Toon posts:

Dlink router i.c.m. sagem modem

Pagina: 1
Acties:
  • 388 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem. Ik wil thuis een draadloos netwerkje opzetten om met mijn laptop op internet te kunnen. Ik heb daarvoor de DL-524 gekocht (Dlink). Ik heb een compuserve abbonement met een sagem modem (type 908-948). Mijn laptop herkent de router, maar het probleem is het internet. Ik krijg het niet voor elkaar om de instellingen goed te krijgen. Het internet werkt prima op mijn pc, dus daar kan het niet aan liggen. Als ik de router instel, kan ik kiezen uit static/dynamic IP of PPPoE. Bij het laatste vraagt de router om een username en een password, maar volgens compuserve heb ik die niet nodig om toegang te krijgen tot het internet. Ik wil gewoon dat de router direct verbinding maakt met de modem (gaat via een LAN kabel).

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:26

IEF

Why so serious?

de router zou moeten staan op 'dynamic IP', niets meer en niets minder.

Krijgt hij dan geen IP toegewezen, dan ben ik bang dat je dlink router gewoon niet goed functioneert (firmware upgrade?)

Was het bestellen van een modemupgrade bij je ISP geen optie ? CompuServe heeft ook wireless modem/routers. Dan ben je ook meteen van je verouderde sagem modem af.

(Overigens werden Sagem modems geleverd bij oude typen abonnementen.. deze worden niet meer geleverd. Misschien is je abonnement ook hard toe aan een upgrade :) )

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:19
Waarom koop je geen router met modem?
Kan je dat Sagem geval afdanken!
Je kan bijna elk ander modem/router merk aan het Tiscali Netwerk hangen.

[ Voor 121% gewijzigd door cornfed99111 op 22-08-2007 00:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is niet mijn netwerk, maar ik doe het voor een vriend van me. Hij wilde zijn bestaande modem graag houden. En volgens mij moet dat geen probleem zijn. Firmware upgraden zou een optie zijn, heb ik nog niet geprobeerd. Moet ik de modem wel op de WAN aansluiting zetten of op een andere LAN-ingang?

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:09

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 22:08:
Als ik de router instel, kan ik kiezen uit static/dynamic IP of PPPoE. Bij het laatste vraagt de router om een username en een password, maar volgens compuserve heb ik die niet nodig om toegang te krijgen tot het internet. Ik wil gewoon dat de router direct verbinding maakt met de modem (gaat via een LAN kabel).

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Als de router deze settings heeft, dan is het geen router, maar een gateway (dat is een router met ingebouwd ADSL modem). Die komt dus in de plaats van het Sagem modem. De settings waarmee de Sagem normaal verbindt met het internet, moet je dus overzetten naar de Dlink.

Edit: volgens de specs is de DL-524 geen gateway. Ik snap dan niet wat die PPPoE settings er doen.

[ Voor 12% gewijzigd door SeatRider op 22-08-2007 09:20 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt

Verwijderd

Topicstarter
Ik geloof niet dat het ding een modem ingebouwd heeft. Ik kan nergens een telefoonlijn aansluiten. He tis echt een router. Dynamic IP leek mij ook al de beste optie, maar op de één of andere manier ziet hij het internet niet. Ik ben nu aan het kijken bij de specs van het modem. Misschien kan deze modem niet én usb én ethernet gebruiken (hoewel beide aansluitingen erop zitten) en moet ik kiezen voor ethernet uitgang. Dat moet ik dus eerst in die modem gaan omzetten. Zou dat het kunnen zijn?

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:09

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 09:23:
Ik geloof niet dat het ding een modem ingebouwd heeft. Ik kan nergens een telefoonlijn aansluiten. He tis echt een router. Dynamic IP leek mij ook al de beste optie, maar op de één of andere manier ziet hij het internet niet. Ik ben nu aan het kijken bij de specs van het modem. Misschien kan deze modem niet én usb én ethernet gebruiken (hoewel beide aansluitingen erop zitten) en moet ik kiezen voor ethernet uitgang. Dat moet ik dus eerst in die modem gaan omzetten. Zou dat het kunnen zijn?
"Ziet hij het internet niet" is nogal een vaag begrip.

Ik vind het inderdaad plausibel dat hij niet USB en ethernet tegelijk aankan. Probeer eerst eens een computer aan te sluiten via ethernet, zodra dat werkt kun je de setup uitbreiden met de Dlink eraan ipv de computer.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Verwijderd

Topicstarter
Probleem opgelost! Bleek idd de modem te zijn. Lan instellen en het werkt! Bedankt voor het meedenken.
Pagina: 1