hd te langzaam voor 12x branden?

Pagina: 1
Acties:

• jeroen|IA
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-05-2025
oi,

gister toch maar eens zo'n plextor 12-speed ide met burnproof gekocht bij de lokale hardwareboer om mn oude Boonstra 3610 te vervangen (doet t trouwens nog prima verder, iemand interesse? ;)) maar nu heb ik een probleem met 12 x branden m.b.v. dat plextool programmaatje wat erbij zit. Aangezien cd naar cd branden met 12 speed toch meestal niet goed gaat (ide..) had ik eerst ff een image naar de harddisk getrokken. Toen ik die image ging branden zag ik tot mn stomme verbazing de buffer steeds leeglopen. Dankzij die ultraroelende burnproof kreeg ik toch nog een leesbare ceedee :) maar plextool rapporteerde aan het eind wel <B>112</B> buffer underruns (!)

Hoe de n**k is dat nou mogelijk? Ik heb een IBM 10G 5400 toeren en een 15G 7200 toeren en ik brandde vanaf de langzaamste schijf die ongeveer 3% gefragmenteerd was (zag ik nadien). Hdtach rapporteert maximum 12505kbps, minimum 4102kbps en average 9674kbps voor die schijf bij een cpu utilization van 2.2%. dan zou ie toch <b>makkelijk</b> de ~1.8 mbps moeten kunnen leveren die 12-speed branden vereist? Ik gebruik overigens win2k pro en ja: DMA staat aan :)

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Hoeveel MB RAM heb je in je bak zitten? ik had eerst 128MB en kon niet op 10x fikken... bufferunderruns en dat soort gein. Sinds ik 256 MB heb, kan ik rustig op 10x fikken en nog een heleboel gekke dingen doen met m'n computer zonder dat het fikken mislukt.... (internetten, email lezen, tekstverwerken en nog heel wat zooi in de achtergrond draaien, winamp gebruiken, noem maar op.... Kep alleen nog niet geprobeerd te gamen >:))

Verwijderd

Zet de dma is uit maybe werkt dit
en anders ram bij prikken

• jeroen|IA
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-05-2025
Hmm... ik heb het geheugengebruik niet in de gaten gehouden tijdens het branden, maar tijdens typisch dagelijks gebruik heb ik toch gemiddeld 75-100 meg echt vrij (192 meg totaal). En eigenlijk heb ik ook nog nooit tekort gehad aan deze hoeveelheid, behalve misschien voor VMware en/of photoshop. Maareh... DMA uit? Dat jaagt de processorload toch omhoog? (ik draai een Celly2 566 op 850 bdw)

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Mem ligt het niet, ik heb 384mb en heb hetzelfde probleem :(

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-05 23:22
een vriend van me kan met zijn HP9500 ook niet op 12x branden, terwijl die dat wel zou moeten kunnen. 10x gaat prima.... hij heeft 256MB ram en een 7200rpm schijf dus dat is het probleem niet :/

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• eppo666
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-05 09:55
zie onder voor config.

ik heb geen enkel probleem met branden vanaf hd (2 x 54oorpm hd).
alleen on the fly cd to cd gaat data moeilijk en audio goed.
ik heb onder win 98se en win2k dma uitstaan.

hop dat je hier wat aan hebt.

greetz

Verwijderd

Op zaterdag 10 februari 2001 18:33 schreef jeroen het volgende:
oi,

maar nu heb ik een probleem met 12 x branden m.b.v. dat plextool programmaatje wat erbij zit.
Probeer eens te branden met iets anders dan de Plexor tool... Just to make sure..
heb hier al een aantal mensen gelezen die met bv. Nero wEl konden branden, maar niet met de Plextor tool..
Pagina: 1