Toon posts:

snerpend geluid uit voeding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hello,
sinds enkele dagen hoor ik een snerpend geluid uit m'n voeding, een enermax noisetaker (ha!) van 600w.
Als ik scroll met m'n muis, gaat het geluid mee met m'n bewegingen :?
Enig idee wat er mis is, en als de voeding het plotseling begeeft, is dit gevaarlijk voor m'n andere hardware?
Ik heb geen andere voeding of pc om te testen... bestaat er eventueel een programma om de voeding te testen?

dank bij voorbaat!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:44

LauPro

Prof Mierenneuke®

Het zijn vaak de stroomregulators van de CPU. Ik heb het hier ook gemerkt. Een oplossing is om die met een lijm(pistool) vast te zetten.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Verwijderd

Topicstarter
argh, dit is chinees voor mij, is er een probleem met m'n cpu? (athlon64 3500+)

• tinus89
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-01 13:40
nee, de hardware in de voeding die voor de stroomvoorziening van de cpu zorgt, maakt het geluid. Wanneer je scrollt belast je de cpu meer en gaat hij meer geluid maken

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-12-2025
Komt het geluid niet uit je speakers? :P

Verwijderd

Topicstarter
Nee, komt wel degelijk uit de voeding.
Heb al eens de voeding losgekoppeld, opengevezen, en uitgeblazen met perslucht. Maakt echter geen verschil. Kan je soms meer details posten omtrent dat vastzetten met een lijmpistool?

Verwijderd

Dat is van die ferriet-stenen met dat koper erin gewikkeld, vastlijmen. Dat wil soms nog wel eens werken, maar als je garantie hebt op je Voeding dan zou ik die gewoon terugsturen.

Ik heb namelijk gisteren ook zo'n voeding in m'n handen gehad. Het ging van kwaad naar erger, bij boot maakte de PSU al een vreselijke snerp. Is ook totaal niet goed om er verder mee te werken.

• flapstaart
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-01 08:07
Ik hoop dat (als je garantie zou hebben) je geen zegels verbroken hebt bij het "opengevezen" hebben van je PSU...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen garantie meer... 2 jaar garantie, en 'k heb hem nu 2,5 jaar... typisch...
dat wordt een nieuwe voeding dus... Mijn oog is gevallen op een Corsair HX 620W, wel wat prijzig (139 EUR), maar volgens wat reviews een goeie koop. Iemand ervaring met deze voeding?
Ik zou hem kopen in www.descom.be .

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:52
Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 19:43:
Ik heb geen garantie meer... 2 jaar garantie, en 'k heb hem nu 2,5 jaar... typisch...
dat wordt een nieuwe voeding dus... Mijn oog is gevallen op een Corsair HX 620W, wel wat prijzig (139 EUR), maar volgens wat reviews een goeie koop. Iemand ervaring met deze voeding?
Ik zou hem kopen in www.descom.be .
Heb je die 620W nodig? Ik kan zo raden van niet...

Een corsair VX450W/Seasonic SII-430/Antec Neo He 430 oid is meer dan genoeg.
Allemaal stil, niet té duur en kwalitatief top.

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Tesla MY RWD

Verwijderd

Topicstarter
Wel, momenteel heb ik die niet nodig, maar begin volgend jaar upgrade ik m'n pc naar een quadcore met geforce 9. Aangezien er ook een dvdrom, dvdrw, kaartlezer, fancontroller, en 3 hdd's inzitten dacht ik wel dat ik die dan wel nodig zou hebben.

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-02 14:33
Je huidige pc verkoop je sneller als er een voeding bij in zit, ik raad je aan een voeding specifiek voor deze pc te kopen...

I see red pixels.

Verwijderd

Topicstarter
Ik verkoop de onderdelen die ik dan over heb, per stuk. (zijnde geforce 6800GT, athlon64 3500, 2 gig ddr1, asus A8N sli deluxe) De rest hou ik.
Pagina: 1