Toon posts:

Laptop probleem (videokaart?)

Pagina: 1
Acties:
  • 403 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Ik heb een fujitsu-siemens amilo m1437g laptop. (1024mb en een ATI x700 videokaart)
Nu is het zo dat op een gegeven moment tijdens het internetten het beeld ineens blauw werd. Na opnieuw opgestart te hebben bleek dat er niet veel meer gebeurde met het beeld. Ik heb toen windows opnieuw geinstalleerd en drivers van de videokaart opgezocht op de fujitsu site. Echter dit mocht niks baten. Wanneer de laptop in veilige modus werdt opgestart kreeg ik verticale gekleurde strepen over het scherm, wanneer je op de laptop tikte met je knokkels (rechts van touch pas) verspringen ze. Als ik de computer gewoon opstartte kwam de laptop niet verder dan het opstarten van windows. ik heb toen de drivers gedeinstalleerd en toen kon ik windows gewoon nog internetten (met strepen dus), geen filmpjes kijken etc. Ik heb een tijdje zo gewerkt. nu doet de laptop niks meer :( hij start nog wel op enzo, maar het beeld blijft zwart. Dit zal de videokaart zijn?! niet het beeldscherm toch? Ik heb op internet gezocht naar het vervangen van de videokaart, dit moet mogelijk zijn omdat ik een MXMIII kaart heb... Iemand ervaring hiermee of een adres waar ik evt deze kaart kan krijgen?
MVG Jelte Jongsma

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:02
Klinkt inderdaad als een defecte videokaart, om de monitor uit te sluiten kun je er evt. nog een extern beeldscherm op aansluiten.

Je videokaart verwisselen is in theorie mogelijk, echter zijn deze "MXMIII" videokaarten erg moeilijk te vinden.(soms zie ik er wel eens een @ Ebay)

Verwijderd

Topicstarter
Er is een shop op internet voor die MXM kaarten a €500 per stuk, op ebay zijn ze $150. gebruikt :(

Start een laptop gewoon op, op een tweede scherm dan? Met andere woorden: hoe krijg ik dat tweede scherm dan 'aan'. lukt dat met die sneltoets?

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2007 21:51 ]

Verwijderd

Op mijn HP en Compaq is dat de Fn en F4 toetsen combi. Niks op je vga-out? Video kaart al eens opnieuw geplaatst, (eventuele) koelvinnetjes/ fans niet verstopt?