Toon posts:

OEM XP verknald?

Pagina: 1
Acties:
  • 67 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu zo'n vijf keer m'n pc geformateerd en windows er opnieuw opgezet en nu krijg ik deze melding bij het activeren van Windows: Volgens onze gegevens is het aantal keer dit product te activeren overschreden?

Zit er een limiet van activeren op de OEM XP cd?
Dan ben ik nu 85 euro armer..

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Bel Microsoft eens en leg het uit. Grote kans dat je dan een nieuwe activeringscode krijgt zodat je XP weer gewoon kan gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 21:30:
Bel Microsoft eens en leg het uit. Grote kans dat je dan een nieuwe activeringscode krijgt zodat je XP weer gewoon kan gebruiken.
Dit is dus niet normaal? Het gaat wel om een OEM versie niet om de Retail versie.

• Just me !
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-05-2023

Just me !

Ik leer nog steeds......

En maak een image van je "schone" installatie, dan heb je het gezeik van activeren niet meer.
Plus het terugzetten van de image (dus nieuwe installatie) scheelt aanzienlijk in de tijd.

[color="#2412F9"]J[/color][color="#Ff96512"]h[/color][color="#15BD26"]u[/color][color="#E51AF7"]s[/color][color="#000000"][/color]t me !

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:39
Microsoft bellen, en zeggen dat je je PC opnieuw hebt geinstalleerd.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 21:34:
[...]
Dit is dus niet normaal? Het gaat wel om een OEM versie niet om de Retail versie.
hoe vaak en in welk tijdsbestek heb je geactiveerd? 5x per week? 5x per half jaar?

dat is idd niet normaal, normale mensen herinstallen de pc niet zo vaak, en doe je dat wel dan maak je een image. :)

gewoon bellen en je krijgt een nieuwe return code. vaak zat gedaan

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Powershell schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 21:36:
[...]

hoe vaak en in welk tijdsbestek heb je geactiveerd? 5x per week? 5x per half jaar?

dat is idd niet normaal, normale mensen herinstallen de pc niet zo vaak, en doe je dat wel dan maak je een image. :)

Ok bedankt voor de tips. Het was idd 5x per half jaar, best vaak al zeg ik het zelf.

Verwijderd

Topicstarter
Powershell schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 21:36:
[...]

Wat heb je precies voor de telefoon gezegd?

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-03 19:40

nIghtorius

Poef!

Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 21:57:
[...]

Wat heb je precies voor de telefoon gezegd?
kiezen voor telefonisch activeren.

als je de activeringslijn belt van Microsoft. krijg je een computer aan de lijn.. eerst verhaaltje luisteren. zodra optie '1' voor Microsoft product activeren te horen krijgt op '1' drukken. dan op '#' om de hele verhaal daarna komt over te slaan.

de lange nummer reeks van het activeringsscherm door de telefoon heen rossen met de cijfertoetsen. als je alle groepen gehad hebt. Kun je de "op hoeveel systemen is dit exemplaar van windows geïnstalleerd" vragenlijstje krijgen (tip: 1 pc zit onder optie '2') daarna komen de vragen "is dit de eerste keer dat u windows installeert" "is er een sticker meegeleverd" en mogelijk m.b.t. je antwoorden kun je de eerste vraag weer krijgen.

soms krijg je niet die vragenlijst maar een medewerker van Microsoft aan de lijn. Geeft paar standaard vragen. gewoon beantwoorden.

en als allemaal goed gegaan is krijg je een return code die je in de vakken A tot en met nogwat invult... voltooien.. windows geactiveerd. :z

disclaimer: heb dit nog nooit gedaan O-)

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• fckgw
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-12-2021

fckgw

rhqq2

nIghtorius schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 22:14:
[...]

kiezen voor telefonisch activeren.

disclaimer: heb dit nog nooit gedaan O-)
Ze zijn heel soepel. Ik heb een grafhekel aan activeren en prefereer volume license versies. Ik heb dus ook gewoon een keer tegen ze gezegd dat de lage prijs zeker niet het enige voordeel van een illegale Windows is en heb gezegd dat ik zelf altijd illegale Windowsen gebruik. Ze wensten me veel succes.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Gewoon even bellen en de situatie uitleggen. Mijn OEM Vista Home Premium wou bij de eerste herinstallatie al niet meer automatisch activeren maar na een belletje was alles opgelost.

Je moet wel een vervelende lange code intypen :P

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-03 19:40

nIghtorius

Poef!

fckgw schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 22:29:
[...]

Ze zijn heel soepel. Ik heb een grafhekel aan activeren en prefereer volume license versies. Ik heb dus ook gewoon een keer tegen ze gezegd dat de lage prijs zeker niet het enige voordeel van een illegale Windows is en heb gezegd dat ik zelf altijd illegale Windowsen gebruik. Ze wensten me veel succes.
//offtopic
je doet je nick en ondertitel wel eer aan :P..

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-03 15:52

Edmin

Crew Council

get on my horse!

fckgw rhqq2...ik denk dat ik dat ook wel ergens op een cd-tje heb staan...

*Ed_L heeft een eerlijke, legale windows install...echt waar O-) ok, ok, op de meeste computers in huis dan

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
En dit is ook pas tweehonderdduizend keer voorgekomen. Gewoon bellen.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.