welke netwerkkaart?

Pagina: 1
Acties:
  • 153 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Pesticide
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-02-2025
wel ik zou graag een goed netwerkkaartke wille 10/100 intern pci dat degelijk drivers heeft (softwae mok ni hebbe)

purpose : dllen/games

toekomst : zelf wa serverkes starten van games en ..

graag iets dat stabiel is met win98 se en linux zou ook leuk zijn

beos is een luxe
dus welke is de Rapste meest perfrormantste(dus ni de goedkoopste)

Verwijderd

bijna alle NIC's van 3Com zijn wel goed...

• Pesticide
  • Laatst online: 01-02-2025
ik wil niet 'goed'

ik wil de "beste"!!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:48
3com is goed, SMC is goed en Realtek is een stuk minder.

3com en SMC hebben beide ook nog eens life long warranty.

voor info www.3com.com en www.smc.com

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
"bijna alle NIC's van 3Com zijn wel goed... "

Hier op WAN zit men zwaar te k*nk*r*n op 3Com. Tenminste de nieuwere producten. 3C905C kaart enzo. Er staat hier ook een flinke stapel 3Com switches, en de trunk sdaarvan vallen steets uit.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

Intel Pro/100+ Management netwerkkaart.

• Dennism
Fatal Error, ik heb hier geen problemen met 3com kaarten hoor. Lekker snel en ik heb door elkaar een 900b-tpo (kabel inet) 905b-tx (linux server) 905b-tx (ws 1) en een 905-tx (ws2) draaien zonder problemen.

Fatal Error, kunnen die probs op WAN niet komen omdat iedereen daar verschillende merken nic's gebruikt?

Maar zoals ik al eerder melde SMC is ook erg goed, alleen hier erg onbekend gloof ik.

En Intel kaarten zijn ook goed ja.

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

dat gekanker op die 3C kaarten kan ik wel begrijpen. Net even het verkeerde drivertje op zo'n 3c loslaten en je kan het schudden. ( ervaring ;-( )

Leuk word het dan pas als je de fout wil herstellen....

Als je het " beste" wil, gaat ge moar ene intel halen , awel.

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

• Pino64
  • Laatst online: 23-08 13:33
3Com en Asante zijn super! Ze gebruiken beide weinig CPU tijd en worden automatisch herkend in W2k. www.3com.com www.asante.com

Erik

Verwijderd

Maar de vraag van Pesticide over andere OS'sen is nog steeds niet beantwoord.

Dat is iets wat ik ook wel graag zou willen weten.
Anders heb je een hele goede kaart onder windows en een klote kaart onder linux of beOS.
Das ook niks waard ...

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
Ik heb zelf ook een stapel 3Com kaarten (3C905B) en heb er ook totaal geen problemen mee.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

Ik blijf vinden dat mensen een beetje lui worden door dit forum.

Ik dacht dat zoeken toch niet erg moeilijk was ....

Ik heb in ieder geval effe gekeken op smc en de support voor andere os'sen lijkt ok, ook al blijft BeOS ondervertegenwoordigt. Maar erg verbazingwekkend vind ik dat niet ...

• Lord Maximus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 09:57
3com is absoluut geen fout spul. Alleen moet je inderdaad wel de juiste drivers hebben.

Als je geen gesodemieter wilt kun je naar mijn idee echt beter Intel kaarten nemen.
Zijn kwalitatief echt zeer goed en de drivers zijn dat ook.

• Dennism
Ik heb im mijn linux bak een nu een 3c905b en een 900b-tpo hangen en die werken perfoect onder linux, ook werken mijn SMC kaartjes goed onder linux. Intel ed heb ik geen directe ervaring mee, maar ze zullen vast wel werken onder linux. Onder w98 werkt denk ik bijna iedere bekende nic wel.

• Witte
  • Laatst online: 26-08 12:17
Ik heb een 3COM 3c900. Erg goede kaart! Sneller dan andere dankzij de 'parallel tasking' techniek.

Houdoe

• ThunderStorm
  • Laatst online: 04:38
3com 3c905c-tx werkt hier perfect (WAN), haal download tot wel 7mb/sec :9

Verwijderd

Ik heb een Intel 100mbit en een realtek 100mbit

die Intel werkt altijd nooit problemen altijd ondersteund en die realtek is troep veel problemen mee gehad. Dus als ik weer geld heb ga ik inteltjes halen.

Oja www.abgcomputers.nl heeft intel 10/100 kaartjes 2e hands voor rond de 70 gulden
Pagina: 1