Toon posts:

800mhz Oke -1066Mhz AI Overclock failure

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuw PCtje gebouwd maar hij doet het niet zoals ik zou verwachten.

Specs:

MB:Asus P5K Deluxe
Proc: Intel Core 2Quad Q6600, 2,4Ghz, 8MB,1066Mhz FSB
Video: Asus 8800GTX
mem: Kingston KHX8500 CL5 240D2K2/2GN 2x1gb Kit
2x WD250/16Mb sATA in Raid 0

win Vista Ultimate 64Bit

Ik had eerst jumperfree geinstaleerd en alles werkt dan goed.

in het boekje van het MB staat dat als ik dit geheugen heb en het staat in de lijst van QVL en dat is zo. dat ik dan in de bios de DRAM Frequence op DDR2 1066 Mhz moet/kan zetten.
lijkt me ook wel handig anders had ik dit duurdere geheugen niet hoeven kopen.

doe ik dit dan krijg ik een melding dat ai overclcking gefaald is/heeft

iemand enig idee wat ik nog meer moet doen.

overigens is het geheugen SLI ready maar dat ga ik niet gebreuken met dit MB

Please advise

Verwijderd

De FSB van een Q6600 is inderdaad 1066MHz. MAAR je geheugen loopt op slechts de helt hiervan (Dit heet 2:1). Dus op 533MHz.

(En inderdaad... het was dus helemaal niet nodig om dat dure geheugen te kopen...)

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Thandor

SilverStreak

Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 07:29:
De FSB van een Q6600 is inderdaad 1066MHz. MAAR je geheugen loopt op slechts de helt hiervan (Dit heet 2:1). Dus op 533MHz.

(En inderdaad... het was dus helemaal niet nodig om dat dure geheugen te kopen...)
De FSB is 266MHz (QDR1066). Vermoedelijk draait het geheugen bij '800MHz' in het BIOS van dj nico op 400MHz (Zie uitleg DDR in de FAQ) en bij '1066MHz' op 533MHz. Zoals het hoort overigens, fabrikanten geven enkel de DDR waardes aan.

dj nico, zet geheugen eens op 'auto'. Kijk vervolgens wat de waardes zijn met CPU-z. Mocht het niet zo zijn zoals jij wilt (533MHz, DDR2-1066) dan kun je eens proberen om het handmatig op 400MHz (DDR2-800) te zetten en vervolgens wederom te kijken of de timings en voltages kloppen. Let daarbij goed op de timings en voltages, voor zover ik weet heeft Kingston HyperX hogere voltages nodig om de 533MHz (DDR2-1066) te halen :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.