Toon posts:

Bijzondere opstartproblemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met een computer waar ik niet uit kom. Het betreft een moederbord van asus met een amd 3500+ erop. Als ik m aanzet gebeurd er aanvankelijk niks, maar dan, na een paar minuten hoor ik de piep van de post(die je dus meteen verwacht) en daarna een dubbele piep, welke een probleem met de vga kaart aanduidt, en vervolgens krijg ik beeld en de melding dat er een overclock fout is. Ik kan dan de default bios settings gebruiken en door gaan, of de bios induiken en t probleem oplossen. Ik doe het eerste, en windows start gewoon op. De volgende keer dat ik de computer wil opstarten gebeurt er nix. Dan moet de stroom eraf en erop en herhaalt t bovenstaande zich weer.

wat ik geprobeerd heb:
- meerdere videokaarten, ivm de beeps die een vga probleem aanduiden.
- ander geheugen
- andere voeding.

De andere voeding is nog wel interessant, daar start t hele ding namelijk niet mee op, De ventilatoren gaan heel even draaien, en dan valt alles uit. Deze voeding werkt prima in een andere pc levert t zelfde vermogen als de orginele voeding.

Ik weet dus echt niet wat dit kan zijn...iemand een idee?

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:43

SpamLame

niks

Reset je BIOS eens of kijk of er een update is die de problemen die je beschrijft oplost.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-05 22:55
Om de overclock fout op te lossen, ga naar bios daar staat iets van, turbo normaal, zet dus op normaal. Probleem is vermoedelijk dat een van je apparaten niet meekomen met de snelheid van je systeem.

Anderen probleem, zoek eens op de forum, computer aarden, andere voeding proberen, apparaten loskoppelen die niet noodzakelijk zijn om op te starten, en dan weer testen.
Kan zijn dat een van je apparaten, geblokkeert staat en indien je stroom uitzet deze weer goed springt.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

De OC-fout komt ook weleens voor als bijv. een OS blijft hangen en je de reset/powerknop indrukt.

Is een veel voorkomend euvel ook als er totaal geen sprake is van OC/Turbo whatever.

ARME AOW’er