situatie was: Oudere pentium 4 , standaard systeem zonder toeters of bellen, standaard Ati kaartje, win xp, ect. Hier op aangesloten een Sony Bravia KLV-S40A10E LCD/TV via de VGA-Aansluiting. Altijd prima gewerkt.

Dan nu de nieuwe situatie: Zelfde scherm, nieuwe pc. Ook win xp. Intel Duo Core, verder standaard pc en een Geforce 6200 kaart pci-express. Alles werkt prima maar als de pc in standby hoort te gaan verdwijnt het beeld wel maar het lampje op het scherm blijft groen en de roulet schakeling schakelt om de zoveel tellen in en gelijk weer uit ( rood eventjes en gelijk weer groen ). Op de één of andere manier kan het scherm niet goed in de standby modus komen en blijven, alsof hij meteen weer een puls krijgt waardoor dit geblokkeerd wordt.

In de hardwarelijst wordt hij aangegeven als plug en play monitor. Ik dacht eerst dat ik een driver moet hebben voor het scherm maar die is er niet. Niet bijgeleverd en niet te downloaden op de sony-website. Alle mogelijke instellingen nagelopen, alles staat goed, voor mij onverklaarbaar waarom dit niet zou werken.

Ander (normaal) scherm tft getest, hier werkt het wel goed, waardoor uitgesloten kan worden dat er iets mis zou kunnen zijn met de computer, de juiste signalen worden dus wel gegeven. Nou zit op dit moederbord ( Asus ) ook een onboard videokaart. Dus daar ook even getest met het oog op evt. compatiliteitsprobleem met de videokaart, maar op de onboard videokaart hou ik hetzelfde probleem.

Op de één of andere manier moet ik xp duidelijk laten maken dat het gaat om een lcd tv via vga; of misschien iets anders om dit op te lossen ? Een "standaard"driver voor lcd tv ipv plug en play monitor ?

Heb ook al verschillende resoluties getest, geeft ook niks.

Wie of wie heeft de oplossing ??

BVD
Erik vd Wal

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Wellicht aanvinken dat Windows "het apparaat mag uitschakelen om energie te besparen"?

Verwijderd

Topicstarter
Je bedoeld gewoon uitschakelen na zoveel minuten in energiebeheer ? Dat staat al ingeschakeld. Of is er ergens anders nog een vinkje te vinden ? Zo ja, waar vind ik deze ?

Groeten,
ERik van der Wal

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 17:20:
Je bedoeld gewoon uitschakelen na zoveel minuten in energiebeheer ? Dat staat al ingeschakeld. Of is er ergens anders nog een vinkje te vinden ? Zo ja, waar vind ik deze ?

Groeten,
ERik van der Wal
Nee, in app. beheer. Maar ik zie net dat die optie bij VGA kaarten helemaal niet bestaat, enkel bij kleinere app. als netwerkadapters en USB devices. Excuus.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, jammer.. In ieder geval bedankt voor de moeite.

Iemand anders nog een idee ?

Groet,
Erik van der Wal

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben inmiddels , na het verkrijgen van informatie, erachter gekomen dat wanneer een scherm in standby wordt gezet door de computer er een stroomspanning van 5 volt wordt gegeven op een pennetje van de vga aansluiting. Dit stroompje moet het scherm "verstaan" als het op standby gaan. Dit maakt het voor mij nog vreemder, want waarom werkt het wel op eeen gewoon scherm en niet op deze grote ? Terwijl dit groot scherm wel correct in standby spring op een andere pc. Het is al weer even geleden dat op deze topic is gereageerd, maar nog steeds wacht ik op de "gouden tip". Iemand..??
Pagina: 1